j.f.s
Shibby Shibby sanoi:
Kuulostaa melkein siltä kuin työskentelisit heille...?
Vanteet toimitetaan kokonaisuudessaan muttereiden kanssa, ei erikseen ostettavana. Tämä tulisi tulkita niin, että koko paketin sovitus on taattu. Lisäksi itse erikoisporaattu vanne määrää kierteiden ulostulon, ei mukana olevat mutterit.
Mutta tekstissä sanotaan, että he antavat sovitustakuun suoraan poratuille vanteille. Avainsana on vanne tässä. Selkokielellä he takaavat, että vanne sopii navallesi. Ei enempää.

Olen kanssasi samaa mieltä siitä, että heidän ei pitäisi lähettää heikkoja muttereita ja että he varmasti voisivat olla myönteisempiä ongelmasi suhteen. Jos ei muuta, niin suojellakseen tuotemerkkiään.

Olen itse ostanut heiltä ja nja on kokemukseni.
 
S Stefan1972 sanoi:
Se on tietysti ikävää kaikki tämä, mutta ylitulkitsen "passningsgarantierna", minkä varmasti tekevät useamman kuin sinä. Se kuulostaa iskevältä ja herättää luottamusta, mutta ostajan velvollisuus on kuitenkin tarkistaa ja valvoa kaikki. Tällaisia poikkeuksia on aina.
Kun työskentelin rengasliikkeessä, oli klassista Volvoon myydyissä vanteissa, että jarrulevyn kiinnitysruuvia ei irrotettu. Se työntyy esiin näissä ja joidenkin vanteiden kohdalla valu ei ollut niin, että se sopisi kunnolla. Ei ollut vain yksi, joka mursi vannetta, mutta se on vähän samankaltainen tilanne. Kaikki on varmistettava, vaikka niiden pitäisi sopia.
Etsin sivustolta, mutta en nähnyt missä voisi tarkistaa, että asiat sopivat, enkä myöskään nähnyt kuinka paljon täytyy työntyä ulos, jotta se olisi ok. Mutta en etsinyt niin kauaa tosin.
 
nino nino sanoi:
Mutta eikö olekin melko vaikeaa maallikolle tietää, vaatiiko se 9 vai 7 mm kierrettä, johon mutteri sopii?
Kun kotisivujen mukaan on 100 % sopivuustakuu ja ehkä erityisesti Teslaan, niin luottaisin kyllä siihen, että saisin oikeanlaiset tavarat
voihan niin ajatella, mutta silloin on kyllä parempi ostaa tavarat paikallisesta liikkeestä ja antaa ammattilaisten asentaa ne, jotka tietävät, mihin kiinnittää huomiota.
 
  • Tykkään
Dan_Johansson
  • Laddar…
S Stefan1972 sanoi:
sehän on järkevää, mutta onhan parempi ostaa tavarat paikallisesta yrityksestä ja saada ne asennettua ammattilaisilta, jotka tietävät, mitä pitää tarkkailla.
Ehdottomasti
 
nino nino sanoi:
Mutta onhan se melko vaikeaa maallikon tietää, tarvitaanko pulttikierteisiin 9 vai 7mm otetta, jotta mutteri pitää kiinni?
100% sopivuustakuun perusteella ja erityisesti Teslaan niin luottaisin, että saamani tavarat ovat kunnossa
Miten tarkalleen ottaen voi tietää, kuinka pitkä ulkonema tarvitaan?
Kyse on tietenkin myös mutterin kestävyydestä. Pidempi ulkonema olisi ehkä voinut auttaa tässä. Mutta se voisi yhtä hyvin toimia, jos mutterin laatu olisi parempi (ja sitä he kieltäytyvät paljastamasta).

Kyseinen asia on, että he käyttävät paljon kapeampaa mutteria kuin alkuperäinen mutteri, jotta heidän erikoisratkaisunsa mahtuu. Se on vain HEX 17mm, kun taas alkuperäinen on HEX 19. Lisäksi ehkä teräksen laatu on heikompi, siitä ei ole mitään tietoa!
 
