Ja lock är precis det. Ja montera bakom vindpapp är ju bullshit och bara ett sätt för han att komma undan och säga att detta begriper inte du lilla gumman. Funderar faktiskt på att anmäla till Arn. För att han har så pissig attityd
Farstatjej90 sanoi:
Jag tycker att om man beter sig illa kan man förvänta sig samma sak tillbaks. Jag har inget till övers för idioter. Öga för öga.
Olemme kuulleet vain mitä toinen osapuoli ajattelee, kun otetaan huomioon tapa, jolla asioita ilmaistaan täällä, voi olla asenneongelmia molemmilla puolilla?!
Jos voimme hetkeksi jättää sivuun keskustelun siitä, kuka on tyhmin, pohdin yhä vaihtoehtoa, jossa pelti on tuulensuojan takana.
Ajattelen ikkunan ympärillä koolattua aukkoa, ja yleensä tuulensuoja vedetään näiden koolausten päälle, ja jos kyseessä on kangas, se jopa taitetaan aukkoon.
Jos minulla on perinteiset ikkunanlistat, pelti tulee hieman ylemmäksi eikä siihen kohtaan, missä tuulensuoja päättyy, koolauksen kanssa samaan tasoon. Tämä on melko hyvin havainnollistettu aiemman viestiketjun kuvassa:
Tarkoitatteko siis, että on tapana tehdä viilto tuulensuojaan, jotta pelti saadaan paikoilleen? Vai päättyykö tuulensuoja yläpuolella ja jatkuu alapuolella?
...tai tarkoitatteko, että tätä menetelmää käytetään, kun ei ole "perinteistä" ikkunanlistaa ja pelti siten tulee alemmas (kuulostaa järkevämmältä minun korviini)?
Perinteinen asennus (tosin haluan pellin naulauslaudan taakse, en ymmärrä miksi näin ei ole tehty).
Jos voimme hetkeksi jättää väliin keskustelun siitä, kuka on tyhmin, pohdin edelleen vaihtoehtoa, jossa pelti on tuulensuojan takana.
Ajattelen, että olisi kehystetty aukko ikkunan ympärillä, ja normaalisti vedetään tuulensuoja näille kehikoille, ja jos kyseessä on kangas, taitetaan se jopa aukon sisään.
Jos minulla on perinteinen kehys ikkunan ympärillä, pelti sijoittuu ylemmäs eikä sinne, missä tuulensuoja päättyy, kehikon reunaan. Tämä näkyy melko hyvin kuvassa aiemmin ketjussa:
[kuva]
Tarkoitatteko sitten, että on käytäntö tehdä aukko tuulisuojaukseen, jotta peltin voi asentaa sisään? Vai päättyykö tuulensuoja yläpuolelle ja jatkuu alapuolella?
...tai, tarkoitatteko, että tätä menetelmää käytetään, kun ikkunan ympärillä ei ole "perinteistä" kehystä ja pelti sijoittuu alemmaksi (kuulostaa järkevämmältä minun korvissani)?
[kuva]
Perinteinen asennus (tosin haluan peltin taakse naulalautojen, en ymmärrä miksei tehty näin).
[kuva]
Hei, nuo kaksi esimerkkikuvaa eivät ole tyypillisiä toteutuksia täällä länsirannikolla ainakaan kokemukseni mukaan.
Voidaan leikata tuulensuojakangasta niin, että ylempää peltiä voi pujottaa sisään ja sitten teipata diffuusioavoin tuulensuojateipillä. Huomaa, ettei ole suositeltavaa käyttää vihreää diffuusioteippiä, koska se on muovituote, jota valitettavasti käytetään hyvin usein rakennuksilla.
Hei, Nuo kaksi esimerkkikuvaa eivät ole tavanomaisia toteutuksia täällä länsirannikolla ainakaan kokemukseni mukaan.
Voit leikata tuulensuojakankaan niin, että asetat sen päällekatteen alle ja sitten teipata tuulensuojateipillä, joka on diffuusioavoin. Huom. ei ole sopivaa käyttää sitä vihreää diffuusioteippiä, koska se on muovituote, tätä teippiä käytetään valitettavasti hyvin usein rakennustyömailla.
Pelti ei ole myöskään diffuusioavoin, joten pieni määrä teippiä ei todennäköisesti tee merkittävää eroa.
Levyn ei myöskään ole diffuusioavoin, joten vähän teippiä ei luultavasti tee merkittävää eroa.
Tuo teippi ei ole tarkoitettu ulkokäyttöön, vaan siihen on olemassa tuulensuojateippi, joka on tarkoitettu tuulensuojakankaaseen. Puhtaasti laiskuutta olla tilaamatta oikeaa tuotetta etukäteen.
