30 183 lukukertaa ·
106 vastausta
30k lukukertaa
106 vastausta
Pyöränmutteri katkesi - mitä tehdä? (apua!)
et voi kokeilla lyödä paikalleen raskasseinäistä hylsyä, jossa on torx sisäpuolella, jotta se voi puristaa siitä pienestä osasta kuusiokulmaista osaa, joka on jäljellä? yleensä toimii muihin muttereihin, riippuu siitä kuinka paljon 6-kulmaisesta osasta on jäljellä
Onnistuin viime talvena hukkaamaan pyöränpulttien lukkomutterin.
Teippasin reiän ympärille vahvemmalla teipillä
Rakensin mig-hitsillä pienen korokkeen, jotta pääsin hieman ulos reiästä, sitten hitsasin kiinni 12 mm harjateräksen ja lopuksi irrotin voimakkaalla putkipihdillä.
Teippasin reiän ympärille vahvemmalla teipillä
Rakensin mig-hitsillä pienen korokkeen, jotta pääsin hieman ulos reiästä, sitten hitsasin kiinni 12 mm harjateräksen ja lopuksi irrotin voimakkaalla putkipihdillä.
Hmm, joo mutta jos poraa pinnapultin/tapin rikki, niin sitten täytyy laittaa uusi. En tiedä, voiko niitä ostaa erikseen tai ovatko kiinni itse pyörännavassa, ja silloin se tulee kalliiksi!D dj_fluffy sanoi:
Vain kävellä lähimpään autonosaliikkeeseen ja tarkistaa ennen kuin aloitat. Mekonomen, carfix, speedy, vianor jne. 99% todennäköisyydellä se on vain, että lyödään uusi pultti paikoilleen, kun vanha on poissa. Ei jotain, mitä pitäisi tehdä itse, jos ei tiedä mitä tekee. Sinun pitäisi pystyä saamaan apua tähän missä tahansa rengasliikkeessä.Shibby sanoi:
Jäsen
· Västernorrland
· 12 021 viestiä
Paljon negatiivista ABS wheelsistä täällä, mutta yksi asia on hyvä pitää mielessä. Kauppias, joka myy pyöriä ja niiden lisävarusteita, ei koskaan takaa 100% toimivuutta tai sopivuutta mihinkään autoon. Kukaan ei ole koskaan tehnyt fyysisiä kokeita kaikille ajoneuvoille varmistaakseen mitään. Viimeinen osa jää ostajalle tai asentajalle tarkastettavaksi, että kaikki toimii ja "sopii". Heidän suosituksensa perustuvat pelkästään fyysisiin tekijöihin. Mitat, pulttikuvio, offset, kierre, vanteen kartiotyyppi. Enemmän tekijöitä kuin nämä eivät suosituksiin sisälly. Asennuksessa täytyy sitten tarkistaa, että se toimii myös. Tässä tapauksessa näyttää siltä, että kierre on aivan liian lyhyt ja tämä yhdessä näiden mutterien kanssa sai ne murtumaan keskeltä. Tietenkin ikävää ja ehkä se olisi toiminut paremmilla muttereilla, mutta ei tätä voida toimittajan syyksi laittaa.
Eikö?S Stefan1972 sanoi:Hyvin negatiivista ABS wheels:stä täällä, mutta yksi asia on selvä. Kauppias, joka myy pyöriä ja niiden tarvikkeita, ei koskaan takaa 100% toimivuutta tai sopivuutta mihinkään autoon. Kukaan ei ole koskaan suorittanut fyysisiä testejä kaikille ajoneuvoille varmistaakseen mitään. Viimeinen osa jätetään ostajan tai asentajan harteille, että kaikki toimii ja "sopii"
Heidän suosituksensa perustuvat vain fyysisiin tekijöihin. Mitat, pulttikuviot, offset, kierre, vannekoon tyyppi. Enemmän faktoreita suositukset eivät kata.
Sitten asennuksen yhteydessä on myös tarkistettava, että se toimii. Ts tapauksessa näyttää siltä, että kierteen ulottuvuus on aivan liian pieni ja tämä yhdistettynä näihin muttereihin aiheutti niiden rikkoutumisen keskeltä. Tietenkin epäonnista ja ehkä se olisi toiminut paremmilla muttereilla, mutta tästä ei ehkä voi syyttää toimittajaa.

Jäsen
· Västernorrland
· 12 021 viestiä
Vaikka yritys väittää niin, asentajan on kuitenkin tarkistettava kaikki autoon asennettaessa. On utopiaa ajatella, että kaikki olisi testattu pienimpiä yksityiskohtia myöten. Olen itse korjannut autoja 35 vuotta ja työskennellyt rengasliikkeessä muutaman vuoden. Jälkimarkkinavanteet ja niiden asennus ovat aina "universaaleja". Aina ilmenee ongelmia tietyissä yhdistelmissä, ja siitä on oltava tietoinen. Ruotsissa on silti melko vapaata, mutta auton omistajalla on suuri vastuu. Saksassa se on kymmenen kertaa pahempaa. Siellä kaiken on oltava hyväksyttyä tietylle automallille, eikä kukaan saa edes myydä tavaroita, jotka eivät ole testattuja.Hammarskallen sanoi:
Tuota en todellakaan voi hyväksyä. Heidän verkkosivullaan syötetään rekisterinumero, ja saat erikoisräätälöidyt vanteet juuri sinun autollesi.S Stefan1972 sanoi:Paljon negatiivista ABS wheelsistä täällä, mutta pitää ymmärtää yksi asia. Jälleenmyyjä, joka myy renkaita ja niiden tarvikkeita, ei koskaan takaa 100 % toimivuutta tai yhteensopivuutta mihinkään autoon. Kukaan ei ole koskaan tehnyt fyysisiä kokeita kaikilla ajoneuvoilla varmistaakseen mitään. Viimeinen osa jätetään ostajalle tai asentajalle varmistaa, että kaikki toimii ja "sopii". Heidän suosituksensa perustuvat vain fyysisiin tekijöihin. Mitat, pulttijako, offset, kierre, vanteen kartion tyyppi. Enemmän tekijöitä kuin nämä eivät kata heidän suosituksiaan. Asennuksen aikana on tarkistettava, että se toimii myös. Tässä tapauksessa näyttää siltä, että kierre on aivan liian pieni ja yhdistettynä näihin muttereihin aiheutti niiden katkeamisen keskeltä. Tietenkin valitettavaa, ja se olisi ehkä toiminut paremmilla muttereilla, mutta toimittajaa ei voi syyttää tästä.
Heidän ostoehdoissaan lukee:

Hyvät ostoehdot, kun ostat renkaita verkosta - ABS Wheels
Voisin mainita, että olen yrittänyt soittaa ABSswheelsille, mutta olen saanut kiinni vain heidän vaihteensa, ja sitten "he soittavat takaisin". Olen myös lähettänyt sähköpostia heille, mutta he ovat lopettaneet vastaamisen viesteihini.
He kieltäytyvät ottamasta mitään vastuuta.
He kieltäytyvät kertomasta, mikä teräksen laatu on mutterissa.
He kieltäytyvät selittämästä, kuinka mutteri voi rikkoutua ennemmin kuin pinnapultti. En ole koskaan kokenut mitään vastaavaa.
He kieltäytyvät selittämästä, miksi he ilmoittavat, että M14-mutterin kiristysmomentin pitäisi olla 100-140Nm, mutta kehotetaan tarkistamaan kunkin automallin kiristysmomentti ja mainitaan, että esimerkiksi Teslassa alkuperäismutterissa on 170Nm, mutta jos kiristät sen verran, heidän mutteri/kierteet menevät rikki. Kiristin 135Nm, ja se meni rikki. Itse asiassa minun pitäisi pystyä kiristämään valmistajan suosittamaan arvoon, eikö ole väärin, että he tarjoavat mutterin, joka ei kestä auton vaatimuksia?
