No niin, nyt tietää missä ei kannata ostaa hjul tulevaisuudessa...
 
  • Tykkään
Fotografen ja 2 muuta
  • Laddar…
P para sanoi:
Sama tapahtui minulle syksyllä. ABS-wheels lähetti heikkojen mutterien kanssa. Minulla on myös Model3.
Kävin rengasliikkeessä ja heillä oli joku ohut kapea hylsy sisäisillä terillä, jota pystyi napauttamaan väkivallalla, jotta se tarttui.
[kuva]
Kiitos! Minun täytyy kysyä rengasliikkeeltä!
Oletko vaihtanut toisiin muttereihin? Huomasin tämän riskin jo alusta alkaen + riski korroosiosta. Olen ajatellut vaihtaa kuumasinkittyihin hiiliteräksestä valmistettuihin, mutta en ole vielä löytänyt sopivia.
 
B
Maskintok sanoi:
Se on jokaisella kerralla ollut nimeltään gängtapp, kun olen tilannut.
Mitä sinä yleensä tilaat sitten?

A)
Gängtappi, käytetään kierteiden leikkaamiseen metalliin.

B)
Pinnapultti, merkki Febi Bilstein, metallinen ja kierteinen, käytetty rakennusprojekteissa.

Gängtapp ja pinnapultti/pinnaruuv ovat todella eri asia kuin synonyymit keskenään.
 
  • Tykkään
Tomtom79 ja 2 muuta
  • Laddar…
Shibby Shibby sanoi:
Kiitos! Kysynkin sitten rengasliikkeessä!
Oletko vaihtanut toisiin muttereihin? Näin tämän riskin jo aluksi + korroosioriskin. Olen ajatellut vaihtaa lämpösinkittyihin hiiliteräksisiin muttereihin, mutta en ole vielä löytänyt sopivia.
ABS lähetti uudet vahvemmat mutterit, joten vaihdoin kaikki suoraan. Pelkäsin, että useammat menisivät rikki kun irrotin niitä, mutta kaikki meni hyvin.
Jos asut lähellä Göteborgia/Mölndalia, voin suositella korjaamoa.
 
  • Tykkään
1
  • Laddar…
P
B BSOD sanoi:
Mitä yleensä tilaat silloin?

A)
[kuva]

B)
[kuva]

Kierteitys ja kiinnitystappi/pultti eivät todellakaan ole synonyymejä toisilleen.
En tilaa työkalua kierteitys,
minkä olen jo kirjoittanut.

Pyöräpultti on sen alempi nimi työpajakielessä.
katsoin nyt varastosivuillani toimittajilta.
pyöränavan kierteitys.
Se mitä näytät kiinnitystappina.
Kiinnitystapissa on kierre kummassakin päässä mutta ne menevät eri suuntiin.
Siinä ei saa olla uria.

En välitä siitä, että teollisuudella on eri nimi, se ei ole se nimi, joka on voimassa listoillamme.

että asioilla on eri nimet riippuen alasta, mutta kuitenkin sama asia, ei ole epätavallista, mutta älä tuo kiinnitystappia metsäkoneeseen... Se ei ole oikein.
Se on pultti.
kiinnitystappi.
pyöräpultti.
nokka-akselin pultti.
kampiakselin anturin pultti.
On tästä huolimatta tavallinen ruuvi..

kierteitys on toisaalta työkalu, mutta se on myös eräänlainen pultti.

vielä kerran anteeksi, että käytän työpajakieltä... Mutta se on minulle vain tapa...
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
P
Dan_Johansson Dan_Johansson sanoi:
Tja, då vet man var man inte ska handla hjul i framtiden....
fälgen on yksi asia.
Muttereiden laatu on kuitenkin tärkeä huomata, silloin on parempi ostaa toisia sellaisia vain... itse yritys ei tarvitse olla huono sen vuoksi...

Ostan paljon muttereita Biltemasta ja ne kelpaavat erinomaisesti.
 
  • Tykkään
Shibby
  • Laddar…
P para sanoi:
ABS lähetti uudet vahvemmat mutterit, joten vaihdoin kaikki suoraan. Pelkäsin, että lisää katkeaisi avatessa, mutta hyvin meni.
Asutko lähellä Göteborgia/Mölndalia, niin voin vinkata eräästä korjaamosta.
Kyllä, asun Kungsbackassa, joten anna tulla!
 
Jos ruuvaat itse vähän, ostaisin jotain vastaavaa Beta Tools hylsasarja 3/8" ja 1/2", 8-19 mm, 11 osaa, käytettäväksi vaurioituneille muttereille, mukana tilaushinta ja tuotetiedot. Valitsin ensimmäisen parhaan, joten varmasti löytyy halvempia, mutta tarvitset varmaan oikean ohuen materiaalin.

Jos et ruuvaa mitään, vie se korjaamolle.
 
  • Tykkään
Shibby ja 1 muu
  • Laddar…
Maskintok sanoi:
En tilaakseni minä en tilaa työkalua kierretyökalulla.
minkä olen jo kirjoittanut.

hjulbult on se alempi työpajakielellä.
ei katsonut kukaan nyt varastosivuillani toimittajilla.
hjulnavs kierretyökalu.
Se, mitä näytät nimellä tappiruuvia.
Tappiruuvi on kierretty molemmista päistä mutta kierretään eri suuntiin.
Sen ei tule olla splines.

