B
GoC GoC sanoi:
Tuo kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta. Ehkä harvoin on virheitä laskelmissa. Mutta talon suunnittelu on paljon muutakin kuin laskelmia. Ja usko minua, ei ole mitään projektia, jossa suunnitteludokumenteissa ei olisi jonkinlaista virhettä. Vaikka on olemassa laadunvarmistusjärjestelmiä ja suuntaviivoja, virheitä voi tapahtua.
Tervetuloa todellisuuteen :rofl:
Tietenkin otan kaiken sanotun pienellä varauksella. Kuitenkin olet ymmärtänyt minut väärin. En ole koskaan sanonut, ettei koskaan tapahdu virheitä.

Hei! Kommentteja oli paljon, joten en ole lukenut kaikkia, joten ehkä olet jo saanut seuraavat vinkit. Olen itse työskennellyt suunnittelijana 35 vuotta ja voin rehellisesti sanoa, että koulutuksesta huolimatta sitoutuminen on se, mikä ratkaisee, tuletko olemaan hyvä suunnittelija vai et. Sen sitoutumisen perusteella, jota näytät täällä, olen TÄYSIN vakuuttunut siitä, että sinulla tulee menemään loistavasti. Ammatissa oppiminen vie koko elämän, ja mitä enemmän opit, sitä enemmän huomaat, ettet ymmärrä, joten oppiminen ei koskaan lopu.

Yksityiskohtien oppiminen on hyvin kokemuspohjaista, mutta on joitakin oikotietä, joita voit käyttää saadaksesi hyvän perustan ja ymmärryksen rakentamisesta, sillä rakentaminen nykyään ei koske vain kantavia rakenteita, vaan oikeastaan suurinta osaa talosta. Kirjat, joita suosittelisin katsomaan, ovat muun muassa ”Fukthandboken”, se on tosin hieman vanhentunut, mutta hyvin yksinkertaisesti kirjoitettu ja erittäin selittävä, josta voit oppia, miksi eri asiat ovat siellä, missä ne ovat rakenteessa, hyödyt ja haitat. Sitten suosittelisin myös selailemaan HusAMA:ta. Sinulla tulee olemaan valtavasti iloa sen löytämisestä, ja siellä on myös lukemattomia yksityiskohtia, joita voit katsoa ja jotka ovat ”oikein” tehtyjä.

Jos olisin sinä, menisin eri materiaalitoimittajien sivuille ja etsisin eri materiaaleja, lukisin, mihin ne on tarkoitettu, ja katsoisin sitten heidän asennusohjeitaan, sieltäkin löydät monia yksityiskohtia siitä, miltä niiden tulisi näyttää ja tietysti myös siitä, miten materiaalit asennetaan. Jos menet esimerkiksi Paroc, Sundolitt, Gyproc, löytyy paljon hakemista, eikä mikään pysäytä sinua, viherkatot, vedeneristys, radontiivistys, korkealaatuinen eristys (tyyppiä PIR) jne. Haluatko rakentaa 3D-malleja, opiskele Revit niin paljon kuin voit.

Mutta älä unohda, kukaan ei odota, että osaat erityisen paljon alusta alkaen, mutta jos sinulla on sitoutuminen ja halu oppia, esittää kysymyksiä, ottaa vastaan neuvoja ja vinkkejä ja ehkä tärkeintä, edetä hitaasti, tulet olemaan mahtava!!

Onnea tulevaisuudelle!!!

• Tykkään
Henrik Lindberg ja 6 muuta
  • Laddar…
B byggingenjören97 sanoi:
Ja det vet jag redan. Så dum är jag inte haha. Vi har pluggat hållfasthetslära.
Mutta jotta voisi rakentaa talon, työmenetelmän on todennäköisesti oltava sellainen, että teet rakennesuunnitelman, julkisivupiirrustuksen ja pohjapiirroksen niillä materiaaleilla ja mitoilla, jotka sinulla on mielessä, ja sitten teet lujuuslaskelman nähdäksesi, kestääkö se kaikki kuormat, jotka voivat syntyä.

