Jostain syystä ajattelin, että se olisi pilkunviilausta siinä... vertailin 5x80-ruuveja, joiden hintaero oli 2 senttiä per ruuvi :-) Muut mitat eroavat paljon pakkauskoosta riippuen, esimerkiksi 6x120 Heco 700-pakkaus maksaa vain 57 senttiä kappale... Toisin sanoen bensahinnan ja etäisyyden merkitys BT:hen ja Julaan on suurempi ;-)

Forbo sanoi:
Jostain syystä ajattelin, että siihen puututtaisiin...
Totta kai :D

Olen valitettavasti jäänyt huomaamatta, että Heco 6x120 on saatavilla 700-pack. Olisin muuten ostanut sen.

Edit: 6x120 näyttää olevan vain 300-pack 399:- :(

Viimeksi muokattu:
JOW sanoi:
Riippuu kai siitä, mitä rakennetaan. Jos asennat seinälle vanerilevyn/OSB/lastulevy ja kipslevy, ei ruuvin tarvitse olla ollenkaan suuri pitämään koolauksia paikoillaan, kun puukuitulevy kaikkine ruuveineen lukitsee koolaukset paikoilleen.
Tämän täytyy kai olla totta? Mitkä voimat ruuvin on tarkoitus kestää, kun se pitää pystykoolauksen seinässä? Todellisuudessa eikö pitäisi riittää, että on pieni ruuvi ylhäällä ja alhaalla estämässä koolauksen liikkumista, kunnes OSB-levy on kiinnitetty?

tlundberg sanoi:
Tämä täytyy kai pitää paikkansa? Mitä voimia ruuvi ottaa vastaan, joka pitää pystysuoran koolauksen seinässä? Oikeastaan pieni ruuvi ylhäällä ja alhaalla pitäisi riittää, jotta koolaus pysyy paikoillaan, kunnes OSB-levy on kiinnitetty?
Joo, vertaa miten tehdään peltikoolausten kanssa.

Onko Biltema luopunut tarjouksesta, jossa saa alennusta ostaessaan 4 pakkausta heidän puuruuviaan?

Pian on aika tehdä suurempi ruuvien hankinta. Pääasiassa koossa 5x40-90 sekä 6x80-180. Niiden tulisi olla puuruuveja, joissa on upotettu kanta, varten ruuvata koolauksia ym. Saatan ehkä ostaa ruuveja noin 5000 kruunulla. Koska Biltema ei enää tarjoa alennettua hintaa 4 laatikon ostosta, he eivät tunnu enää itsestään selvältä vaihtoehdolta.

Mitä teillä on ehdottaa?

Yksi vinkki voi olla myös tarkistaa ostonne ruuvin suorituskykyilmoitus. Kaikilla CE-merkittyillä ruuveilla tulee olla saatavilla suorituskykyilmoitus, joka kertoo vetolujuudesta ja leikkausvoimista. Saattaa olla, että edullisemman ruuvin kohdalla joudut valitsemaan suuremman koon, jolloin hintavoitto joko poistuu tai pienenee huomattavasti. Ruuvi ja ruuvi ovat harvoin sama asia, vaikka ne näyttäisivätkin samanlaisilta; minun neuvoni on ostaa yhdeltä suuremmista toimittajista varmistaaksesi, että ruuviin on itse asiassa tehty joitakin testejä. Jos suorituskykyilmoitus on olemassa, voitte luottaa siihen, että siellä annetut arvot ovat oikeita, sillä CE-merkintä vaatii paljon tarkastuksia valmistuksen aikana.

Onko kenelläkään kokemusta Dresselhaus skruvista?

Anteeksi ehkä OT-tason väliintulo keskusteluun, mutta sellainen pieni yksityiskohta rakennuksessa kuin ruuvi (tai naula), eikö kannattaisi käyttää riittävästi?

Käytän Heco-ruuveja, pintakäsittely "Protect 4", joita on saatavilla mm. Jula:sta, ja Gunnebo:ta ruuvaamiseen.

Minulla on huonoja kokemuksia Bilteman ankkuriruuvista. Pysyn mieluusti erossa kyseisen myymäläketjun tuotteista.

Ei missään nimessä aio säästää tässä. Mutta hinnat vaihtelevat valtavasti. On turhaa ostaa "merkkiruuvia" yli kaksinkertaisella hinnalla verrattuna kelvollisiin ruuveihin muilta merkeiltä. Haluaisin siis tietää, toimiiko Bilteman, Heco, Dresselhaus ruuvi tai muun merkin ruuvit, jotta voi välttää ostamasta esimerkiksi Essveä, jos se ei ole ainoa kelvollinen.

Anna1984 sanoi:
Ehdottomasti ei aio nuukailla tämän kanssa. Mutta hinnat vaihtelevat valtavasti. On turhaa ostaa "merkkiruuveja" yli kaksinkertaiseen hintaan kuin kelvollisia ruuveja toiselta merkiltä. Haluaisin siksi tietää, toimiiko Biltemas, Heco, Dresselhaus ruuvit tai muut merkit, jotta ei tarvitse ostaa esimerkiksi Essveä, jos se on ainoa kelvollinen.
"Ruuvimerkin" hinta riippuu pikemminkin myyntikanavasta kuin merkistä.
Joten ehkä on parempi löytää rakennustarvikekauppias kohtuullisilla hinnoilla kuin etsiä mahdollisimman halpoja "paskaruuveja".
Kuten sanottu, minulla on huonoja kokemuksia Biltemas ankkuriruuveista.
Ei ole kivaa vetää kymmenen ruuvia naulalevyyn ja puolet katkeaa juuri pään alta :thumbdown:

Kuten sanottu, olen ostanut suurimman osan ruuveista GS-byggvarorit ja JULA.
En ole koskaan tuntenut, että olisin maksanut liikaa, ja olen aina saanut hyvää laatua.

Anna1984 sanoi:
Pian on aika tehdä suurempi ruuviosto. Pääasiassa koossa 5x40-90 sekä 6x80-180. Niiden tulee olla puuruuvit ja upotettu kanta, jotta voi kiinnittää koolaus ym. Saattaa tulla ostettua ruuveja noin 5000 kr edestä,

Mitä suosittelette?
Oletko harkinnut vuokrata naulapyssyä koolausten ym. naulaamiseen - jos sen ei tarvitse olla purettavissa (helposti) ja se rakennetaan rakenteeseen, on naulat ylivoimaisia taloudellisesti (osto + työaika). Oikeanlaisella naulapyssyllä ei myöskään tarvitse olla käsivarsia kuin Kippari-Kalle :-)

Grottan sanoi:
Oletko harkinnut naulapyssyn vuokraamista koolauksien ym. naulaamiseen - jos ei tarvitse olla purettavissa (helposti) ja rakennetaan osaksi rakenteeseen, niin naulaus on edullinen vaihtoehto (hankinta + työaika). Oikean naulapyssyn kanssa ei myöskään tarvitse olla Kyösti Kallio käsivarsia :-)
Minulla on naulapyssy, mutta juuri vain seinän sisällä olevat koolaukset, jotka voi naulata. Mutta ne onkin oikeastaan helppo ja kätevä naulata.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.