On pieni ongelma, johon törmäsin nyt...

Ajattelin alkaa asentaa listanauhoja, mutta kun laitan kiilan, syntyy pieni rako, en tiedä miksi. Sillä kappale sopii täydellisesti jyrsittyyn uraani, tarkistin sen jyrsinnän aikana.

Mutta huomaa, että jos nostat hieman takareunasta, siitä tulee tiivis ja mukava, joten mietin, pitäisikö minun tasoittaa hieman sivuja vai ei.

Jos teen sen, listanauhoista tulee korkeampia kuin muusta lattiasta, mutta sen voi hioa alas. Se on hieman enemmän työtä, mutta jätän sen tekemättä :P

Raon kanssa
Parkettilattian lista, jolla on pieni rako reunassa; lista näyttää sopivan uran kanssa nostettaessa hieman takaa.

Ilman rakoa, hieman nostaen
Käsi pitää puulistaa, joka on osittain irti lattiasta, aiheuttaen pienen raon. Lattian sävy on vaalea.

Tässä näkee, että se ei ole samalla tasolla
Puukappale lattian päällä, pieni rako näkyvissä. Kappaletta nostetaan toisen pään kohdalta, jotta se sopii tiukasti.

Viimeksi muokattu:
Onko terä, jolla sahasit, kallistunut hieman? Eikö olisi parempi tarkistaa terän kulma ja sahata uudelleen?

Viimeksi muokattu:
-RB- sanoi:
Onko terä leikannut hieman kallistettuna? Eikö olisi parempi tarkistaa terän kulma ja sahata uudestaan?
Se on sahattu uppoasahalla, nyt tarkistin kulmahakalla ja se näyttää suoralta, jos otan lyhyemmän tangon, niin se on täydellisesti suora.

Olen myös kokenut tämän joissakin paikoissa, mutta yleensä silloin kun lattia laskee hieman ulospäin. Sopisiko, jos laitat kaksi palaa vierekkäin tasaisesti työpöydälle?

falkn sanoi:
Minulla on myös käynyt näin joissakin paikoissa, mutta se on yleensä siellä, missä lattia laskee hieman ulospäin. Toimiiko se, jos laitat kaksi palaa yhteen tasaisesti työpöydällä?
Joo, riittää kun laitan ylös
Lattialla ne liukuvat yhteen.

Miten ratkaisit sen?

Kuten sanottu, se oli vain ongelma tietyissä kohdissa, jätin pienen raon siihen. Muualla se meni hyvin yhteen. Tärkeintä on, että jyrsit oikealla korkeudella, ole erityisen tarkka, kun teet asetuksen.

falkn sanoi:
Kuten sanottu, se oli ongelma vain joissakin paikoissa, jätin sen pienen raon sinne. Muualla se meni hyvin yhteen. Tärkeintä on, että jyrsit oikealla korkeudella, ole erittäin tarkka, kun teet säädön.
Otin yhden tangon ja, säädin korkeuden sen avulla :)

Miltä se rako näyttää nyt? Kun lattia on valmis? Ja käsitelty.

Mietin, pitäisikö minun tasoittaa vai hyväksyä se rako ja
Jatkaa eteenpäin.

En tiedä, enkä mieti sitä suoraan. Olen laittanut kalanruotoja 5 eri huoneeseen/tilaan nyt, joten en edes muista missä oli ongelma. Kun lattiat on hiottu ja käsitelty, ei ajattele sellaisia pikkujuttuja. Kun katsoo vanhoja alkuperäisiä lattioita, ne näyttävät huomattavasti pahemmilta.

• Tykkään
Pagno
  • Laddar…
falkn sanoi:
En tiedä, en mieti sitä suoraan. Olen laittanut kalaluita 5 eri huoneeseen/tilaan nyt, joten en edes muista missä oli ongelmia. Kun lattiat on hiottu ja käsitelty, sellaisia pieniä juttuja ei ajattele. Kun katsoo vanhoja alkuperäisiä lattioita, ne näyttävät huomattavasti pahemmilta.
Joten se on okei? Vain jatka eteenpäin,
Ei tarvitse tasoittaa lattiaa?

Lattialaudat asennettu kulmaliitokseen; näkyvissä myös vasenta reunaa ja paljastettua vanhaa lattiamateriaalia.

Puulattiapaneelien liitoskohta, jossa kulmaliitos tarkasteltavana; taustalla näkyy puinen alusta.

Kulman liitos puulattiassa, jossa kaksi parkettilautaa kohtaavat; ylempi lauta hieman epätasainen.

Godkänna eller inte?

berne88 sanoi:
Joten se on okei? Anna mennä vaan,
Ei tarvitse tasoittaa lattiaa?
Tiedätkö, että voit tasoittaa hiomapölyllä ja öljyllä? Se ei ole 100%, mutta raot eivät näy niin paljon ja siitä tulee oikea väri. Jos säleet ovat kunnolla kuivatut, et todennäköisesti huomaa eroa vuoden aikana.

Käsi pitää Clas Ohlssonin smygvinkeliä, joka näyttää kulmat 90, 75, ja 60 astetta. Työkalu näkyy selvästi maton päällä.

Päivän vinkki... Älä osta kulmaviivainta Clas Ohlsonilta...... Vaikea saada tarkka kulma. Plus että sitä voi käyttää vain yhteen suuntaan. Mutta mutta... 100 kr niin mitä voi odottaa hahah

Hyväksy! Kun asennat puulattiaa, se liikkuu hieman ja joitain halkeamia tulee olemaan tai ilmenee riippumatta siitä, kuinka täydellisesti asennat sen. Se ei ole laminaattilattia... Älä ylitee työtä, vaan tee se hyvin, mutta muista, että täydellinen voi joskus olla hyvän vihollinen.

/K

kallun sanoi:
Hyväksy! Se on puulattia, jonka asennat, se liikkuu hieman ja joitakin halkeamia on tai ilmestyy riippumatta siitä, kuinka täydellisesti asennat sen. Se ei ole laminaattilattia... Älä yliyritä, vaan tee se hyvin, mutta muista, että täydellinen on joskus hyvän vihollinen.

/K
Hehehe... Sanoipa kaveri, jolta ostin lattian... Että se on mahdotonta saada 100% myös niille, jotka ovat asentaneet sen 20 vuotta, mutta amatöörille, kuten minulle, on vaikea tietää, mitä tulee näkemään, kun kaikki on valmista ja mitä ei.

Kiitos viestistä.

Aion liimata listat, koska on vaikea naulata, en pääse kunnolla, joten yritän nyt saada listat valmiiksi saadakseni sitten liimattua kaiken kerralla.

Istun ja pohdin, kuinka saan kulman esiin, kun minun piilokulmani oli huono :( täytyy olla joku tapa saada se esiin,

ajattelen, että kulmahan on olemassa, asetetaan naru niin pitkälle kulmaan, yritetään piirtää sen mukaan ja sitten sahata viivaa pitkin...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.