  • Tykkään
nino
  • Laddar…
Shibby Shibby sanoi:
Tarkalleen kuinka voi tietää, kuinka pitkää ulkonemaa tarvitaan?
Kyse on tietenkin myös mutterin kestävyydestä. Pidempi ulkonema ehkä olisi auttanut tässä. Mutta se voisi aivan yhtä hyvin toimia, jos mutterin laatu olisi parempi (ja sitä he kieltäytyvät ilmoittamasta).

Asia on, että he käyttävät paljon kapeampaa mutteria kuin alkuperäinen mutteri, jotta heidän erikoisratkaisunsa mahtuu paikalleen. Tämä on vain HEX 17mm, kun taas alkuperäinen on HEX 19. Lisäksi saatetaan käyttää huonompaa teräslaatua, siitä ei ole mitään tietoa!
Maallikkona se on tietenkin vaikeaa. Ymmärrän näkökulmasi täysin, mutta todennäköisesti tätä ei olisi tapahtunut, jos ruuvi olisi mennyt hieman pidemmälle itse mutteriin, jotta se tarttuisi paremmin. Mutterit, jotka toimitetaan tällaisissa vannepaketeissa, perustuvat kahteen asiaan: kierre ja vanteen kartion tyyppi. That's it.
Mutterit itsessään ovat melko yleisiä. Näyttävät klassisilta hieman halvemmilta "kiinalaisilta muttereilta", joita monet myyvät. Ehkä eivät parhaita, mutta todennäköisesti eivät niin huonoja, että tällaista pitäisi tapahtua, jos kaikki tekijät ovat täyttyneet. Huonojen ja hyvien muttereiden ero on enimmäkseen pintakäsittelyssä. Halvat ruostuvat nopeasti ja kromi irtoaa. En ole koskaan nähnyt tai kokenut niin huonoja muttereita, että jotain tällaista tapahtuisi ja voitaisiin kategorisesti sanoa sen johtuvan muttereista.
 
S Stefan1972 sanoi:
Maallikkona on se tietenkin vaikeaa. Ymmärrän täysin näkökulmasi, mutta todennäköisesti tätä ei olisi tapahtunut, jos ruuvi olisi yltänyt hieman pidemmälle itse mutteriin, joten se olisi tarttunut enemmän. Mutterit, jotka toimitetaan tällaisilla vannepaketeilla, perustuvat kahteen asiaan. Kierre ja vanteen kartiotyyppi. Siinä se. Mutterit itsessään ovat melko yleisiä. Näyttävät klassisilta hieman halvemmilta "kiinalaisilta muttereilta", jotka monet myyvät. Ehkä eivät parhaita, mutta eivät todennäköisesti niin huonoja, että tämä tapahtuisi, jos kaikki tekijät täyttyvät. Huonoja ja hyviä muttereita erottaa pääasiassa pintakäsittely. Halvat ruostuvat nopeasti ja kromi irtoaa. En ole koskaan nähnyt tai ollut mukana niin huonojen muttereiden kanssa, että jotain tällaista tapahtuisi ja että voisi kategorisesti sanoa sen johtuvan muttereista.
Voin sanoa, että teräs on pehmeää kuin mikä (alhainen myötöraja). Olin hieman liian nopea ja tartuin hieman väärin ensimmäisen kauden mutteriini, ja huolimatta uskomattoman alhaisesta kuormituksesta, sen ulompi senttimetri vaurioitui (mutta paukutin sen takaisin, jotta sain hylsyn takaisin). Teräksen suunnittelijana tiedän, että teräksessä ja teräksessä on eroja. Onhan olemassa suuri määrä erilaisia myötä- ja murtolujuuksia, joista voi valita teräsrakennusruuveilla/muttereilla.

Mutta tietysti, jopa huonolla laadulla olevan mutterin kanssa se olisi voinut toimia kohtuullisesti, kunhan ulostulo oli pidempi. Nyt lisätään väistämättä pieni taivutusmomentti mutteriin leikkausvoiman lisäksi.
 
Tässä googlasin esiin toisen, joka on kokenut avdragna muttrar ifrån ABSwheels.
Hur lossar man hjulbultarna? – teslajohanssons.tips
img_2520.jpg
Näyttää siltä, että tässä tapauksessa asia lopulta ratkesi, kun korjaamo irrotti koko napaan ja löysäsi pinnapultit takapuolelta. Yhteensä työ 9 tuntia.

