B BosseHansson sanoi:
Hieman vaikeaa nähdä, miten sinun tulisi tehdä. Jos seinä on jollain tavalla estetty suorasta kosketuksesta veteen, olisin leikannut gyprocin 10 mm ylös ja sitten laittanut pehmeän sauman. Jos uskot, että vedentaso nousee sen yli, olisin myös laittanut Duri "GOLVSOCKEL PVC-FRI SJÄLVHÄFTANDE GRÅ 70MM" tai vastaavan tuotteen. On olemassa myös ei-itseliimautuvia, jos ei pidä niistä.
Se voi olla vaihtoehto.
Se on juuri rakennettu, se on:
valettu laatta-kynnyslistan eristys-kynnyslista
ja seinä on:
kynnyslista/palkit-kosteussulku-osb-gyproc.
Leikataan vain gyproc, ei tarvitse leikata osb-levyä alta.
Ongelma on yrittää ratkaista se oven kiskon kohdalla.
 
Kuva kiskosta, jossa portti liikkuu, ja miten se on asennettu.
 
  • Sarana, jossa portti liikkuu vaakasuorassa radassa, ja sen kiinnitystapa harmaata betonilattiaa vasten.
C CharlesZidler sanoi:
Kuva raiteesta, jolla portti liikkuu, ja kuinka se on asennettu.
Olisin myös leikkaanut profiilin. Jos osb on lattialla, olisin leikkaanut senkin. Multityökalu on varmaan helpoin tapa leikata kipsi/osb. Sitten sinun täytyy saada enemmän kallistusta pois portilta. Se on varmaan helpoin kulmahiomakoneella, jossa on timanttihiomalaikka. Toinen auttaa vain, jos lattialla oleva vesi ei johda sitä pois.
 
B BosseHansson sanoi:
Olisin leikannut myös profiilin. Jos osb on lattialla, olisin leikannut sen myös. Monitoimityökalu on varmaankin helpoin tapa leikata kipsiä/osb:tä. Sitten sinun pitäisi saada enemmän kaltevuutta ulos portista. Se on luultavasti helpointa kulmahiomakoneella, jossa on timanttihiomalaikka. Kaikki muu auttaa vain, jos lattialla oleva vesi ei johda poispäin.
Kyllä osb on myös leikattava siinä tapauksessa, olet oikeassa.
Tässä on kuva toiselta puolelta porttia, siellä levy on noin 1 cm alempana, joten siellä on automaattisesti rako joka tapauksessa kipsin ja levyn välillä, ja silti näkee kosteutta, joka on imeytynyt kipsiin.
Joten jokin yhteys siinä on, jota kosteus voi vetää kipsiin.
 
  • Gyproc-levy nojaa betonilattiaan, jossa näkyy kosteutta, vaikka lattia on alempana. Kosteuselämät vakio-olosuhteista huolimatta.
Jos vettä tulee paljon, varmasti muodostuu lammikko, ja silloin se imeytyy. Mielestäni rako näyttää olevan erittäin pieni. Olisin laittanut jotain noin 5-10 mm maahan ja käyttänyt monitoimityökalua. Silikoni sitten estää sen pääsyn helposti seinäsääntöön.
 
P
C CharlesZidler sanoi:
Bild på skenan som porten går i och hur det är monterat.
Skulle gjort som dom övriga föreslår att såga upp osb och gipsen och lägga en mjukfog som hålkärl mot golvet..
Men jag skulle hyrt en golvslip och slipat till ett fall ifrån där porten ansluter mot betongen och utåt även om man bara får till ett fall om 3-5mm så kommer det att göra gott😊

För så som det ser ut nu så är det utan fall? Eller ser jag fel🤔
 
Rejäl sanoi:
Tekisin kuten muut ehdottavat, sahaisin auki OSB-levyn ja kipsin ja tekisin pehmeän sauman lattiaan.
Mutta vuokraisin lattiahiomakoneen ja hioisin kaltevuuden siitä, missä portti liitetään betoniin ja ulospäin, vaikka saisikin vain 3-5 mm:n kaltevuuden, se auttaisi😊

Koska kuten nyt näyttää, ei ole kaltevuutta? Vai näenkö väärin🤔
Joo, sekä että, siinä on muutaman mm korkeusero niin, että se kallistuu ulospäin, mutta valitettavasti kynnysrauta on asennettu väärin, joten se kallistuu sisäänpäin autotalliin. Tämän vuoksi vesi kerääntyy, kunnes betoni imee sen. Piirsin luonnoksen, jota liioittelin hieman, mutta se osoittaa ongelman.
 
  • Puulaudalle piirretty kaavio, joka esittää ongelmallista veden kallistusta autotallissa. Tekstit: "PLATTA", "TRÖSKELJÄRN" ja "VATTEN".
  • Tykkään
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
P
Voi ei, sitten putoaa slipnings mahdollisuus😢
 
Rejäl sanoi:
Ohhoh, sitten hiomismahdollisuus kaatuu😢
Joo valitettavasti, voisi tehdä niin, että hiotaan rautaa muutaman millimetrin verran, jotta se ei pidättäisi vettä siellä kuin pienessä ojarakennelmassa.
 
P
C CharlesZidler sanoi:
Ja valitettavasti, ainoa keino olisi hioa pois muutama milli rautaa, jotta se ei pidä vettä kuten pienessä ojassa.
Ei ei älä hio sinkittyä rautaa, se alkaa ruostua sinulle…
 
  • Tykkään
CharlesZidler
  • Laddar…
Rejäl sanoi:
Ei ei, älä hio galvanoitua rautaa, se ruostuu sinulle…
Totta kai siihen ei löytyisi mitään helppoa ratkaisua...
Kiitos, että valaisit minua, etten keksi mitään tyhmää.
 
  • Tykkään
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Ehkä voisi laittaa jotain porttiin, joka saa veden tulemaan ulos kauempana portista. Vähän kuin ikkunapellit mutta ei välttämättä metallista. Täytyy olla joku kumi, jota voi käyttää.
 
  • Tykkään
7ender
  • Laddar…
C CharlesZidler sanoi:
Se voi olla vaihtoehto.
Se on uudisrakennus, se on:
valettu laatta-sokkelieristys-alajuoksu
Pyydä ne, jotka ovat valaneet laatan, tekemään se uudelleen. Ei näytä ammattimaisesti tehdyltä.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.