He eivät ole edes tarjonneet minulle uusia muttereita tai suositelleet korjaamoa, joka voisi suorittaa työn.

Viimeksi muokattu:
Jäsen
· Västernorrland
· 12 021 viestiä
mutta se mitä olet korostanut koskee vain sitä, että niiden toimittamat vanteet "sopivat" pulttijakoon ja napakokoon. Se ei koske pituutta pultissa.Shibby sanoi:
Tuota en todellakaan ole samaa mieltä. Heidän verkkosivustollaan syötät rekisterinumerosi, ja saat erikoisvalmisteiset vanteet juuri autollesi.
Heidän ostoehdoissaan sanotaan:
[kuva]
Hyvät ostoehdot kun ostat renkaat verkosta - ABS Wheels
Voin mainita, että olen yrittänyt soittaa ABSswheelsille, mutta olen onnistunut tavoittamaan vain heidän vaihtonsa, ja sitten "heidän pitäisi soittaa takaisin". Olen myös lähettänyt heille sähköpostia, mutta he ovat lakanneet vastaamasta sähköposteihini.
He kieltäytyvät ottamasta minkäänlaista vastuuta.
He kieltäytyvät kertomasta, mikä mutterin teräslaatu on.
He kieltäytyvät selittämästä, miten on mahdollista, että mutteri rikkoutuu ennen kuin pinnapultti tekee niin. En ole koskaan kokenut vastaavaa.
He kieltäytyvät selittämästä, miksi he kirjoittavat, että M14-mutilla pitäisi olla kiristysmomentti 100-140Nm, mutta sinun tulisi tarkistaa kunkin automallin kiristysmomentti ja mainitsevat, että esimerkiksi teslalla on 170Nm alkuperäisellä mutterilla. Kiristin 135Nm:iin ja se rikkoutui, mutta oikeastaan minun pitäisi voida kiristää se valmistajan suosituksen mukaisesti heidän kirjoituksensa mukaan.
He eivät ole edes tarjonneet minulle uusia muttereita tai voi suositella minulle korjaamoa.
[kuva]
Rekisterinumerohaku ei myöskään toimi sillä tavalla. Kaikki täytyy tarkistaa kuitenkin. Sama jos ostat varaosia, rekisterinumero voi viitata useisiin eri jarrupaloihin ja -levyihin ja ostajana sinun täytyy valita oikea tai tarkistaa, että se mitä asennat paikalle vastaa.
Ymmärrän, että tietämätön asiakas luottaa tällaiseen, mutta se lukee todennäköisesti jossain pienellä, että kaikki on tarkistettava huolellisesti. Ja aivan oikein, koska kukaan ei voi taata mitään 100%:sti vaikka kirjoittavatkin niin. Sitten voi vedota siihen, että vaatimus poistetaan.
Auton alalla on paljon tällaista. Mallikohtaisesti sovitettu pakoputkisto voi myös tarkoittaa, että joudut suuntaamaan ja muuttamaan joitain asioita. Yksi vuosimalli saattoi sisällyttää keskeneräistä ripustusta tai jotain muuta.
Mutta kuinka paljon kierteitä näkyy ulos? Laita paikalle alkuperäinen vanne ja mittaa ulostulo verrattuna ostamiisi. Mukana tulleet mutterit voivat toimia erinomaisesti alkuperäisissä vanteissa.