Tässä on samanlainen ketju, tosin Model S mutta arvelen, että se on sama ratkaisu. Hän vaihtoi lopulta koko pyörän navan. "Navet SKF kustannus knappt tusen på nätet". Utelias, voisinko löytää yhden Model 3 samaa varten.

file.php

file.php
 
Shibby Shibby sanoi:
Tässä googlasin toisen, joka on kokenut irronneita muttereita ABSwheelsiltä.
Hur lossar man hjulbultarna? – teslajohanssons.tips
[bild]
Näyttää siltä, että tässä tapauksessa ongelma ratkaistiin lopulta irrottamalla koko napa ja irrottamalla pinnapultit takaa. Yhteensä työhön kului 9 tuntia.

Tässä on samanlainen ketju, tosin Model S, mutta arvaan, että se on sama ratkaisu. Hän vaihtoi lopulta koko pyörännavan. "Napa SKF maksoi tuskin tuhatta verkossa." Mietin, löydänkö saman Model 3:een.

[bild]

[bild]
Navan pinnapultit voi toki vaihtaa, kunhan pyörän saa irrotettua niin yleensä se on helppo tehtävä naputtaa rikkinäinen taaksepäin.. Sitten sijoitetaan uuden pultin urat vanhoihin uriin navan reiässä, ja käytetään mutteria ja prikkoja uuden pultin vetämiseen paikalleen...
 
S Stefan1972 sanoi:
Tämä on tietenkin ikävää, mutta ylitulkitsit "passningsgarantierna", kuten varmasti monet muutkin. Se kuulostaa iskevältä ja luo luottamusta, mutta ostajalle kuuluu silti kaksoistarkistus ja kaiken varmistaminen. Aina on tällaisia poikkeamia.
Kun työskentelin rengasliikkeessä, oli klassikko, että Volvolle myydyissä vanteissa ei irrotettu jarrulevyn kiinnitysruuvia. Se törröttää näissä ja tietyt vanteet eivät olleet valettu niin, että se sopisi kunnolla. Voin sanoa, että ei ollut vain yksi, joka mursi vanteen, mutta se on vähän sama asia tässä. Kaikki pitää tarkistaa kaksinkertaisesti, vaikka niiden pitäisi sopia.
Tarkalleen ottaen, miten tulisi tarkistaa, että yrityksen toimittama tarvikepaketti sopii yhteen?
 
  • Tykkään
TRJBerg ja 1 muu
  • Laddar…
ABS Wheels ei tuskin valmistaa omia muttereita......he myyvät kai samoja/samanlaisia tuotteita kuin kaikki muutkin tavallisilta tukkureilta. ABS:n ainutlaatuisuus on mahdollisesti heidän omat vanteensa. Tällainen tapahtuma on ikävää yksittäisille asiakkaille, mutta jos asiaa katsoisi laajemmassa mittakaavassa, kyse voi olla vain muutamasta tapauksesta vuodessa tuhansien myytyjen pakettien joukosta, ja silloin herää kysymys, onko se tuotteiden vika vai jokin muu.........
 
S Stefan1972 sanoi:
Mutta tuskin ABS Wheels valmistaa omia muttereita......he myyvät varmaan samoja/samanlaisia tuotteita kuin kaikki muutkin tavallisilta tukkureilta. ABS:n ainutlaatuisuus on mahdollisesti heidän omat vanteensa.
Se, että tällaista tapahtuu, on surullista yksittäisille asiakkaille, mutta jos tarkastellaan asiaa laajemmin, on kyse ehkä vain muutamasta tapauksesta vuodessa verrattuna ehkä tuhansiin myytyihin paketteihin, ja silloin kysymys on siitä, onko kyse tuotteiden virheestä vai jostain muusta.........
Mutta itse sanoit, että ruuvin pituus on liian lyhyt. He siis toimittavat Model 3 -omistajille vanteita, joissa ruuvin pituus on liian lyhyt.
Lisäksi on suuri laatuskaala pulttien ja mutterien välillä. Ammattialallani nämä vedetään aina testimielessä, ja usein ne epäonnistuvat testissä, huolimatta kestävyystodistuksesta.
 
