falkn sanoi:
Laita mielellään kuva siitä, kuinka tummaa olet ajatellut. En olisi itse tehnyt siitä mustaa uudelle lattialle. Tummat kalanruotoparketit ovat mielestäni todella kauniita, vaikka emme itse päätyneetkään tekemään sitä. Voin lämpimästi suositella Osmon tuotteita. Silloin värjäät ensin pigmentoidulla kovavahaöljyllä ja laitat sitten loppukerroksen tavallisella matta Osmo kovavahaöljyllä original.
http://www.rubiomonocoatshop.se/sv_b2c/catalog/product/gallery/id/299/image/261/

charcoal on se, joka minulla on kotona.... on vaikea saada kuva siitä, miltä se tulee näyttämään... en halua siitä liian tummaa... minulla on melko tummat lattiat nyt, yhteydessä siihen huoneeseen, jossa kalanruotolattia on....

voin laittaa kuvan muutaman sekunnin päästä
Matto, jossa on mustavalkoinen timanttikuvio, on osittain rullannut tummalle puiselle lattialle.

Tummat puulattiat ja mustavalkoinen matto kulmassa, osoittavat esimerkkiä huoneen sisustuksesta ja lattian sävystä.

Viimeksi muokattu:
Oletko katsonut Bonan ja heidän infärgningar?

Sain kaksi kuvaa kaverilta, jolta ostin ne, joten tässä ne ovat...

Kapea käytävä, jossa tummat lattiat ja vaaleat seinät. Valoisa ikkuna kaukana edessä.
Tummapintainen puulattia olohuoneessa, jossa mattoja ja maalauksia lattialla. Taustalla ikkuna ja pöytä.

nino: jos vaihdan väriä, aion ostaa bona tai osmo

En pitänyt ylimmäisestä, liian ruskea. Alin voi olla siisti, mutta se riippuu pinnasta. Se sopii parhaiten todella mahtavaan kerrostaloasuntoon, jossa on muuten pelkistetty tyyli. Se ei kuitenkaan korosta lattian kuviointia erityisen hyvin.

falkn sanoi:
En pitänyt ylimmästä, liian ruskea. Alin voi olla cool, mutta se riippuu pinnasta. Se sopii parhaiten todella mahtavaan asuntoon, jossa on muuten pelkistetty tyyli. Se ei kuitenkaan korosta lattian kuviointia erityisen hyvin.
Se on ruokasali. Joten ainoa mitä sinne tulee, on pöytä, tuolit ja kaappi.

Se on sama väri näissä kuvissa, ja pidän enemmän viimeisestä kuvasta kuin ensimmäisestä. Ei halua mustaa lattiaa, jotta kaikki kuviot katoavat..... Vaikeaa tämä :(

Tässä on vähän kuvia....:)

Kulma, jossa on vastahiottu ja tasoitettu puulattia, kuvastaen osan käynnissä olevasta remonttiprosessista ennen loppuunsaattamista.

image.jpg

Huoneen parkettilattia, jossa on kiillottava kone. Seinät on tasoitettu ja hiottu, valmiina maalaukseen tai viimeistelyyn.

Huoneen lattia, jossa on tiheä kalanruotoparkettikuvio, viereinen seinä valmistautuu pintakäsittelyyn, taustalla näkyy patteri.

Nyt on hiottu-tasoitettu-hiottu. Joten pian alkaa miellyttävä 😖😊 toivotaan että tulee hyvä..... Palaan valmiin tuloksen kanssa.

• Tykkään
manose ja 4 muuta
  • Laddar…
Tuli oikein hyvä lopulta! Haluan myös lisätä fiskben :)

nino sanoi:
Blev ju riktigt bra tillslut! Vill också lägga fiskben :)
Det är riktigt skoj 😊

sain käsiteltyä... ei tullut 100, kuten olin ajatellut, kun aine ei oikein imeytynyt listojen ja sahanpurujen päälle, mutta itse lattialla se onnistui hyvin... ei tullut liian tumma, kuten aluksi pelkäsin.

en usko, että teen sitä uudestaan... ei ainakaan nyt. laitan kuvan huomenna, kun on valoisampaa, ja se on ehtinyt kuivua vähän, minulla on muutamia kuvia nyt puhelimessa, mutta ne ovat juuri tehty, joten ne antavat harhaanjohtavan kuvan.