Jos voimme hetkeksi ohittaa puheen siitä, kuka on tyhmin, pohdin yhä vaihtoehtoa pellin asettamisesta tuulensuojan taakse.
Ajattelen kehystettyä aukkoa ikkunan ympärillä, ja sitten vedetään normaalisti tuulensuoja näiden kehysten päälle, jos se on kangas, se taitetaan jopa aukon sisään.
Jos minulla on perinteinen vuoraus ikkunan ympärillä, pelli asettuu ylemmäs eikä siihen, mihin tuulensuoja päättyy, kehikoiden tasalle. Tämä kuvataan melko hyvin aikaisemmassa viestissä olevassa kuvassa:
[kuva]
Tarkoitatteko, että on käytäntö tehdä viilto tuulensuojaan, jotta saadaan pelli sisään? Tai päättyykö tuulensuoja ylhäällä ja jatkuu alhaalla?
...vai tarkoitatteko, että tätä menetelmää käytetään silloin, kun ikkunan ympärillä ei ole "perinteistä" vuorausta ja pelli sijoittuu siten alemmaksi (kuulostaa järkevämmältä minun korviini)?
[kuva]
Perinteinen asennus (tosin haluan pellin lämmön takana, en ymmärrä, miksi ei ole tehty näin).
[kuva]
Näen, että yläkuvassa pelli on työnnetty tuulensuojan alle, kun taas alapuolella on kaksoispellejä, joista kumpikaan ei ole tuulensuojan alla, en käyttäisi näitä esimerkkejä.
Tämä teippi ei ole tarkoitettu ulkokäyttöön, vaan on olemassa tuulensuojateippi, joka on tarkoitettu tuulensuojakankaalle. Puhdasta laiskuutta olla tilaamatta oikeaa tuotetta etukäteen.
Huomaan nyt, että he ovat muuttaneet joidenkin diffuusioteippien tuotemerkintöjä siten, että niitä voidaan käyttää ulkona tuulensuojakankaalle, joten vedän kommenttini takaisin!
Huom ei ole sopivaa käyttää vihreää diffusion teippiä, koska se on muovituote, tätä teippiä käytetään valitettavasti hyvin usein rakennustyömailla.
Jos talon ympärillä on 100-150 neliömetriä diffusionavointa tuulilevyä, niin eikö muutamat teippikaistat kooltaan 0,25 neliötä yhdessä tee niin suurta merkitystä?
Jos talon ympäri on 100-150 neliömetriä diffuusioavointa tuulensuojaa, eivätköhän muutama teipinpala, jotka ovat 0,25 neliömetriä yhteenlaskettuina, tee niin suurta eroa?
Lisäksi diffuusioavoin teippi on myös muovituote...
Hei, Ne kaksi esimerkkikuvaa eivät ole tavallisia toteutuksia täällä länsirannikolla ainakaan kokemukseni mukaan.
Repäisin vain Träguidenista saadakseni jonkin viitepisteen. Olen samaa mieltä, että yläpuolinen rakenne tuntuu hieman oudolta.
Kun leikkaat auki tuulensuojakankaan, tarkoitatko, että teippaat sekä alapuolelta että yläpuolelta pellin, niin että teippi ulottuu pellin päälle? Sama pätee, jos käytät kipsiä tuulisuojana?
Minä vain kopioin Träguidenista saadakseni viitteen. Olen samaa mieltä siitä, että rakenne tuntuu hieman oudolta.
Kun leikkaat tuulensuoja, tarkoitatko, että teippaat sekä alapuolelta että yläpuolelta teipillä yli yläviljan? Sama asia, jos käytät kipsiä tuulensuojana?
Jos käytit kipsiä, mielestäni sinun on asennettava ylävilja ennen kipsin asennusta.
Lainasin vain Träguidenista saadakseni jonkinlaisen viitteen. Olen samaa mieltä, että sen yläpuolella oleva rakenne tuntuu hieman oudolta.
Jos leikkaat tuulilevyn, tarkoitatko, että teippaat sekä ala- että yläpuolelle taivutuslevyä teipillä, joka ulottuu levyn yli? Sama juttu, jos käytät kipsiä tuulensuojana?
Sinun tarvitsee vain teipata leikkaus, jonka leikkaat yläosasta taustaosan yli.
Kuinka lasketaan, missä ylilevy tulee olemaan?
Minä, joka vaihdan hieman pienempiin ikkunoihin ja vaihdan ne, kun julkisivu on valmis, olen asentanut levyt paneelin päälle kanssa ankantning
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.