  • Tykkään
TRJBerg
  • Laddar…
Shibby Shibby sanoi:
Mutta itse sanoit, että ruuvin pituus on liian lyhyt. Eli he antavat Model 3 -omistajille vanteet, joissa ruuvin pituus on liian lyhyt. Lisäksi pulttien ja mutterien laatu vaihtelee paljon. Omat kokemukseni ovat alalta, jossa nämä aina testataan ja usein pettävät testauksessa, huolimatta kestävyystodistuksesta.
en minä sanonut, että uskon sen olevan liian lyhyt..........Joten lopulta voi olla niin, että he toimittavat kaikille nämä väärät tuotteet. En tiedä. Se on se yhdistelmä, joka oli epäonninen..........ehkä heillä on useita eri mutteritoimittajia ja sinä olit ensimmäinen, joka sai juuri nämä mutterit. Kaikki muut ehkä ajelevat edelleen liikenteelle vaarallisina vaikka heillä onkin toiset mutterit. Olen ollut tilanteessa, jossa vanteet irtosivat, koska ne olivat kiinni liian harvoilla kierteillä. Silloin kierteet vain katosivat ilman että mutterit murtuivat ja auto putosi maahan.
Kerran vielä on tärkeää tarkistaa kaikki ja kyseenalaistaa ennen kuin käyttää asioita.
Mutta olen silti utelias alkuperäisten ja niiden vanteiden, jotka sinulla on, ruuvien pituuksista. Kuinka monta kierrosta voit kiertää alkuperäismutterin alkuperäisvanteeseen verrattuna niihin, jotka sait nyt ABS:ltä. En ole nähnyt mitään lukuja, joten se on vain arvailua ja ei faktaa minun puoleltani.
 
S Stefan1972 sanoi:
Mutta tuskinpa ABS Wheels valmistaa omia muttereita... he myyvät varmaan samanlaisia tavaroita kuin kaikki muutkin tavallisten tukkureiden kautta. ABS:n ainutlaatuisuus voi olla mahdollisesti heidän omat vanteensa.
Onhan se harmillista yksittäisille asiakkaille, mutta jos tarkasteltaisiin asiaa laajemmassa mittakaavassa, se saattaa koskea vain muutamaa tapausta vuodessa, vaikka tuhansia paketteja myydään, ja silloin on kysyttävä, johtuuko se tuotteista vai jostain muusta...
Virheitä voi aina sattua, mutta jälkihoidosta (perustuen siihen, mitä olemme nähneet täällä) heillä on 100% vastuu.. Ja vaikuttaa siltä, että useat Tesla-omistajat ovat joutuneet saman tilanteen eteen, silloin ei voi vain sulkea korviaan ja teeskennellä kuin mitään ei olisi tapahtunut...
 
  • Tykkään
Shibby ja 1 muu
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson sanoi:
Voi toki virheitä sattua, mutta sen jälkeinen käsittely (perustuen siihen mitä olemme nähneet täällä) on täysin heidän vastuullaan. Ja näyttää siltä, että useat tesla-omistajat ovat joutuneet aivan saman tilanteen eteen, joten ei voi vain tukkia korviaan ja teeskennellä kuin mitään ei olisi tapahtunut...
toki, mutta siinä tapauksessa olisi ollut parempi, että kaikki olisivat tarkistaneet asian etukäteen sen sijaan, että tekevät ja ottavat ongelmat esille vasta, kun niitä ilmenee. Jos kaikilla on samanlainen ongelma ja se johtuu samasta syystä, niin ei ongelmaa ratkaista asentamalla ja sitten valittamalla sen rikouduttua... Mutta emme vieläkään tiedä mikä on mennyt vikaan. Jos ts voi todeta, että ruuvit ovat aivan liian lyhyitä ABS-vanteiden kanssa, niin olemme matkalla ratkaisuun. Siinä tapauksessa voidaan karkeasti todeta, että yhdistelmä ON epäonninen ja TS olisi pitänyt keskeyttää asennus. Kuten kaikkien muidenkin...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.