Kuulostaa melkein kuin työskentelisit heidän kanssaan...? Vanteet toimitetaan täydellisessä sarjassa muttereiden kanssa, ei erikseen ostettavina. Se pitäisi siis tulkita siten, että se on sopivuustakuu täydelliseen pakettiin. Lisäksi erityisesti porattu vanne määrittää kierteiden ulkoneman, ei liitteenä olevat mutterit.S Stefan1972 sanoi:mutta se, mitä olet korostanut keltaisella, koskee vain sitä, että toimittajan poraamat vanteet "sopivat" pulttijärjestelmään ja navan mittoihin. Se ei koske mahdollisesti ruuvien pituutta. Sitten myöskään rekisterinumerohaku ei toimi niin. Kaikki täytyy silti tarkistaa. Sama, jos ostat varaosia, rekisterinumero voi viitata useisiin erilaisiin jarrupalasarjoihin ja kiekkoihin, ja ostajan täytyy valita oikea tai tarkistaa, että kiinnitetty vastaa. Ymmärrän, että tietämättömänä asiakkaana luottaa tällaiseen, mutta se lukee todennäköisesti jossakin pienellä, että kaikki täytyy tarkistaa huolellisesti. Ja se on aivan oikein, koska kukaan ei voi taata mitään 100 %, vaikka he kirjoittaisivat sen. Silloin voi vaatia, että he poistavat sen väitteen. On paljon autoihin liittyviä asioita, joissa on näin. Mallisovitteinen pakoputkijärjestelmä voi myös tarkoittaa, että täytyy kohdistaa ja muuttaa joitakin asioita. Ehkä jokin vuosimalli oli erilainen kiinnitys keskeltä kuin toinen.
Mutta kuinka paljon kierrettä ulkonee sinulla silloin? Laita kiinni alkuperäisvanteet ja mittaa ulkonema verrattuna ostamiisi. Mukana tulleet mutterit saattavat toimia erinomaisesti alkuperäisillä vanteilla.
Jäsen
· Västernorrland
· 12 021 viestiä
Pointtini on se, että riippumatta siitä, mitä firma väittää, sinun olisi pitänyt koemallata ja jos vika johtuu lyhyistä ruuveista, sinun ei olisi pitänyt asentaa niitä, vaan lähettää tavarat takaisin ja huomauttaa, että heidän suosituksensa on virheellinen eikä pidä paikkaansa.
Ei, en työskentele siellä, mutta minulla on 35 vuoden kokemus autojen korjauksesta ja sen lisäksi joitakin vuosia rengasliikkeessä.
Ei, en työskentele siellä, mutta minulla on 35 vuoden kokemus autojen korjauksesta ja sen lisäksi joitakin vuosia rengasliikkeessä.
Vaikka maallikkona onkin melko vaikeaa tietää, tarvitaanko 9 vai 7 mm kierrettä, johon mutteri tarttuu?
Kun nettisivun mukaan on 100% sopivuustakuu ja ehkä erityisesti Teslaan, luottaisin siihen, että saamani tarvikkeet ovat kunnossa.
Kun nettisivun mukaan on 100% sopivuustakuu ja ehkä erityisesti Teslaan, luottaisin siihen, että saamani tarvikkeet ovat kunnossa.
Jäsen
· Västernorrland
· 12 021 viestiä
Se on tietenkin ikävää kaiken kaikkiaan, mutta tulkitset "sovituslupauksia" liioitellusti, kuten varmasti tekevät monet muutkin. Sehän kuulostaa nasevalta ja herättää luottamusta, mutta ostajan velvollisuus on kuitenkin tarkistaa ja varmistaa kaikki. Aina on tällaisia poikkeuksia. Kun työskentelin rengasliikkeessä, klassista oli, että Volvolle myydyistä vanteista ei irrotettu jarrulevyn kiinnitysruuvia. Se tulee näissä esiin, ja jotkut vanteet eivät olleet valettu niin, että sopisivat kunnolla. Voin sanoa, ettei ollut vain yksi, joka rikkoi vanteen, mutta vähän sama juttu siinä. On pakko tarkistaa kaikki, vaikka niiden pitäisi sopiakin.