52 857 lukukertaa ·
185 vastausta
53k lukukertaa
185 vastausta
ristimitta huone...ei vielä täsmää?
Ota rauhallisesti nyt. Olen seurannut ketjuasi, koska haluaisin itsekin asentaa kalanruotoparketin tulevaisuudessa. En ole postannut aiemmin, koska minulla ei ole kokemusta. Mutta nyt ihmettelen, onko kyseessä "auran" väärä kulma vai ovatko kepit viikossa? Jos kyseessä ovat kepit, ehkä ne voisi reklamoida? Sitten kuten yllä on sanottu, se ei todennäköisesti koskaan näy. Meillä on vanha kalanruotoparketti useissa huoneissa suuremmilla raoilla kuin sinulla, eikä se ole mikään, mitä huomaisi. Mutta ymmärrän turhautumisesi ja olisin todennäköisesti tuntenut samoin, jos olisin tilanteessasi.
Hyvä kysymys. Olen kyllä löytänyt jonkun, joka ei ole aivan 90 astetta, olin tarkka kun laitoin ensimmäisen tikarin, jos tuli rako, vaihdoin laudan. Tarkistin myös kulmia, ja ne näyttävät olevan oikein, sitten se voi myös johtua siitä, että on hakattu ja siirrelty niitä jne., niin että niitä on onnistunut siirtämään niin, etteivät ne ole aivan 100% nyt, ehkä se kummittelee... En tiedä mistä se voi johtua.-RB- sanoi:Ota rauhallisesti nyt. Olen seurannut ketjuasi, koska haluaisin itsekin asentaa kalanruotoparkettia tulevaisuudessa. En ole postannut aiemmin, koska minulla ei ole kokemusta. Mutta mietin nyt, ovatko tikarit vinossa vai ovatko laudat itsessään vinossa?
Jos kyse on laudoista, ehkä niitä voisi reklamoida?
Kuten aiemmin sanottu, sitä ei todennäköisesti koskaan huomaa. Meillä on vanha kalanruotoparketti monessa huoneessa suuremmilla raoilla kuin sinun, eikä sitä tule ajatelleeksi. Mutta ymmärrän turhautumisesi ja olisin luultavasti tuntenut samoin, jos olisin sinun tilanteessasi.
Olisi mukava, jos voisi tarkistaa mitat tai kulmat kaikkialla löytääkseen, missä on virhe, joka aiheuttaa sen, että on onnistunut niin kuin minä onnistuin.
Älä stressaa nyt vain. Mielestäni kuten sanottu, se näyttää hyvältä nyt, joten jatka niin kauan kuin se ei mene enemmän hallitsemattomaksi. Muista, että listoitus ja fris vievät suunnilleen saman verran aikaa kuin koko kalanruotomallin tekeminen normaalissa huoneessa. Erityisesti jos sinulla on paljon ovia. Onko sinulla yläjyrsintä urien jyrsintään vai oletko ajatellut vuokrata sen?
Olen kauan halunnut sellaisen, harkitsin festool 1010:a, mutta se on hieman liian kallis, joten olen katsellut pof 1400 Boschia... Odotan tarjousta.falkn sanoi:Älä vain stressa nyt. Kuten sanoin, se näyttää hyvältä nyt, joten jatka, kunhan se ei muutu pahemmaksi. Muista, että listat ja leveät reunat vievät suunnilleen yhtä paljon aikaa kuin koko kalanruotomallin asettaminen normaalissa huoneessa. Erityisesti jos sinulla on paljon ovia. Onko sinulla yläjyrsin jyrsinnän uran tekemiseen, vai oletko ajatellut vuokrata sen?
Tai jos vuokraan yhden.
66kr päivä maksoi sänksågen plus 1kr ohjaimelle. Käynnistysmaksu 200kr, koska he aina hiovat/vaihtavat terän joka kerta
Todella hyvä vuokrahinta saat upotussahasta.berne88 sanoi:Olen jo pitkään halunnut sellaisen, harkitsin festool 1010:ä, mutta se on aika kallis, joten olen katsastanut pof 1400 Bosch.... Odotan kunnes tarjous ilmestyy.
Tai jos vuokraan yhden.
66kr päivä maksaa upotussaha plus 1kr kiskosta. Aloitusmaksu 200kr, koska he aina teroittavat/vaihtavat terän joka kerta![]()
Höylän suhteen mielestäni sinun pitäisi valita hieman kalliimpi höylä kuin pof-sarja. Pof hoitaa työnsä tässä tapauksessa, mutta esim. Gof:ssa on parempi rinnakkaisohjaus, josta voit hyötyä muissa projekteissa.
On myös eroa jyrsimeterän laadussa. Huomaat eron esimerkiksi Julan ja Coboltin välillä. Molemmat hoitavat työnsä.
Lopuksi mielestäni sinun tulisi oppia käyttämään höylää, ennen kuin aloitat lattian parissa. On helppo käyttää levyuratappia ohjauslaakerilla, mutta jos jokin menee pieleen, se syö paljon puuta. Listanauha on kriittinen vaihe ensimmäisen kyntöradan lisäksi.
Muista, että sinun on käytettävä levytappiterää, jossa on yläpuolelle kiinnitetty kuulalaakeri. Tätä ei myydä halvoilta merkeiltä, ja se kuluu jonkin verran tammea käsiteltäessä. Suosittelisin todella ostamaan kunnollisen teräksen. Ostin levytappiterän Coboltista noin 375 kr sis. alv.
Mitä tulee jyrsimeen, voi usein löytää paljon käytettynä. Ostin oman GOF 900 CE:n 1200 kruunulla käytettynä ja lähes uudenveroisessa kunnossa.
Mitä tulee jyrsimeen, voi usein löytää paljon käytettynä. Ostin oman GOF 900 CE:n 1200 kruunulla käytettynä ja lähes uudenveroisessa kunnossa.
Yhä yksi päivä, joka näyttää nyt samanlaiselta... Yritän, mutta se menee pieleen, kirjoitan postauksen vinkkejä ja neuvoja varten.
Teen saman huomenna ja sitä seuraavana päivänä, ainoa ero tänään on, että olen saanut noin 7kpl hahaa... Ennen kuin ongelmat alkoivat.
Tarkistin, että se oli 90, kokeilin asettaa muutaman, mutta sitten alkoi heti seuraava seota, joten aloitin noin 3 lankun päästä aurasta ja ajoin siitä kulmasta, joka muodostui, toimi hyvin noin 7 lankkua, sitten alkoi tulla rakoja.
Mistä se johtuu, käytin MDF-levyä ensimmäisessä, johon naulasin kiinni, olin tarkka, että kaikki lankut olivat tasaisia kaikilla reunoilla, mutta silti se näyttää olevan vinossa jollain erittäin oudolla tavalla...
Onko olemassa keino tarkistaa lattia, jos se on vinossa, jos kaikki kulmat ovat oikein jne.,
Teen saman huomenna ja sitä seuraavana päivänä, ainoa ero tänään on, että olen saanut noin 7kpl hahaa... Ennen kuin ongelmat alkoivat.
Tarkistin, että se oli 90, kokeilin asettaa muutaman, mutta sitten alkoi heti seuraava seota, joten aloitin noin 3 lankun päästä aurasta ja ajoin siitä kulmasta, joka muodostui, toimi hyvin noin 7 lankkua, sitten alkoi tulla rakoja.
Mistä se johtuu, käytin MDF-levyä ensimmäisessä, johon naulasin kiinni, olin tarkka, että kaikki lankut olivat tasaisia kaikilla reunoilla, mutta silti se näyttää olevan vinossa jollain erittäin oudolla tavalla...
Onko olemassa keino tarkistaa lattia, jos se on vinossa, jos kaikki kulmat ovat oikein jne.,

Här ligger stavarna i 90grader å det blir jätte bra kanter osv, men fort jag lägga upp åt så händer det här
Men kollar man vidare på den staven som
De blir glipa i mellan då det är första plogen den stöter imot, så
Ser den ut då här:

Och det måste vara godkänt?
Var ligger då
Felet är fråga, börjar verkligen ledsna på de här nu att det hela tiden krånglar, funderar starkt på att riva upp hela skiten igen, å antingen börja om å
Hoppas att fjärde gången blir bättre, vad jag ska göra annorlunda vet jag inte, eller bara åka å slänga de å köpa ett klick golv istället
Oletko mittaannut palaset ristiksi? Jotta ne eivät olisi rombeja?
Tunnen sympatiaa kanssasi, täytyy olla turhauttavaa, kun ei saa kaikkea täysin tiukaksi. Mutta viimeisessä kuvassa se näyttää mielestäni hyvältä! Sellaista, jota ei näkisi ilman että konttaisi aivan lähellä.
Pahinta on, kun se menee näin, itse huomaa sen ja ärsyyntyy siitä.
Tunnen sympatiaa kanssasi, täytyy olla turhauttavaa, kun ei saa kaikkea täysin tiukaksi. Mutta viimeisessä kuvassa se näyttää mielestäni hyvältä! Sellaista, jota ei näkisi ilman että konttaisi aivan lähellä.
Pahinta on, kun se menee näin, itse huomaa sen ja ärsyyntyy siitä.
näyttää siltä, että on olemassa kaveri, joka osaa asentaa kalanruotokuviointia minun kunnassani, aion soittaa hänelle ja tarkistaa, voisiko hän tulla auttamaan minua, ja jos ei voi, sitten menee reissu kaatopaikalle tai myydään se, mitä ei ole käytetty. sitten tuleekin napsautuslattia.
En jaksa enää tätä paskaa, haluan vain saada sen huoneen valmiiksi, mutta tätä lattiaa olen värkännyt jo yli kuukauden enkä ole saanut korjattua edes puolta lattiasta, joten luovutan, jos hän ei pysty ratkaisemaan sitä ja löytämään, missä ongelma on.
En jaksa enää tätä paskaa, haluan vain saada sen huoneen valmiiksi, mutta tätä lattiaa olen värkännyt jo yli kuukauden enkä ole saanut korjattua edes puolta lattiasta, joten luovutan, jos hän ei pysty ratkaisemaan sitä ja löytämään, missä ongelma on.
se vaikuttaa siltä, että ehkä on vähän toivoa
puhuin tänään yhden kaverin kanssa, jolla oli hyviä ajatuksia ja pohdintoja, yksi asia, joka voi aiheuttaa ongelmia, on se, että kun laitoin ensin plogen, puussa oli X % kosteutta, nyt siitä on kulunut jonkin verran aikaa, kun laitoin ensimmäisen, joten se on ehkä alkanut kuivua, ja silloin kulmat voivat siirtyä jne.. ja siksi ei ehkä ole 100% oikein, joten nyt aion mennä sahalle ja mitata vähän eri paloja tarkistaakseni, mikä on kosteustaso. lähetän myös vähän kuvia hänelle ja odotan vastausta....
puhuin tänään yhden kaverin kanssa, jolla oli hyviä ajatuksia ja pohdintoja, yksi asia, joka voi aiheuttaa ongelmia, on se, että kun laitoin ensin plogen, puussa oli X % kosteutta, nyt siitä on kulunut jonkin verran aikaa, kun laitoin ensimmäisen, joten se on ehkä alkanut kuivua, ja silloin kulmat voivat siirtyä jne.. ja siksi ei ehkä ole 100% oikein, joten nyt aion mennä sahalle ja mitata vähän eri paloja tarkistaakseni, mikä on kosteustaso. lähetän myös vähän kuvia hänelle ja odotan vastausta....