B
B Bengt Svejdur sanoi:
Mutta jotta voi rakentaa talon, työjärjestyksen on todennäköisesti oltava sellainen, että teet rakennepiirustuksen, julkisivupiirustuksen ja pohjapiirustuksen valitsemillasi materiaaleilla ja mitoilla, ja sen perusteella teet lujuuslaskelmat nähdäksesi, kestääkö se kaikki mahdollisesti syntyvät kuormat.
Joo, tiedän? En tiedä, mihin haluat tulla tällä. En kiellä sitä, mitä sanot :D

B Bengt Svejdur sanoi:
Mutta jotta voisit rakentaa talon, on varmaankin niin, että ensin teet rakennesuunnitelman, julkisivupiirroksen ja pohjapiirroksen niillä materiaaleilla ja mitoilla, jotka olet ajatellut, ja sen perusteella teet kantavuuslaskelman nähdäksesi, kestääkö se kaikki mahdolliset kuormitukset.
Mutta TS:n ongelma näyttää olevan, että hän tutkii rakennesuunnitelmaa mutta ei ymmärrä, mitä näkee. Silloin rakennesuunnitelma ei voi olla askel 1.
Ennen sitä täytyy olla jotain muuta.
Tarpeiden arviointi. Mitä haluamme luoda?
Mitä rakenteen tulee kestää tai suorittaa?
Suojata meitä säältä ja tuulelta, jos rakennamme taloa esimerkiksi. Kestää raskasta kuormaa kaikilla kerroksilla. Pitää lämpö sisällä.
Tehdä yksinkertainen luonnos.
Olla selvä käsitys kokonaisuudesta, mitä haluamme luoda.
Sitten aloitetaan rakentaminen.
TS on sanonut 100 kertaa, että ongelmana ei ole laskenta, piirustus tai piirustuksen lukeminen, joten meidän täytyy aloittaa ennen sitä vaihetta.
Kun on selkeä käsitys siitä, että haluamme luoda talon ja olemme lukeneet, miltä talot yleensä näyttävät ja miten ne perinteisesti rakennetaan, voimme ottaa esimerkkinä, jonka TS mainitsi seinärakenteesta.
Jos haluamme luoda runkorakenteisen seinän, piirrämme pystyt telineet. Ilman tarkkoja mittoja.
Eristeen paksuuden, levypinnoituksen ja kuorman, jota seinän on kannettava, valinta antaa sitten mitat myöhemmissä laskelmissa.
Jos haluamme lisätä välipohjan, seinän täytyy kantaa myös tämä kuorma ja telineet on upotettava rakenteeseen. Vähitellen tämä kasvaa monimutkaiseksi piirustukseksi, ja kun TS sitten lukee tätä piirustusta, hän ei ymmärrä siitä mitään.
Eikö ensimmäisen askeleen silloin pitäisi olla prosessin taaksepäin vetäminen ja tutkia "mitä piirustus esittää"? Ota selvää rakenteen tarkoituksesta, tutki suuret peruslinjat.

• Tykkään
MetteKson ja 3 muuta
  • Laddar…
B Bjober sanoi:
Mutta TS:n ongelma näyttää olevan se, että hän tutkii rakennuspiirustusta mutta ei ymmärrä, mitä hän näkee. Silloin rakennuspiirustus ei voi olla vaihe 1.
Ennen sitä pitää olla jotain muuta.
Tarpeen arviointi. Mitä haluamme luoda?
Mitä rakenteen pitää kestää tai tehdä?
Suojelemme itseämme säältä ja tuulelta, jos rakennamme taloa esimerkiksi. Pitää kestää raskasta kuormitusta kaikilla kerroksilla. Pitää lämpö sisällä.
Selkeyttää käsitys kokonaiskuvasta siitä, mitä haluamme luoda.
Sitten aloitetaan suunnitteleminen.
TS on sanonut 100 kertaa, että se ei ole laskenta, piirtäminen tai piirustusten lukeminen, mikä on ongelma, joten meidän on aloitettava ennen sitä.
Kun ollaan varmoja, että halutaan luoda talo ja on otettu selvää, miltä talot yleensä näyttävät ja perinteisesti ovat rakennettu, voimme ottaa esimerkiksi sen, mitä TS mainitsi seinärakenteesta.
Jos haluamme luoda koolatun seinän, piirretään pystyvät koolaukset. Ilman tarkkaa mittasuhdetta.
Eristyspaksuuden valinta, levyverhous ja kantavuus, jonka seinän pitää kestää, antavat sitten mitat myöhemmissä laskelmissa.
Jos haluamme lisätä välipohjan, seinän pitää kantaa myös tämä kuorma ja koolaukset on asetettava rakenteeseen. Ajan myötä tämä kasvaa monimutkaiseksi piirustukseksi ja sitten kun TS tulee lukemaan tätä piirustusta, hän ei ymmärrä siitä yhtään mitään.
Eikö ensimmäisenä askeleena pitäisi olla prosessin peruuttaminen ja tutkia "mitä piirustus esittää"? Selvittää rakenteen tarkoitus, tutkia suuria peruslinjoja.
Kyllä, TS, sanot, että osaat piirtää ja ymmärtää piirustuksia. Onkin sitten outoa, kun kirjoitat, että et ymmärrä piirtämällä ollenkaan sitä, mitä piirustus näyttää?

