28 525 lukukertaa ·
43 vastausta
29k lukukertaa
43 vastausta
Terassiruuvit puukoolinkien kiinnittämiseen sisätiloissa?
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Julas myy Heco-merkkisiä ruuveja.
Niillä on korroosionkestävyysluokka C4, mikä vaikuttaa hyvältä.
Nämä ruuvit, yhdessä Gunnebon kanssa, joita rakennustarvikemyyjäni tarjoaa, riittävät minulle. Miksi pihistellä ja kokeilla jotain huonompaa?
On ollut tapauksia, että Bilteman ankkuriruuvit katkeavat jo kun niitä ruuvaa sisään.
Tyypillinen käyttökohde on kiinnittää kattotuolit. Hyvä, jos ne pysyvät paikallaan!
Ei tunnu hyvältä käyttää rakennuksessa, joka pitäisi kestää 50-100 vuotta.
Ja käyttää tralliruuvia A2-laadussa säännöllisissä rakenteissa vaikuttaa aivan hullulta.
A2 on halvin "ruostumattoman" laatu, sellaista mitä tehdään kahvilusikoita.
Siis sellaisia, joita Uri Geller taivutti ajatuksen voimalla
Niillä on korroosionkestävyysluokka C4, mikä vaikuttaa hyvältä.
Nämä ruuvit, yhdessä Gunnebon kanssa, joita rakennustarvikemyyjäni tarjoaa, riittävät minulle. Miksi pihistellä ja kokeilla jotain huonompaa?
On ollut tapauksia, että Bilteman ankkuriruuvit katkeavat jo kun niitä ruuvaa sisään.
Tyypillinen käyttökohde on kiinnittää kattotuolit. Hyvä, jos ne pysyvät paikallaan!
Ei tunnu hyvältä käyttää rakennuksessa, joka pitäisi kestää 50-100 vuotta.
Ja käyttää tralliruuvia A2-laadussa säännöllisissä rakenteissa vaikuttaa aivan hullulta.
A2 on halvin "ruostumattoman" laatu, sellaista mitä tehdään kahvilusikoita.
Siis sellaisia, joita Uri Geller taivutti ajatuksen voimalla
http://www.lapplandimporten.eu/Skruvar/Traeskruvar-torx/
Onko tämä huonompi ruuvi kuin Julan Heco tarkoitatko? Ja biltema ruuvia en myöskään pitäisi ostaa?
Onko tämä huonompi ruuvi kuin Julan Heco tarkoitatko? Ja biltema ruuvia en myöskään pitäisi ostaa?
Olen käyttänyt Heco:n ja Bilteman C4 ulkoruuveja paljon runkoihin/rakenteisiin sisällä/ulkona (enimmäkseen 5-6x90-100) ja mielestäni ne ovat samanarvoisia, hyviä ja huomattavasti halvempia kuin esim. esseve. Olen siirtynyt enemmän Bilteman ruuveihin, koska ne ovat halvimmat (hyvä tarjous 4-pack). Biltemassa on myös joitakin käänteisiä "jyrsinkierteitä", joiden tarkoitusta en tiedä? Eri ruuvivalmistajilla on eri argumentit näiden puolesta...Anna1984 sanoi:
Ero BT/Heco:n ja esim. http://www.lapplandimporten.eu/Skruv...eskruvar-torx/ välillä on se, että jälkimmäiset ovat testaamattomia, mikä ei mielestäni kompensoi pientä hintaeroa.
muokkaus: BT-ruuvi josta puhutaan: http://www.biltema.se/sv/Bygg/Faste...-galvaniserat/Traskruv-utomhus-100-st-870250/
Viimeksi muokattu:
Mielestäni biltemas vaikuttavat hyvältä vaihtoehdolta, ja on hyvä, että neljän pakkauksessa on alennus.nanowire sanoi:Olen käyttänyt Hecos ja Biltemas C4 ulkoruuveja paljon sisä- ja ulkokäyttöön (enimmäkseen 5-6x90-100) ja mielestäni ne ovat vastaavia, hyviä ja huomattavasti halvempia kuin esim. esseve. Olen siirtynyt enemmän bilteman ruuveihin, koska ne ovat halvin vaihtoehto (hyvä tarjous 4-pack). Biltemasilla on myös joitain käänteisiä "jyrsinnät" joiden hyödyllisyyttä en oikein ymmärrä? Eri ruuvivalmistajilla on erilaisia väitteitä näistä...
