Janu78 sanoi:
Hei, älä ota pahaksesi, mutta tämä on esimerkki siitä, miltä sen ei pitäisi näyttää.

Päällyslevyn tulee myös ottaa huomioon ilmarako, joko asfaboardin taakse tai suoraan asfaboardia vasten, tiiviste välissä asfan ja levyn välissä.

Päällyslevystäsi puuttuvat ylös käännetyt päädyt, kuten pitäisi olla.

Sitten levyn tulisi päättyä 40 mm verhouksen ulkopuolelle, jos en muista väärin.

Kuten se on nyt, paneelin taakse tuleva vesi voi valua rakenteeseen ikkunan yläpuolella.
Et sekoita mahdollisesti päällys- ja alalevyjä keskenään?
Ikkunan pelti ilman sivuylöstaittoja, puukehyksellä varustettuna.
Ylös käännetty tarve suojata verhousta mutta sinulla ei ole niitä päällyslevyn sivuilla...

P
Cruzze Cruzze sanoi:
Et vain sekoita yli- ja alalistaa mahdollisesti?
[kuva]
Ei ikkunalista näyttää ok.

• Tykkään
J_K_H ja 1 muu
  • Laddar…
P
Cruzze Cruzze sanoi:
Et kai sekoita yläsuojaa ja alasuojaa keskenään?
[kuva]
Aion lopettaa tämän keskustelun nyt, vähän liian monta tee-se-itse korjaajaa, joten ei tule valitettavasti hyvää tulosta 😤

• Tykkään
leifberggren ja 2 muuta
  • Laddar…
Janu78 sanoi:
Suljen tämän ketjun, sillä täällä on liikaa tee-se-itse korjaajia, joten valitettavasti se ei suju niin hyvin😤
Voitko selittää mielelläsi, mikä on taitosten tarkoitus yläpeltiosassa ja miten nämä taitokset integroidaan ulkopaneeliin...

P
Cruzze Cruzze sanoi:
Voitko selittää, mikä on tarkoitus ylälipan taittamiselle ja miten ne pitäisi integroida ulkopaneeliin...
Taitat ylös ikkunapellin päätyä. Sitten teet paneelin kuten olet tehnyt, yleensä jätän 28 mm paneelin alareunan ja pellin väliin, mutta voit jättää vähemmän, jos haluat, hieman vaikeampi on sitten maalata päätypuuta.
Taitos on siksi, että vesi ei pääse valumaan paneelin taakse.

• Tykkään
Daniel Barnaniel
  • Laddar…
Cruzze Cruzze sanoi:
Hajanainen ketju tämä...
Asensin spikläkt, tai oikeammin toisen vaakasäännön, koska spikläkt ei toiminut korkeussuunnassa:

[kuva]
Sitten paneelin kanssa, jossa on tippanokka, niin se on hyvä...
[kuva]
Joten jos vaihtaa ikkunat, täytyykö paneeli myös purkaa?

P
E Evalarsson36 sanoi:
Joten jos vaihtaa ikkunat, pitääkö myös repiä paneeli alas?
Mutta hän ei vaihda.
E Evalarsson36 sanoi:
Joten jos vaihtaa ikkunat, pitääkö myös repiä paneeli alas?
usein täytyy ainakin ikkunoiden ja ovien yläpuolelta, ihmiset eivät näytä ymmärtävän oikein asennettujen yläpeltilistojen merkitystä!

• Tykkään
Joak
  • Laddar…
Janu78 sanoi:
Mutta hän ei vaihda.

usein tarvitaan niitä kuitenkin ikkunoiden ja ovien yläpuolella, ihmiset eivät näytä ymmärtävän oikein asennettujen ylätippalautojen merkitystä!
Mitä tarkoitat hän ei vaihda? Siksi kysymykseni. Mutta täällä on hyvin vaihtelevia vastauksia, eikä kukaan sano olevansa peltiseppä.

P
E Evalarsson36 sanoi:
Mitä tarkoitat hän ei vaihda? Siksi kysyn. Mutta täällä on hyvin hajanaista ja kukaan ei sano olevansa plåtslagare
Tulee kysymyksesi kanssa keskusteluun, jonka minulla ja Cruzze on, se ei ole mitään hajanaista, se on niin kuin pitää tehdä.
Mutta voit tehdä miten haluat talosi kanssa, kun et ole ymmärtänyt oikein asennettujen överbleckin merkitystä.
E Evalarsson36 sanoi:
Mitä tarkoitat hän ei vaihda? Siksi kysyn. Mutta täällä on hyvin hajanaista ja kukaan ei sano olevansa plåtslagare

E Evalarsson36 sanoi:
Puuseppä sanoo, että sen pitäisi olla tuulensuojapaperin takana. Miten se nyt pitäisi tehdä. Vaikeaa, kun vaihtaa ikkunan, ajattelen.
Puuseppäsi on oikeassa asiassa, vaikka asenne on väärä. Pelti tulee asentaa ylä- ja takareunasta tuulensuojakankaan taakse. Vesi voi tunkeutua paneelin taakse, valua kankaan päällä ja sen on tarkoitus tulla pellin kautta ulos.

• Tykkään
UffePlåtis ja 1 muu
  • Laddar…
E Evalarsson36 sanoi:
Mitä tarkoitat sillä, ettei hän vaihda? Siksi kysymykseni. Mutta täällä on hyvin monenlaisia vastauksia ja kukaan ei sano olevansa plåtslagare
Olen plåtslagare ja kyllä, Janu on oikeassa. Sinun ei pitäisi joutua purkamaan kummastakaan överbleck tai panel tulevaisuuden ikkunanvaihdon yhteydessä, jos miettii vähän överbleckin asennuksessa.

• Tykkään
UffePlåtis ja 2 muuta
  • Laddar…
P Plåtsax sanoi:
Olen peltiseppä ja kyllä, Janu on oikeassa. Sinun ei pitäisi joutua purkamaan yläpeltiä tai paneelia tulevaisuudessa tehtävässä ikkunanvaihdossa, jos mietit hieman yläpellin asennuksen yhteydessä.
Ok. Kiitos

Janu78 sanoi:
Sinä tulet mukaan keskusteluun, jota minä ja Cruzze käymme, ei ole hajanaisia laukauksia, se on tapa, jolla se pitäisi tehdä.
Mutta saat tehdä talosi kanssa niin kuin haluat, koska et ole ymmärtänyt oikein asennettujen peitelistojen merkitystä.
Tietenkin ymmärrän, että on tärkeää tehdä oikein. En tiedä miksi tulkitset minut koko ajan väärin. Juuri siksi kysynkin.

E Evalarsson36 sanoi:
Minulla on keskustelu kirvesmieheni kanssa siitä, kuinka ylimääräistä levyä pitäisi asentaa. Emme ole täysin samaa mieltä. Onko täällä ketään peltiseppää, joka voisi näyttää kuvia, miltä sen pitäisi näyttää? Puiset paneelit
Kun asensin omiani, laitoin ylimääräisen levyn tuulensuojakankaan päälle ja teippasin levyn yläreunan tuulensuojakankaaseen rakennusteipillä. Sitten naulalista päälle. Tuulensuojakankaan tulisi olla mahdollisimman ehjä.

J J_K_H sanoi:
Hen voi tarkoittaa puupaneelia "julkisivulla".
Mitäs ettei julkisivu voi olla puusta, Jo HAN tietää että asensin baspanel seinään.

• Haha
UffePlåtis
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.