• Tykkään
MetteKson
  • Laddar…
B
P Paco64 sanoi:
Hei! Kommenteja oli aika paljon, joten en ole lukenut kaikkia, joten ehkä olet jo saanut seuraavat vinkit.
Olen itse työskennellyt suunnittelijana 35 vuotta ja voin rehellisesti sanoa, että sitoutuminen on se, mikä ratkaisee, tuleeko sinusta hyvä suunnittelija vai ei, riippumatta koulutuksesta. Tämän näyttämäsi sitoutumisen ansiosta olen TÄYSIN vakuuttunut siitä, että menestyt loistavasti. Ammatin oppiminen vie koko elämän, ja mitä enemmän opit, sitä enemmän huomaat, ettet ymmärrä, joten oppiminen ei koskaan lopu.
Yksityiskohtien suunnittelu perustuu paljon kokemukseen, mutta on joitain oikopolkuja, joita voit ottaa hyvän perustan ja ymmärryksen saamiseksi suunnittelusta, sillä nykypäivän suunnittelu ei ole vain kantava runko vaan oikeastaan suurin osa talosta.
Kirjat, joita suosittelisin sinulle katsottavaksi, ovat muun muassa ”Fukthandboken”, tosin hieman vanha, mutta erittäin yksinkertaisesti kirjoitettu ja hyvin selittävä, jossa voit oppia, miksi erilaiset asiat ovat siellä, missä ne ovat rakenteessa, edut ja haitat. Sitten tutustuisin myös HusAMA:an. Sinulla on siitä suunnaton ilo, kun osaat löytää siitä ja siellä on myös lukuisia yksityiskohtia, joita voit tarkastella ja jotka ovat sitten ”oikein” tehtyjä.
Jos olisin sinä, katsoisin sitten eri materiaalitoimittajien verkkosivuja ja keräisin esiin erilaisia materiaaleja, lukisin, mitä varten ne ovat, ja katsoisin sitten niiden asennusohjeita, myös sieltä saat paljon yksityiskohtia siitä, kuinka niiden tulisi näyttää ja tietenkin myös siitä, kuinka materiaalit asennetaan. Mene esimerkiksi Paroc, Sundolitt, Gyproc, siellä on paljon saatavilla; ei ole mitään rajoja, vihreät katot, vedeneristykset, radontiivisteet, korkealuokkainen eristys (kuten PIR) jne. jne.
Jos haluat rakentaa malleja 3D:ssä, syvenny Revit-ohjelmaan niin paljon kuin pystyt.
Mutta älä unohda, kukaan ei odota, että osaat erityisesti paljon alusta alkaen, mutta jos sinulla on sitoutumista ja halua oppia, kysyä kysymyksiä, ottaa vastaan neuvoja ja vinkkejä ja ehkä tärkeintä kaikesta, kiirehtiä hitaaasti, tulet olemaan mahtava!!
Mahtavaa onnea tulevaisuuteen!!!
Wow! Kiitos vinkeistä!! :heart:(y)
Olen lainannut useita kirjoja kirjastosta nyt ja oppinut jo jotain ulkoseinistä :D Ja olen vasta raaputtanut pintaa! Kuten sanot, oppiminen ei koskaan lopu. Aion itse asiassa mennä hakemaan fuktkäsikirjan nyt, jonka olen varannut :) Odotan, että AMA Hus olisi saatavilla lainattavaksi. Tulen ehdottomasti vilkaisemaan eri toimittajien verkkosivuja (y)

