P
T trojlee sanoi:
Ja odotamme edelleen kuvaa siitä, mitä pidät virheellisesti suoritettuna 🤔
Den du! Meille, jotka haluamme auttaa, se on mielenkiintoista, mutta ilmeisesti ei hänelle, kunhan voi puhua paskaa käsityöläisestä ja hänen asenteestaan häntä kohtaan. Olisi ollut hauska kuulla käsityöläisen puoli, olen varma, että heidän tarinansa eivät täsmää 🙈

• Tykkään
MONTREAL ja 1 muu
  • Laddar…
E Evalarsson36 sanoi:
En ole sanonut olevani koulutettu kirvesmies. Jos olisin, en kysyisi, mitä luulen, että osaavia ihmisiä tulee tehdä, miten asiat pitää hoitaa. Mutta kun siitä huokaillaan ja puuskutetaan ja ähkätään ja puhistaan koko ajan kaikesta, mitä pitää tehdä. Ja kun asioita esitetään vähättelevällä tavalla, suutun. Jos selitetään, että sitä ei voi tehdä sillä tavalla koska... Se on ihan ok. Teidän ehkä kannattaisi tutkia herruustekniikoita hieman mutta ehdottomasti olla jäljittelemättä niitä. Niin ehkä ymmärrätte. Kun huomautan, että hän ei ole tehnyt kynnystä, vaan se on vain kasa kipsiä oven alla ja hän huokaisee ja sanoo. Miten luulet minun ratkaisevan tämän? Se on helvetin epäammattimaista. 2 vaatekaapin ovea osuu lattiaan, koska hänellä oli kiire. En jaksa kinastella siitä, täytyy laittaa tiivisteitä saranakohdissa sen sijaan. Yksi tikku on irrallaan. Sitä ei koskaan kiinnitetty.
Mutta mitä se ratkaisee kirjoittaa tästä täällä? Eikö olisi parempi lopettaa yhteistyö ja löytää joku toinen, joka osaa tehdä niin, että olet tyytyväinen?

• Tykkään
MONTREAL
  • Laddar…
E Evalarsson36 sanoi:
Minulla on keskustelu kirvesmieheni kanssa siitä, miten ylivuoto tulee asentaa. Emme ole täysin samaa mieltä. Onko täällä joku peltiseppä, joka voi näyttää kuvia siitä, miltä sen pitäisi näyttää? Puupaneeli
Vaikuttaa siltä, että sinulla on vakavasti otettava kirvesmies.

Julkisivussa on tuulensuojakangas tai vastaava, joka tekee seinästä tiiviin. Varsinainen julkisivu on vain ulkoinen suoja auringolta, sateelta ja tuulelta, joka ottaa vastaan suurimman osan sateesta, mutta tuulensuojakankaan on oltava 100 % tiivis ja siten siihen voi valua hieman kosteutta ja vettä.

Asennan siksi aina ÖB:n tuulensuojakankaan sisäpuolelle niin, että vesi voi valua oikein. Tämä vaatii kyllä hieman taitoa ja tarkkuutta. Oma menetelmäni on sitten teipata tuulensuojakangas kiinni peltiin, jotta vettä ei voi tunkeutua sinne. Tämä on tehtävä niin korkealle, että paneeli peittää sen jälkeen teipin ja tuulensuojakankaan.

Onnea projektiin :)

• Tykkään
UffePlåtis ja 1 muu
  • Laddar…
Yli 25 vuotta eri talotehtailla, en ole nähnyt, että pelti asetettaisiin tuulensuojalevyn alle.

Olen täysin lumoutunut siitä, millaisia ​​määriä ihmiset odottavat suihkuttavan tuulensuojakankaaseen. Teoriassa on loogista, että levy on kankaan, teipin ja useiden loitsujen sisäpuolella viimeisen vesimolekyylin karkottamiseksi.

Käytännössä paneeli on riittävän tiivis, ja levy, joka on naulattu samalle tasolle kuin ruoteet, toimii riittävän hyvin, ja sitten ilmaväli ottaa loput vedestä. Sateita tulee vaakasuoraan muutamia päiviä kerrallaan, eikä edes silloin vettä virtaa seinäpellityksestä.

Levy vain lukituksen alla on aiheuttanut vahinkoja.

Levy ruoteilla ei ole aiheuttanut vahinkoja.