Ero BT/Heco verrattuna esim. [linkki] on, että jälkimmäiset ovat testaamattomia, mikä ei kompensoi pientä hintaeroa minun silmissäni.
Edit: BT-ruuvi johon viitataan: [linkki]
Valitettavasti en voi ostaa kuinka paljon ruuveja tahansa, joten mihin mittoihin suosittelette, että keskityn?
Mitkä tulevat eniten käyttöön?
Aion sisustaa koko yläkerran kaikella siihen liittyvällä.
TS: Osta Biltemas 5x90-ruuveja sisäkäyttöön, niissä on jyrsinkierteet ja torx-kiinnike, ovat tarpeeksi vahvoja ja edullisia. Paksummat kuin 5 mm pyrkivät halkaisemaan sääntöjen päätypuuta mielestäni. Lisää myös pieni määrä tavallista puuliimaa paikkaan, johon kiinnität sääntöjä, niin ne liukuvat hyvin sisään ja pysyvät tukevasti ilman narinaa.
Ulkona Hecos Protect4 ovat mielestäni ehdottomasti edullisimmat ruuvit, kun ottaa huomioon laatu ja hinta. Essve tekee hyviä tavaroita, mutta ei niin hyviä, että hinta olisi perusteltu.
Ulkona Hecos Protect4 ovat mielestäni ehdottomasti edullisimmat ruuvit, kun ottaa huomioon laatu ja hinta. Essve tekee hyviä tavaroita, mutta ei niin hyviä, että hinta olisi perusteltu.
Onko sinulla jokin erityinen syy ajatella, että Hecos Protect4 on parempi kuin Bilteman vastaava? Olen utelias, koska olen käyttänyt molempia, erityisesti Hecoa, ja mielestäni ne vaikuttavat samankaltaisilta.Forbo sanoi:
Yleensä suosittelen laadukkaita ruuveja, erityisesti ulkona ja ohuemmissa dimensioissa (mukaan lukien kiinnitysruuvit, kipsilevyruuvit ja vastaavat). Paksumpiin ruuveihin sisäisissä rakenteissa mielestäni esimerkiksi Bilteman ruuvit toimivat erinomaisesti! Olen hiljattain rakentanut tukevia hyllyjä Bilteman 6x80 ruuveilla, ja ne pysyvät paikoillaan erittäin hyvin. Kaikki kiinnitetty Makita iskeväruuvinvääntimellä, joka ei ole hellävaraista huonoille ruuveille! Ei mitään ongelmia. En käyttäisi koskaan halpoja terassiruuveja runkomateriaaliin, jotka ovat usein pehmeitä ja heikkoja.
Riippuu siitä, mitä rakentaa.
Jos asentaa seinän vanerista/OSB:stä/lastulevystä ja kipsistä, niin ruuvien ei tarvitse olla isoja, jotta ne pitävät koolaukset paikoillaan, koska puukuitulevy kaikkine ruuveineen lukitsee koolaukset paikoilleen.
Jos tekee jotakin kantavaa, niin silloin kannattaa käyttää kunnollisia ruuveja...
Jos asentaa seinän vanerista/OSB:stä/lastulevystä ja kipsistä, niin ruuvien ei tarvitse olla isoja, jotta ne pitävät koolaukset paikoillaan, koska puukuitulevy kaikkine ruuveineen lukitsee koolaukset paikoilleen.
Jos tekee jotakin kantavaa, niin silloin kannattaa käyttää kunnollisia ruuveja...
Hei! Olen GDSare... Täällä ylimitoitetaan niin että tuntuu!! 