Olin äskettäin haastattelussa juuri alkaneessa yrityksessä, jossa on vain 4 työntekijää, joten tuntuu järkevältä, että minulla on siellä enemmän vastuuta ja vähemmän apua kuin isommassa yrityksessä. Joten en halua istua siellä ja vain "kuinka tehdään?" tai "mikä on höyrysulku?" jos saan työn. Joten odottaessani vastausta ajattelin, että ei ole haittaa opiskella ja lukea hieman itsenäisesti, jotta olen hieman valmistautuneempi :) Olen työskennellyt paljon Revitillä Chalmersilla. Olin jopa harjoitusohjaaja siellä, jossa autoin opiskelijoita ohjelman kanssa. Joten olen melko mukava digitaalisen puolen kanssa :) Nyt haluan kaivautua detaljipiirustuksiin ja rakennusfysiikkaan niiden takana :) Teetkö sinäkin rakennesuunnitelmia osana työtäsi vai miltä työtehtäväsi näyttävät? :)

• Tykkään
Bjober
  • Laddar…
B
B Bjober sanoi:
Mutta TS:n ongelma näyttää olevan se, että hän tutkii rakennuspiirustusta mutta ei ymmärrä, mitä näkee. Silloin rakennuspiirustus ei voi olla askel 1.
Ennen sitä täytyy olla jotain muuta.
Tarpeiden arviointi. Mitä haluamme luoda?
Mitä rakenteen on kestettävä tai suoritettava?
Suojella meitä säältä ja tuulelta, jos esimerkiksi rakennamme taloa. Kestää kantaa suuria kuormia kaikilla kerroksilla. Pitäa lämpö sisällä.
Selvä käsitys kokonaiskuvasta, mitä haluamme luoda.
Sitten aloitetaan rakentaminen.
TS on sanonut 100 kertaa, ettei ongelma ole laskenta, piirustus tai piirustusten lukeminen, joten meidän on aloitettava ennen sitä pistettä.
Kun on selvä käsitys siitä, että haluaa luoda talon ja on lukenut, miltä talot yleensä näyttävät ja perinteisesti ovat rakentuneet, voimme ottaa TS:n mainitseman esimerkin seinärakenteista.
Jos haluamme luoda kehysseinän, piirretään pystysuoria kehikkoja. Ilman tarkkaa mittaa.
Eristepaksuuden, levypäällysteen ja seinän kantaman kuorman valinta antaa sitten mitat myöhemmissä laskelmissa.
Jos haluamme lisätä välipohjan, seinän on kannettava myös tämä kuorma ja kehikot on upotettava rakenteeseen. Vähitellen tästä kasvaa monimutkainen piirustus ja kun TS sitten tutkii tätä piirustusta, hän ei ymmärrä siitä mitään.
Eikö ensimmäinen askel pitäisi silloin olla prosessin peruuttaminen ja tutkia "mitä piirustus esittää"? Selvittää rakenteen tarkoitus, tutkia suuria perusperiaatteita.
Aamen siihen. Ymmärrät minua täysin.

• Tykkään
Bjober
  • Laddar…
Wow! Kiitos vinkeistä!! :heart:(y)
Olen lainannut useita kirjoja kirjastosta nyt ja oppinut jo jonkin verran ulkoseinistä :D Ja olen vasta raapinut pintaa! Kuten sanot, oppiminen ei koskaan pääty. Aion itse asiassa mennä hakemaan kosteusopasta, jonka olen varannut :) Odotan, että AMA Hus vapautuu lainattavaksi. Aion ehdottomasti katsoa eri toimittajien verkkosivuja (y)

Olin äskettäin työhaastattelussa äskettäin perustetussa yrityksessä, jossa on vain 4 työntekijää, joten tuntuu kohtuulliselta, että saan enemmän vastuuta ja vähemmän apua siellä kuin isommassa yrityksessä. En halua istua siellä ja kysyä "miten tämä tehdään?" tai "mikä on höyrysulku?" jos saan työn. Joten sillä välin kun odotan vastausta, ajattelin, että ei ole haittaa opiskella ja lukea itsenäisesti ollakseni hieman valmistautuneempi :) Olen työskennellyt paljon Revitin kanssa Chalmersissa. Olin jopa harjoitusjohtaja, jossa autoin opiskelijoita ohjelman kanssa. Joten olen melko mukava digitaalisen puolen kanssa :) Nyt haluan syventyä yksityiskohtaisiin piirustuksiin ja rakennusfysiikkaan niiden takana :) Laaditko sinäkin rakennussuunnitelmia osana työtäsi vai miten työtehtäväsi näyttävät? :)
Erittäin hyvä alku! Jatka samaan malliin!
Lue Bjobers senaste inlägg #140?

• Tykkään
byggingenjören97
  • Laddar…
B
S seniorkonsult sanoi:
Kyllä, TS, sanot että osaat piirtää ja lukea piirustuksia. On outoa, kun sanot, ettet ymmärrä mitään siitä, mitä piirustuksessa esitetään?
Olet ymmärtänyt minut väärin. On ero siinä, että osaa nähdä, mitä on piirretty, ja siinä, että ymmärtää, miksi se on piirretty sillä tavalla. Kun katson piirustusta, osaan tietenkin lukea sen. Tiedän, miltä eristys näyttää, miten ilmarako näyttää, miten höyrysulku näyttää jne jne. Mutta en ymmärrä, mikä niiden tarkoitus on ja miksi ne sijaitsevat juuri siinä. Minulla ei ole ongelmaa piirtämisessä tai piirustuksen lukemisessa, vaan piirustuksen takana olevan rakennusfysiikan ymmärtämisessä.

• Tykkään
seniorkonsult ja 1 muu
  • Laddar…
Amen till det. Du förstår mig exakt.
Se, mikä puuttuu selonteosta, on kytkentä käytännön rakentamiseen.
Se voi olla hyvin harkittu ja oikein laskettu. Mutta..... Se on, ellei mahdotonta, ainakin erittäin monimutkaista ja kustannuksia lisäävää.
Voin kertoa esimerkin työstäni, jossa saimme vahingonkorvausvaatimuksen rakennuttajalta, koska urakoitsija vaati lisämaksua sen vuoksi, että oikein lasketun sillan perustuksen raudoitukset oli sijoitettu niin tiheästi, että betonin saaminen kaiken teräksen väliin oli melkein mahdotonta. Siisti, siro ja tarpeeksi vahva rakenne se oli, mutta kytkentä siihen, miten se pitäisi rakentaa, puuttui.
Joten neuvoni on yhä edelleen opiskella ja ymmärtää käytännön käsityötaitoa, juuri rakennettaessa. Monilla insinööreillä tämä on usein suuri puute.

• Tykkään
MetteKson ja 1 muu
  • Laddar…
B
GoC GoC sanoi:
Se, mikä puuttuu selvityksestä, on yhteys käytännön rakentamiseen.
Se voi olla hyvin harkittu ja oikein laskettu. Mutta..... Se on, ellei mahdotonta, ainakin erittäin monimutkaista ja kustannuksia nostavaa.
Voin antaa esimerkin työstäni, jossa saimme vahingonkorvausvaatimuksen rakennuttajalta, kun urakoitsija vaati lisämaksua, koska oikeaksi lasketun sillan perustuksen raudoitukset oli sijoitettu niin tiiviisti, että betonin lähes oli mahdotonta saada laskettua kaiken teräksen väliin. Tyylikäs, riittävän vahva rakenne oli se, mutta yhteys siihen, kuinka se piti rakentaa, puuttui.
Joten neuvoni on edelleen tutkia ja ymmärtää käytännön käsityötä, juuri se on rakennettava. Se on usein suuri puute monilla insinööreillä.
Miten voisin saada hieman sitä tietämystä? :)

S
P Paco64 sanoi:
Hei! Oli melko paljon kommentteja, joten en ole lukenut kaikkia läpi, joten saatat jo olla saanut seuraavat vinkit.
Olen itse työskennellyt suunnittelijana 35 vuotta ja voin rehellisesti sanoa, että koulutuksesta riippumatta sitoutuminen on se, mikä ratkaisee, tuletko hyväksi suunnittelijaksi vai et. Sen sitoutumisen kanssa, jota näytät täällä, olen AIVAN vakuuttunut, että menestyt loistavasti. Ammatissa kestää koko elämän oppia, ja mitä enemmän opit, sitä enemmän huomaat, ettet ymmärrä, joten oppiminen ei koskaan lopu.
Yksityiskohdissa suunnitteleminen perustuu erittäin paljon kokemuksiin, mutta on olemassa muutamia oikoteitä, joita voit ottaa, jotta voit luoda hyvän perustan ja ymmärryksen suunnittelusta. Suunnittelu ei nykyään ole vain kantavaa rakennetta, vaan se käsittää oikeastaan suurimman osan talosta.
Kirjat, joita suosittelisin sinua katsomaan, ovat osittain ”Kosteuskäsikirja”, tosin hieman vanha, mutta hyvin yksinkertaisesti kirjoitettu ja erittäin selittävä, missä voit oppia miksi eri asiat ovat siellä missä ne ovat rakenteessa, edut ja haitat. Sitten istuisin myös selailemaan HusAMAa. Sinulla tulee olemaan valtava ilo voidessasi löytää siitä, ja siinä on myös lukemattomia yksityiskohtia, joihin voit tutustua ja jotka ovat ”oikein” toteutettuja.
Jos olisin kuten sinä, menisin eri materiaalitoimittajien verkkosivuille ja hakisin erilaisia materiaaleja, lukisin mihin niitä käytetään ja tutustuisin sitten niiden asennusohjeisiin, myös siellä sinulla on monia yksityiskohtia siitä, miltä sen pitäisi näyttää ja tietysti myös siitä, miten materiaalit asennetaan. Jos menet esimerkiksi Paroc, Sundolitt, Gyproc, on paljon saatavilla, sitten ei ole mitään rajoituksia, vihreät katot, vedeneristykset, radontiivisteet, korkealaatuinen eristys (kuten PIR) jne. jne.
Jos haluat rakentaa malleja 3D:nä, opiskele Revit mahdollisimman paljon.
Mutta älä unohda, kukaan ei odota, että osaat erityisen paljon aluksi, mutta jos sinulla on sitoutumista ja halua oppia, kysyä kysymyksiä, ottaa vastaan neuvoja ja vinkkejä ja ehkä tärkeintä kaikista, edetä vaaaarin hitaasti, tulet olemaan mahtava!!
Paljon onnea tulevaisuudessa!!!
Hei taas, haluaisin lisätä yhden pohdinnan (perustuen omaan kokemukseen :cool: ); Älä ole liian pelokas olemaan myös terveesti kriittinen kokemusta kohtaan. Joskus on tärkeää kyseenalaistaa ja ajatella uutta, vaikka monet vastustaisivat sinua. Ei kovin fiksua heti ensimmäisen työpaikan alussa, mutta vähitellen se voi olla hyvä tapa uskaltaa löytää uusia polkuja ja uusia rakenteita tekniikan alueiden ja vanhan totutun välillä. Jos onnistuu, kaikki hurraavat. Jos se ei mene niin hyvin, on ainakin yrittänyt. Pyri löytämään hyviä neuvonantajia, jotka voivat vastustaa, jos hyppy vaikuttaa liian epävarmalta. Uskaltaa on aina menettää hetkeksi jalansija.
Terveisin
Sn

• Tykkään
byggingenjören97
  • Laddar…
Miten voin saada hieman tietoa siitä? :)
Vihjasin siitä hieman aiemmin, kun kuvailin kuinka meillä Teknisissä saimme nakertaa ja muurata osana koulutustamme.
Paras koulu on olla rakennustyömailla.
Tai miksei, suunnitella oma eristetty pikkumökki ja yrittää sitten rakentaa se piirustustesi mukaan.
Mutta jonkinlainen käytäntö suuressa talonrakennuksessa on varmaan paras koulu. Seuraamalla rakennusta ensimmäisestä lapioniskusta siihen asti, kun rakennus otetaan käyttöön. Ymmärtää, missä järjestyksessä rakennetaan eri osat rungosta, mitä koneita käytetään ja mitkä mahdollisuudet/rajoitukset siinä on.
Eli kokonaisuuden hahmottamiseksi täytyy ymmärtää rakennusprosessia, löytää älykkäitä ratkaisuja, jotka mahdollistavat nopean rakentamisen. Aika on rahaa.

• Tykkään
MetteKson ja 1 muu
  • Laddar…
Miten voin saada vähän sitä tietoa? :)
Lukemalla kirjoja ja asennusohjeita sekä olemalla ulkona todellisuudessa. Syyt siihen, miksi rakennetaan kuten rakennetaan, johtuvat näistä tekijöistä:
- 49,5% Perinne ja vanha tapa. Mikään ei voita koeteltua rakennetta.
- 49,5% Tämä on kustannustehokkain ratkaisu, koska kaikki tietävät, miten se on suunniteltu ja välttyvät kalliilta työajalta miettimällä, miten suunnittelija on ajatellut
- 1% uudistuva ajattelu.

• Tykkään
Bjober ja 1 muu
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.