Levy tuulensuojakankaan alla on hankalampaa, kun haluat tehdä muutoksia, vaihtaa levyä tai ikkunaa.

• Tykkään
Alexn72 ja 1 muu
  • Laddar…
Miten toimitaan, jos julkisivulevyt ovat ilman tuulensuojaa?

T Tsdoesds sanoi:
Olen täysin hämmästynyt siitä, kuinka suuria määriä ihmiset laskevat, että ne syöksyvät tuuliverkkoa kohti. Olen mukana siinä, että teoriassa on logiikkaa pitää levy kankaan, teipin ja useiden loitsujen sisällä karkottamaan viimeistä vesimolekyyliä.

Käytännössä paneeli on riittävän tiivis ja levy naulattuna samalle tasolle kuin naulaus on riittävän hyvä, ja sitten ilmarako ottaa loput. Sataa vaakasuoraan muutaman päivän, eikä edes silloin vettä virtaa yläpuolelta.

Pelkkä levy alla olen nähnyt vahinkoja.

Naulauksessa olevalta levyltä en ole koskaan nähnyt vahinkoja.

Levy tuuliverkon alla on monimutkaisempaa, kun haluat tehdä säätöjä, vaihtaa levyä tai ikkunoita.
Jos nyt sade olisi ainoa kosteuskuormitus…

Osta parempaa laatua, jotta levyä ei tarvitse vaihtaa. Se tulee halvemmaksi ja vähemmän hankalaksi kuin kosteusvaurioituneen rakenteen ja materiaalin vaihto.

Jos poikkeaa teoriasta, pitäisi ainakin tehdä riskinarviointi (todennäköisyys ja seuraus) ja miettiä, onko se sen arvoista.

useless useless sanoi:
Miten toimitaan, jos on ulkoverhouslevyt ilman tuulensuojakangasta?
Kerro lisää. Minkälaisesta ulkoverhouslevystä on kyse? Tuuletettu?

S Snygg Sandra sanoi:
Mutta mitä hyötyä siitä on kirjoittaa tästä täällä? Eikö olisi parempi lopettaa yhteistyö ja löytää joku muu, joka voi tehdä sen niin, että olet tyytyväinen?
Kysymykseni oli, onko puuseppä oikeassa, kuinka levy pitäisi asentaa 😉

M martinradbo sanoi:
Näyttää siltä, että sinulla on vakavasti otettava rakentaja.

Julkisivussa on tuulensuoja tai vastaava, joka tekee seinästä tiiviin. Varsinainen julkisivu on vain ulkoinen suoja auringolta, sateelta ja tuulelta, joka kestää suurimman osan sateesta, mutta tuulensuoja on se, joka pitää olla 100 % tiivis, ja se voi siis päästää hieman kosteutta ja vettä sen pinnalle.

Siksi asennan aina ÖB:n tuulensuojan sisäpuolelle niin, että vesi voi valua oikein. Se vaatii hieman taitoa ja huolellisuutta kyllä. Tämän jälkeen kiinnitän tuulensuojan teipillä peltiin niin, että se ei voi päästää vettä ylöspäin missään kohdassa. Tämä täytyy tehdä niin ylhäällä, että paneeli sitten peittää teipin ja tuulensuojan.

Onnea projektille :)
Kiitos hyvästä vastauksesta. Mitä tarkoittaa öb?

T trojlee sanoi:
Ja odotamme edelleen kuvaa siitä, mitä pidät virheellisenä🤔
Anteeksi, että unohdin. Se olisi voinut olla myös niin, että on töissä

E Evalarsson36 sanoi:
Kiitos hyvästä vastauksesta. Mikä on öb?
öb = överbleck

• Tykkään
Evalarsson36
  • Laddar…
useless useless sanoi:
Esim. tällaisia levyjä: [linkki]
Tuotteen tulee olla takana olevan tuulenkestävän rakenteen mukainen niiden kuvauksen mukaan (esim. tuulilevy). Jos eristelevy olisi tuulenkestävä ja osa tuulenkestävää rakennetta, sijoitettaisiin tippapellit tuulenkestävän rakenteen taakse.

E Evalarsson36 sanoi:
Kiitos hyvästä vastauksesta. Mitä tarkoittaa öb?
Vihje: Ketjun otsikko.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.