30 183 lukukertaa ·
106 vastausta
30k lukukertaa
106 vastausta
Pyöränmutteri katkesi - mitä tehdä? (apua!)
Hei!
Tarvitsen vinkkejä teiltä nokkelilta työkalun tai menetelmän löytämiseksi, jotta voin poistaa sen katkenneen pyöränmutterin jäänteet! Jäänteet ovat edelleen kiinni kierteessä, mutta niihin on erittäin vaikea päästä käsiksi. Mitä voisi tehdä? Ainoa asia, joka tulee mieleeni, on löytää pieni terä monityökaluun ja yrittää sahata se pois.

Muttrar Navringar, Hjul bultar, mutter och låsbult - ABS Wheels

Tarvitsen vinkkejä teiltä nokkelilta työkalun tai menetelmän löytämiseksi, jotta voin poistaa sen katkenneen pyöränmutterin jäänteet! Jäänteet ovat edelleen kiinni kierteessä, mutta niihin on erittäin vaikea päästä käsiksi. Mitä voisi tehdä? Ainoa asia, joka tulee mieleeni, on löytää pieni terä monityökaluun ja yrittää sahata se pois.
Muttrar Navringar, Hjul bultar, mutter och låsbult - ABS Wheels

Näyttää siltä, että kierre on aivan liian lyhyt nykyisille vanteillesi?
Sanoisin, että sinun täytyy ottaa esille porakone, aloittaa jollakin pienellä, jotta se on keskitetty ja sitten käyttää isoa poraa, jotta voit porata pois sen, mikä on vielä jäljellä.
Luulenpa, että joudut kuitenkin vaihtamaan pyörän pultin tämän jälkeen...
Sanoisin, että sinun täytyy ottaa esille porakone, aloittaa jollakin pienellä, jotta se on keskitetty ja sitten käyttää isoa poraa, jotta voit porata pois sen, mikä on vielä jäljellä.
Luulenpa, että joudut kuitenkin vaihtamaan pyörän pultin tämän jälkeen...
Kaikkitietävä
· Västra götaland
· 10 929 viestiä
Onko kuusikulmiosta jäljellä mitään, vai katkesi se juuri kartion yläpuolelta?
Onko se edessä vai takana, missä autossa?
Sattuiko se, kun olit irrottamassa tai kiinnittämässä pyörää?
Onko se edessä vai takana, missä autossa?
Sattuiko se, kun olit irrottamassa tai kiinnittämässä pyörää?
No, sitä haluaisin minäkin väittää. Mutta ne ovat juuri ne, jotka ABSwheels lähettää vakiona. Ongelma on, että mutteri on ruostumatonta terästä = pehmeää!MathiasS sanoi:
Näyttää siltä, että kierre on liian lyhyt niille vanteille, joita käytät nyt?
Sanoisin, että sinun täytyy ottaa porakone esiin, aloittaa jollakin pienellä, jotta se saadaan keskitettyä, ja sitten ottaa iso pora, jotta voit porata pois sen, mikä on jäänyt jäljelle.
Arvelen, että pyöränruuvi täytyy kuitenkin vaihtaa tämän jälkeen...
En ihan ymmärrä, mitä tarkoitat porakoneella? Silloinhan poraan myös tapinpultin? En kai voi osua vain mutteriin? Vai miten minun pitäisi porata?
Kuusikulmion osasta on jäljellä vain minimaalinen osa, mutta siitä ei saa otetta. Se on lisäksi vaurioitunut.Dan_Johansson sanoi:
Kyseessä on etupyörä Tesla Model 3 -autossa, jossa on jälkimarkkinavanteet ABSWheelsilta.
Sinun pitäisi aina olla vähintään viisi kierrosta ruuvista mutterissa, jotta liitos on kestävä.. tuo näyttää siltä, että joku on kiristänyt "ihan hulluna" sen jälkeen, kun mutterit ovat irronneet (koska on liian vähän kierrettä, jotta saataisiin riittävä kitka oikealla kiristysmomentilla)
poraa mutterin reunaan. Ota meisti ja nakuta se irti. Se on vain kierretty kiinni, joten vie vähän aikaa, mutta kierrepuikko selviää tästä vahingoittumattomana.Shibby sanoi:
Hei!
Tarvitsen vinkkejä teiltä nokkelilta työkalusta tai menetelmästä, jolla saisi pois katkenneen pyörämutterin jäänteet!
Jäänteet ovat kiinni kierrevarressa, mutta on erittäin vaikeaa päästä käsiksi.
Mitä voi tehdä?
Ainoa mitä keksin on löytää jokin pieni terä monikäyttötyökaluun ja yrittää sahata se irti.
[bild]
Muttrar Navringar, Hjul bultar, mutter och låsbult - ABS Wheels
[bild]
Tai ota karkeampi hylsy ja napauta paikalleen niin, että se sopii mutterin keskiosan päälle, ja kierrä mutterin auki.
Ensimmäinen ajatukseni oli, kuten sinulle on jo ehdotettu, ottaa esille porakone. Aloita pienemmällä poralla ja lisää sitten vähitellen poran kokoa. Sitten vaihda pyöränpultti, ei yleensä maksa enempää kuin sata.
Mutta luettuani, että kyseessä on Tesla hienolla vanteella, jättäisin sen mieluummin rengasliikkeeseen.
Mutta luettuani, että kyseessä on Tesla hienolla vanteella, jättäisin sen mieluummin rengasliikkeeseen.
Pelkään pahoin, ettei se ole niin "yksinkertaista"Maskintok sanoi:
(Mitä hän muuten tekee kierretyökalulla??)
Paras ehdotus tähän mennessä on porata pois ja vaihtaa pyörän ruuvi!
Anteeksi sanavalintaa. Mutta se ei ole pyöräpultti, vaan mutterit tapeilla, jotka ovat keskiössä kiinni. miksi porata se rikki?Violina sanoi:
riittää hyvin, että vaihtaa mutterin ja puhdistaa tappen kierteet.
Ajattelet työkalua ja se on toinen asia. asioita kutsutaan ja niitä kutsutaan samoin työpajoissa.
naputtaa ulos kierrevarren, jos se sana sopii paremmin, vaikka sitä kutsutaan tapiksi autonosien kielellä. Ja vaihda pidempään malliin. kierreviilalla voit helposti tulkita, millaista kierretyyppiä sekä nousua tarvitset. Arvaisin, että M14x1.25, se on erittäin yleinen pyöräpulteille ja -muttereille.
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen: