8 445 lukukertaa ·
72 vastausta
8k lukukertaa
72 vastausta
Valaa laatta
Se voi olla vaihtoehto.B BosseHansson sanoi:Hieman vaikeaa nähdä, miten sinun tulisi tehdä. Jos seinä on jollain tavalla estetty suorasta kosketuksesta veteen, olisin leikannut gyprocin 10 mm ylös ja sitten laittanut pehmeän sauman. Jos uskot, että vedentaso nousee sen yli, olisin myös laittanut Duri "GOLVSOCKEL PVC-FRI SJÄLVHÄFTANDE GRÅ 70MM" tai vastaavan tuotteen. On olemassa myös ei-itseliimautuvia, jos ei pidä niistä.
Se on juuri rakennettu, se on:
valettu laatta-kynnyslistan eristys-kynnyslista
ja seinä on:
kynnyslista/palkit-kosteussulku-osb-gyproc.
Leikataan vain gyproc, ei tarvitse leikata osb-levyä alta.
Ongelma on yrittää ratkaista se oven kiskon kohdalla.
Olisin myös leikkaanut profiilin. Jos osb on lattialla, olisin leikkaanut senkin. Multityökalu on varmaan helpoin tapa leikata kipsi/osb. Sitten sinun täytyy saada enemmän kallistusta pois portilta. Se on varmaan helpoin kulmahiomakoneella, jossa on timanttihiomalaikka. Toinen auttaa vain, jos lattialla oleva vesi ei johda sitä pois.C CharlesZidler sanoi:
Kyllä osb on myös leikattava siinä tapauksessa, olet oikeassa.B BosseHansson sanoi:Olisin leikannut myös profiilin. Jos osb on lattialla, olisin leikannut sen myös. Monitoimityökalu on varmaankin helpoin tapa leikata kipsiä/osb:tä. Sitten sinun pitäisi saada enemmän kaltevuutta ulos portista. Se on luultavasti helpointa kulmahiomakoneella, jossa on timanttihiomalaikka. Kaikki muu auttaa vain, jos lattialla oleva vesi ei johda poispäin.
Tässä on kuva toiselta puolelta porttia, siellä levy on noin 1 cm alempana, joten siellä on automaattisesti rako joka tapauksessa kipsin ja levyn välillä, ja silti näkee kosteutta, joka on imeytynyt kipsiin.
Joten jokin yhteys siinä on, jota kosteus voi vetää kipsiin.
Jos vettä tulee paljon, varmasti muodostuu lammikko, ja silloin se imeytyy. Mielestäni rako näyttää olevan erittäin pieni. Olisin laittanut jotain noin 5-10 mm maahan ja käyttänyt monitoimityökalua. Silikoni sitten estää sen pääsyn helposti seinäsääntöön.
Skulle gjort som dom övriga föreslår att såga upp osb och gipsen och lägga en mjukfog som hålkärl mot golvet..C CharlesZidler sanoi:
Men jag skulle hyrt en golvslip och slipat till ett fall ifrån där porten ansluter mot betongen och utåt även om man bara får till ett fall om 3-5mm så kommer det att göra gott😊
För så som det ser ut nu så är det utan fall? Eller ser jag fel🤔
Joo, sekä että, siinä on muutaman mm korkeusero niin, että se kallistuu ulospäin, mutta valitettavasti kynnysrauta on asennettu väärin, joten se kallistuu sisäänpäin autotalliin. Tämän vuoksi vesi kerääntyy, kunnes betoni imee sen. Piirsin luonnoksen, jota liioittelin hieman, mutta se osoittaa ongelman.Rejäl sanoi:Tekisin kuten muut ehdottavat, sahaisin auki OSB-levyn ja kipsin ja tekisin pehmeän sauman lattiaan.
Mutta vuokraisin lattiahiomakoneen ja hioisin kaltevuuden siitä, missä portti liitetään betoniin ja ulospäin, vaikka saisikin vain 3-5 mm:n kaltevuuden, se auttaisi😊
Koska kuten nyt näyttää, ei ole kaltevuutta? Vai näenkö väärin🤔
Ehkä voisi laittaa jotain porttiin, joka saa veden tulemaan ulos kauempana portista. Vähän kuin ikkunapellit mutta ei välttämättä metallista. Täytyy olla joku kumi, jota voi käyttää.
Klikkaa tästä vastataksesi