Se, että teollisuudessa on jokin muu nimi, ei kiinnosta minua, se ei ole se nimi, joka pätee meidän listoissamme.

että asiat nimetään eri tavoin riippuen toimialasta mutta ovat silti samoja on ei ole epätavallista, mutta älä tule tappiruuvilla metsäkoneeseen... Se ei ole oikein.
Se kutsutaan pultiksi.
tappiruuvi.
hjulbultti.
nokka-akselipultti.
kampiakselin asennon anturin pultti.
On tästä huolimatta tavallinen ruuvi.

kierretyökalu on sekä työkalu että myös erään tyyppinen pultti.

vielä kerran anteeksi, että käytän työpajakieltä.. Mutta se on se, mihin olen tottunut..
Googlade "hjulnavs kierretyökalu" ja tiedätkö mitä, ei helskutin ruuvia missään..

Sitä ei kutsuta kierretyökaluksi millään sivulla. Kierretyökalu on jotain aivan muuta. Ei ole mitään merkitystä, millä alalla olet.
 
  • Tykkään
Utsliten och utdömd ja 3 muuta
  • Laddar…
Shibby Shibby sanoi:
Japp bor i Kungsbacka så fire away!
Mölndals däckservice Astran takana Åby-kohdassa. Olin siellä vain muutama viikko sitten, joten heidän pitäisi muistaa se. Ajoin koko talven rikkinäisellä mutterilla ennen kuin hoidin sen.
 
  • Tykkään
Shibby ja 1 muu
  • Laddar…
P
Violina Violina sanoi:
Googlade "hjulnavs gängtapp" ja tiedätkö mitä, ei yhtäkään ruuvia missään..

Sitä ei kutsuta gängtapp missään sivulla. Gängtapp on jotain muuta. Ei ole mitään väliä, millä alalla olet.
Mitä olet auttanut TS tänään tässä ketjussa?
 
ABS:llä on asiat hallussa, jos lukee heidän verkkosivuiltaan, mutta sitten he kuitenkin lähettävät väärät tavarat...
Skärmdump av ABS Wheels FAQ-sida som beskriver problem och lösningar för hjulmuttrar, inklusive användning av hylsor och momentnyckel.
 
P para sanoi:
Mölndals däckservice Astra takana Åby-liittymän kohdalla. Kävin siellä vain muutama viikko sitten, joten heidän pitäisi muistaa se. Ajoin koko talven rikki olevan mutterin kanssa, ennen kuin käsittelin sen.
Jep, olen myös ajanut koko talven, mutta nyt se on pakko saada irti! :)
 
  • Tykkään
para
  • Laddar…
Katkenneet pyöränmutterit ovat yleisiä vanhoissa Porscheissa, joissa on alumiinimuttereita. Yleisin tapa poistaa ne on käyttää pientä reikäsahaa, jonka sisähalkaisija sopii kiinnityskierteeseen.
 
  • Tykkään
Slarvpellen ja 3 muuta
  • Laddar…
P para sanoi:
Mölndals rengaspalvelu Astra:n takana Åbyn kohdalla. Olin siellä vain muutama viikko sitten autoni kanssa, joten heidän pitäisi muistaa se. Ajoin koko talven rikkinäisellä mutterilla ennen kuin hoidin asian.
Päivitys:
Kävin siellä, mutta he katsoivat, että tila oli liian ahdas saadakseen tilaa reikäporalle. Olen ottanut yhteyttä vielä kahteen muuhun korjaamoon, eikä kukaan osaa yksinkertaisesti irrottaa mutteria saadakseen tilaa tavalliselle reikäporalle, koska se on liian ahdas maagisen erikoisratkaisun vuoksi.

Olen kokeillut menetelmää, jossa porataan lovi ja hakataan moukarilla/tuurnalla, mutta se on liian syvällä, jotta tuurna pääsee kunnolla sisään, ja kulmasta tulee liian huono.

Ainoa vaihtoehto, joka näyttää jäävän, on hitsata jotain kiinni. Korjaamo sanoi kuitenkin, että se todennäköisesti pilaa vanteen.

Olen ottanut yhteyttä ABSwheelsiin, joka ei ota vastuuta mistään, mikä liittyy asennukseen, eikä suostu auttamaan minua. He eivät edes lähetä uusia muttereita tai ohjaa minua korjaamoon, jolla voisi olla tilaa antava reikäpora. Väitin, että näissä hiton muttereissa on materiaalivika, koska yksi murtui normaalin kiristämisen aikana ja toinen irtosi kauden aikana (huomasin sen nyt). On epäselvää, mitä tälle on tapahtunut, onko se purkautunut itsestään vai mennyt rikki.

Hyvät ostoehdot kun ostat renkaita verkosta - ABS Wheels
Pyöränmutterit: kuinka tiukalle kiristetään? Mihin suuntaan ja voima - ABS Wheels

Varoitus ABSwheelsista, toisin sanoen!
 
  • Tykkään
Dan_Johansson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.