• Tykkään
nino
  • Laddar…
Tumma puulattia kalanruotokuviolla, valon luomat raidat; henkilö aikoo hioa ja käsitellä lattian uudelleen parantaakseen viimeistelyä.

Huone, jossa on tumma kalanruotoparketti, ikkuna, jonka alla on patteri, ja ikkunalaudalla työkaluja ja maalaustarvikkeita.

Seinä ja lattia, jossa on tummat puupaneelit ja listat, jotka tarvitsevat hiomista. Seinässä näkyy maaliroiskeita.

Tumma parkettilattia valkoisen seinän vieressä, rajapinta epätasainen ja lattia näyttää kuvassa raidalliselta, ilmeisesti valon vuoksi.

Lattialautojen hionta ja käsittely kotona; tummia laudoituksia ja ikkuna, jonka alla on säteilyjärjestelmä ja tavaroita.

Här kommer bilderna jag lova, är inte nöjd med listbanden å flisen:( får
Slipa om det, har lånat hem maskin, å ska testa att slipa, aldrig gjort det förut😖 så det ska bli spännande. Sedan behandla igen där jag har slipat.

Edit: vad randigt det ser ut på bilderna, så ser det inte ut.. Konstigt, kanske är ljuset som lurar

se on pirun vaikeaa hioa vain osa värjätystä lattiasta ja sitten yrittää saada se kuntoon... usko pois, olen kokeillut

nino sanoi:
se on todella vaikeaa vain hioa osaa värjätystä lattiasta ja sitten yrittää saada se kuntoon... usko pois, olen yrittänyt
Epätasainen lattiaosio, jossa näkyy osittain kiillottamaton alue ja tummempi listabandi. Mahdollista ongelmaa kiillotuksen kanssa.

Aloitin hionnan hieman.... Mutta olen jo kohdannut ongelmia:( kun hiomakone ei halua mennä koko matkaa jalkalistaa vasten, kuten kuvasta näet. Ajattelen, että voi huijata silmää hieman, jos saa aikaan jonkinlaisen suoran reunan linjassa jalkalistan kanssa. En tiedä mistä se voisi johtua, epätasainen lattia ehkä, mutta tuntuu, että pitäisi tulla parempaa jälkeä, jos se on ongelma. Jos tämäkään ei onnistu, aion hioa koko lattian uudelleen, mutta eri firmalla. Ja toivotaan, että sama ei tapahdu uudestaan.

saitko lattian vain hiottua ja sitten värjäsit sen itse?
mitä käytit värin levittämiseen? öljypohjainen?

nino sanoi:
Saitko lattian vain hiottua ja sitten värjäsit sen itse? Mitä käytit värin levittämiseen? öljypohjainen?
Tuo pitää paikkansa. Se on 2-komponenttinen, jonka levitin teräslastalla ja sitten pyyhin rätillä.

Pitäisi ehkä käyttää kiillotuskoneita tai vastaavaa. Mutta se henkilö, jolta ostin lattian ja värin, sanoi, että huoneeni on pieni, joten se toimii yhtä hyvin tehdä tämä Tällä tavalla

Ok, käytän öljypohjaista värjäystä Bonalta, silloin on paljon aikaa ja pieni riski päällekkäisyyksille. Käytän aina kiillotuskoneita sekä levityksessä että kiillotuksessa.

Sinulla olisi varmaan pitänyt olla Rotex 150 reunahiontaan.

Toivottavasti onnistut kuitenkin, harmi että kävi nyt näin kun lopulta sait asennuksen päätökseen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.