Centano Centano sanoi:
Ska firman bara göra gjutningen eller ska de även bygga resten?
Det är totalentreprenad, så allt.
 
Tylsä tilanne. Raudoitus tulisi tehdä uudelleen, ehkä myös eristys. Ottaisitko riippumattoman tarkastajan?
 
  • Tykkään
Anonymiserad 405730 ja 1 muu
  • Laddar…
Centano Centano sanoi:
Ikävä tilanne. Vahvistusta kannattaa tehdä uudelleen, ehkä myös eristystä. Ehkä kannattaa kutsua riippumaton tarkastaja?
Eikö saa olla rakoa missään kohtaa maanpintaa kohti?
Kyllä, en tiedä mistä sellaisen saisi lyhyessä ajassa.
 
C CharlesZidler sanoi:
Saako siinä olla aukko/rako jossain maanpinnan kohdalla?
No joo, en tiedä mistä sitä saisi nopeasti.
Jos siinä on rako, yleensä täytetään se uretaanivaahdolla, jotta ei tule kylmäsiltaa laattaan.

Mutta tämä raudoitusvirhe on melko vakava, ja saa tosissaan miettimään, tietääkö työn tekijä lainkaan, mitä on tekemässä, valitettavasti.
 
MathiasS MathiasS sanoi:
Onko se rako, yleensä sen täyttämiseksi käytetään vaahtopistettä, jotta et saa kylmäsiltaa laattaan.

Mutta tämä raudoituksen asia on todella vakava virhe, joka todellakin saa miettimään, tietääkö työn tehnyt henkilö mitä he tekevät, valitettavasti.
Niin vähän he ovat täyttäneet vaahtopistettä, mutta enimmäkseen ympärillä, ei maata vasten.
 
  • Rakennuksen pohjan eristystyö, jossa käytetty vaahtomuovia ja teräsmattoa, sinisen seinän vierellä.
  • Rakennustyömaa, jossa on raudoitettu betonivalu täynnä lehtiä ja osittain täytetty uretaanivaahdolla reunoissa.
P
C CharlesZidler sanoi:
Ja, vähän ovat täyttäneet vaahdolla, mutta enimmäkseen ympärillä, ei alaspäin maata kohti.
Sanoisin, että jos puutaittomitan terä on leveämpi kuin se vaahdon tulisi olla, jos se on leveämpi kuin 8 mm, heidän on vaihdettava reunaelementti, koska vaahto harvoin kestää yhtä hyvin kuin kokonainen solumuovi...
Jälleen kerran, raudoitus täytyy korjata!
 
B
Siis raudoitus tulee peittää noin 30 mm betonilla, jotta sitä ei pääse ruostumaan. Muuten ruostuva raudoitus voi halkeilla betonia. Lisäksi kylmäsilta.

Perustuksen kanssa ei haluta, että laatat ovat yhdessä, jos saat pienen painuman. Yksi cm solumuovia vanhaa perustusta vasten auttaa. Tai aaltopahvia. Kunhan siellä on pari mm tilaa.

Kuitenkin, kuten 100 ihmistä on sanonut, puu ja betoni eivät saa olla kosketuksissa toisiinsa.

Valitettavasti tämä ei näytä kovin ammattimaiselta.
 
Onko se vaahdotettu kantelementin ja trallenin välillä?
Kuva näyttää sinisen rakennuksen kulman, jossa on valkoiset kantelementit ja näkyvää eristettä sekä punaisella merkitty kohta.
 
Centano Centano sanoi:
Onko kantelementin ja trallenin väliin laitettu vaahtoa?
[kuva]
Kyllä
 
C CharlesZidler sanoi:
Kyllä
Miten sitten on tarkoitus rakentaa seinää niin, ettei kynnys kärsi vedestä?
 
Centano Centano sanoi:
Miten sitten on tarkoitus rakentaa seinä siten, ettei alaohjauspuu kärsi vedestä?
Ei, minulla oli myös se kysymys, mutta luultavasti he aikovat kiinnittää julkisivulaudat alas puukanteen asti.
Joten julkisivua ei voi laskea alas laatan päälle ja periaatteessa sinne jää rako alaohjauspuuhun asti. Mutta heidän täytyy varmaan peittää se jotenkin.
 
Kuulostaa erittäin kyseenalaiselta ratkaisulta. Epäselvä piirros katto- ja seinärakenteesta, jossa sinisiä nuolia osoittaa veden liikettä.
 
B BSOD sanoi:
Eli raudoitus pitää peittää noin 30 mm betonilla, jotta se suojataan ruostumiselta. Muuten ruostuva raudoitus voi murtua betonin. Lisäksi kylmäsilta.

Perustaa vastaan ei haluta, että levyt ovat yhdessä, jos saat pienen painuman. Sentin solumuovi vanhan perustuksen vasten auttaa. Tai aaltopahvi. Kunhan tulee pari mm tilaa.

Kuitenkin kuten 100 ihmistä on sanonut, puu ja betoni eivät saa olla kosketuksissa.

Tämä ei valitettavasti näytä kovin ammattimaiselta.
Ok, koska vaikuttaa siltä, että he haluavat levyt olevan kiinteitä, kun he ovat poranneet reikiä ja laittaneet rautatangot sisään, ne hieman paksummat, jotka näkyvät kuvassa, ovat nykyisessä levyssä.
 
Centano Centano sanoi:
Kuulostaa erittäin epäilyttävältä ratkaisulta. [kuva]
Joo, mutta juuri tuolla ajatuskululla olin, tosin kuvassa 😎
 
P
C CharlesZidler sanoi:
Se on kokonaisurakka, joten kaikki.
Jos olisin sinun asemassasi, olisin kutsunut kokouksen projektivastaavan kanssa keskustellakseni siitä, haluavatko he jatkaa, kun on niin paljon, mikä on pielessä…
 
  • Tykkään
Centano
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.