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Ok, nyt on hieman OT, mutta syynä siihen, että käytetään juuri iskeviä ruuvinvääntimiä, on se, että se on hellävaraisempi bitteille ja ruuveille.Nik206 sanoi:
Esim. ruostumattomasta teräksestä valmistetut terassiruuvit voivat olla hyvin vaikeita kiinnittää normaalilla ruuvinvääntimellä, koska ne ovat niin pehmeitä/heikkoja, mutta iskevällä ruuvinvääntimellä ne yleensä menevät kiinni ongelmitta.
Oma käsitykseni on päinvastainen, hellävarainen ranteelle ja ruuvinkannalle.Gabbe1 sanoi:Ok, nyt tulee vähän OT, mutta yksi syy miksi käytetään juuri iskevää ruuvinväännintä on se, että se on hellävaraisempi terille ja ruuveille.
Esimerkiksi ruostumattomien terassiruuveja voi olla hyvin vaikea kiinnittää tavallisella ruuvinvääntimellä, koska ne ovat niin pehmeitä/heikkoja, mutta iskevällä ruuvinvääntimellä se käy yleensä täysin ongelmitta.
Mutta terät (halvat sekä merkkituotteet, paitsi fin-wera) sekä halvat huonot ruuvit olen rikkonut paljon vuosien varrella! Katkeavat suoraan täysin helposti...
Ne maksavat melkein sentilleen saman verran per ruuvi. Heco:n pintakäsittely tuntuu olevan tasaisempi ja hieman pidemmillä ruuveilla mielestäni Bilteman ruuvit voivat olla hieman vinoja verrattuna Hecoin ruuveihin... mutta toisaalta Bilteman leikkauskierteet antavat hieman hienomman lopputuloksen. Tasapeli oikeastaan... ostan ihan yhtä mielelläni kumman tahansa luulen
Olen samaa mieltä kaikesta ylläolevasta paitsi kustannuksista, esim:[TABLE="width: 413"] [TR] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD]määrä [/TD] [TD]hinta [/TD] [TD]Kpl [/TD] [/TR] [TR] [TD]BT [/TD] [TD]5*100 [/TD] [TD="align: right"]400 [/TD] [TD="align: right"]269 [/TD] [TD] 0,67 € [/TD] [/TR] [TR] [TD]Heco [/TD] [TD]5*100 [/TD] [TD="align: right"]500 [/TD] [TD="align: right"]399 [/TD] [TD] 0,80 € [/TD] [/TR] [TR] [TD]BT [/TD] [TD]6*100 [/TD] [TD="align: right"]400 [/TD] [TD="align: right"]339 [/TD] [TD] 0,85 € [/TD] [/TR] [TR] [TD]Heco [/TD] [TD]6*100 [/TD] [TD="align: right"]5 [/TD] [TD="align: right"]23 [/TD] [TD] 4,60 € [/TD] [/TR] [TR] [TD]BT [/TD] [TD]6*120 [/TD] [TD="align: right"]400 [/TD] [TD="align: right"]429 [/TD] [TD] 1,07 € [/TD] [/TR] [TR] [TD]Heco [/TD] [TD]6*120 [/TD] [TD="align: right"]300 [/TD] [TD="align: right"]399 [/TD] [TD] 1,33 € [/TD] [/TR] [TR] [TD]ESSVE Corrseal (Beijer)[/TD] [TD]6*120[/TD] [TD="align: right"]100[/TD] [TD="align: right"]299[/TD] [TD]2,99 €[/TD] [/TR] [/TABLE]Forbo sanoi:Ne maksavat melkein täsmälleen saman verran per ruuvi. Hecosin pintakäsittelyn viimeistely tuntuu tasaisemmalta ja hieman pidemmissä ruuveissa mielestäni Bilteman saattaa olla hieman vinossa verrattuna Hecosiin... mutta toisaalta Biltemassa on leikkauskierteet, jotka antavat hieman hienomman lopputuloksen. Todella tasaväkistä... ostan kumpaa tahansa yhtä mielelläni![]()
Viimeksi muokattu: