R
gäst: Snyggt! exerg: Alltså, det här är arkitektens eget sommarhus. Så det är nog precis så här ägarna vill ha det.
15 svar · 3,9k läst
katos
katos: Jag hoppas de skulle satsa på att sin personals kunskaper istället.. Och kanske anställa någon mer kassapersonal.
2 svar · 982 läst
R
gäst: Du måste ha en jordfelsbrytare på gruppen som matar till detta. kanske inte finns i äldre hus
1 svar · 2,4k läst
Redaktionen
Redaktionen: Rapporten om inbromsande bostadspriser får inte finansmarknadsministern att vackla om införandet av en rad krav och förändringar. Du kan läsa artikeln här: Prisrapport får inte Bolund att ändra åsikt
0 svar · 553 läst
R
gäster: Sätt en Fresh Intelevent fläkt i väggen från vardagsrummet om tilluftsdo kommer in där. Justera in fläkten kontinuerliga drift på 8 m2 x 0,35 l/s som är BBR grundregeln. Det blir 4 l/s men justera det till det dubbla så blir det bra.
10 svar · 5,9k läst
A
Atom: Har man dessa med upp till 24 V är det inga problem.
9 svar · 5,1k läst
Huddingebo
Huddingebo: Var det inte mest bostadsrätter som hade en minskad prisökningstakt? Det budas på granntomten precis nu och priset är uppe i all time high just nu. 27% upp sedan Mars.
4 svar · 996 läst
M
mr_bygg: [citat] Ja, det finns ju ingen vettigt skäl att inte bemöta uppgifterna om det finns sakliga argument och som jag uppfattade det så hade firman vid ett möte med besiktningsmannen tagit på sig att åtgärda bristerna. Men en inte allt för vild gissning är att de först i efterhand insett kostnaden för att fixa till det elände de ställt till med och därför agerar på det sättet.
26 svar · 5,2k läst
K
kuntri: Medhåll om SEB från mig med! Är medlem i Unionen och hade på ett lån upplåningsräntan plus 0.8 efter rabatt. Efter snitträntan började visas ändrade SEB Unionens rabatt till upplåningsräntan plus 1.4. Efter förhandliing fick jag upplåning plus 1.2. Inte nöjd kund längre!
4 svar · 769 läst
E
Enolf: Ett väldigt bra tips som jag läst i en annan tråd: Regelbundet ska man vända på sina pulversläckare. Pulvret packar sig annars som en klump i botten, och efter några år är de odugliga. Lyft upp och vänd på släckaren någon/några gånger om året. Till exempel i samband med byte av batteri i brandvarnaren. Eller när man byter däck på bilen, vilket blir oftare än batterierna.
3 svar · 1,2k läst
haavard
haavard: Synd för dig att kommunalrådet har nada att säga till om.
6 svar · 943 läst
Redaktionen
Redaktionen: En färsk rapport från Statistiska Centralbyrån visar att statistiken för strandnära bebyggelse legat stabil de senaste åren. Du kan läsa artikeln här: Så ofta byggs det strandnära
0 svar · 564 läst
F
fuktanders: Helt förkastligt att denna bransch organisation ändrar sina regler på grund av att deras medlemmar lider ekonomisk skada av dessa regler är SKJUKT. Kartongen på gips är fortfarande lika känslig för fukt och det räcker oftast med fukten från fallspacklingen för att man skall få en påväxt på gips, det handlar om ca 1500 kronors skillnad mellan vanlig gips och en med tex glasfiber yta
27 svar · 4,9k läst
T
thomasx: Å då var det ändå bara det lilla som kunde undvaras, men det är klart, man har ju samlat ett tag alltså.
9 svar · 874 läst
S
SwiftD: Med tanke på nuvarande invandring kontra antal nya bostäder under 2016 (~46000) så lär bostadsbristen bli värre än någonsin. Förstår inte hur man skulle kunna få den ekvationen till att bostadspriserna skulle falla.
1 svar · 486 läst
N
Nerre: Å andra sidan hade de väl hittills bara tillverkat 80 exemplar eller nåt sånt, så det lär ju inte vara så många som kommer att äga en sån där.
2 svar · 1,1k läst
R
gäst: "attackerad" heter det väl ändå? :-)
1 svar · 637 läst
V
Vatthagen: Gå in och titta på Jularbostugan, vi har haft bra kontakt med Anders Rizell där och dom har en fin vinkelstuga som heter Björkö, det som är finessen med Jularbo är att du kan få huset större och även lite högre om du vill och du har även olika steg om du vill ha totalentrepenad eller göra något själv. Gå gärna in och titta och få en uppfattning/ Helén
11 svar · 4,4k läst
H
hangun: Talar Jonas i önsketänkande? Bor han i hyres?
89 svar · 9,2k läst
·
A
Atom: Och priserna kommer att stiga. Kurvan blir brantare. Vi blir fler och fler. Och har pengar. Konstigt att någon är förvånad...
1 svar · 601 läst
R
Gäst: Bättre att jämföra både pris och kvalité http://bit.ly/1sd9Uwb /Magnus
2 svar · 803 läst
-RB-
-RB-: Längs med väggarna. Inte på väggarna. Det funkade bra för mig när jag flytspacklade vårt badrum.
13 svar · 7,5k läst
Redaktionen
Redaktionen: Fängelse och miljonskadestånd väntar den trio som skulle bygga hus på kredit och istället samlade pengar och varor på hög. Du kan läsa artikeln här: Använde husbygge för att lura till sig varor
0 svar · 815 läst
AndersMalmgren
AndersMalmgren: Jag hade krävt 313 900 kronor eller att felet åtgärdades
5 svar · 1,3k läst
Redaktionen
Redaktionen: Fastighetsbyråns Mäklarpanel ser inte att amorteringskravet kommer att ha någon större påverkan på husmarknaden. Du kan läsa artikeln här: Mäklarna tror amorteringskrav får liten påverkan på huspriserna
0 svar · 714 läst
R
Roland112: Skulle detta vara en instruktion...? Kass.
3 svar · 2,8k läst
K
karlmb: En fastighet har också alltid rätt till någon form av utfartsväg. Att uppgifter i ett register kan vara fel eller ofullständiga är väl inte skäl att radera hela registret..? Med det resonemanget skulle kanske varenda avstyckning de senaste 300 åren raderas, och de som ville behålla sina fastigheter skulle tvingas registrera dem på nytt... Är det mer intäkter Lantmäteriet är ute
5 svar · 1,8k läst
Oldboy
Oldboy: Detta är ju ingen överraskning, utan självklart. Finns väl ingen husägare längs västkusten som inte känner till vad kombinationen vind och regn medför, dvs att vatten pressas in precis överallt, inklusive uppåt. Har alltid tyckt att det är märkligt att ingen enda huskonstruktör tycks komma från västkusten. Iofs tycks ingen enda huskonstruktör komma från landet heller, eftersom
6 svar · 1,7k läst
Redaktionen
Redaktionen: Trots sommarens rekordförsäljning inom byggbranschen fortsätter vi shoppa byggvaror på löpande band. Du kan läsa artikeln här: Vi renoverar som aldrig förr
0 svar · 603 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.