49 505 lukukertaa ·
188 vastausta
50k lukukertaa
188 vastausta
Kuinka tehdä rakennepiirustuksia?
Useimmat ilmoitukset etsivät insinöörejä, joilla on useiden vuosien kokemus. En tiedä miten hitossa minä sen saan vastavalmistuneena haha.richardtenggren sanoi:
Minun tunteeni on, että aina etsitään vastavalmistuneita, joilla on 10 vuoden kokemus tai jotain
Jos on isoja projekteja, niin on helpompi ottaa mukaan aloittelijoita, jotka voivat kasvaa rooliinsa. Valitettavasti se on vaikeampaa pienemmissä projekteissa tai ehkä projekteissa, joita johtaa yksin, jos ei kykene olemaan lähes itsenäinen.
On kuitenkin erittäin kokemusta antavaa johtaa omia pieniä projekteja.![]()
Mutta muuten monet yritykset yleensä palkkaavat 1-2 vastavalmistunutta vuodessa. Niin teki se yritys, missä olin tekemässä lopputyötä.
B byggingenjören97 sanoi:Wow! Kiitos vinkeistä!!
Olen lainannut useita kirjoja kirjastosta ja olen jo oppinut hieman ulkoseinistäJa olen vasta raapaissut pintaa! Kuten sanot, oppiminen ei koskaan lopu. Aion itse asiassa käydä hakemassa kosteuskirjan nyt, jonka olen varannut
Odotan, että AMA Hus vapautuu lainattavaksi. Aion ehdottomasti tutustua eri toimittajien verkkosivuihin
Olin äskettäin haastattelussa hiljattain perustetussa yrityksessä, jossa on vain 4 työntekijää, joten tuntuu järkevältä, että saan siellä enemmän vastuuta ja vähemmän apua kuin isommassa yrityksessä. En halua istua siellä ja vaan "miten tämä tehdään?" tai "mikä on höyrysulku?" jos saan työn. Joten odottaessani vastausta, ajattelin, että ei voi haitata opiskella ja lukea hieman itsekseni, ollakseni hieman valmiimpiOlen työskennellyt paljon Revitin kanssa Chalmersissa. Olin jopa harjoitusohjaaja, jossa autoin opiskelijoita ohjelman kanssa. Joten olen melko mukava digitaalisen puolen kanssa
Nyt haluan sukeltaa detaljipiirustuksiin ja rakennusfysiikkaan sen takana
Teetkö sinä myös rakennuspiirustuksia työsi osana, vai millaisia työtehtävät ovat sinulle?
![]()
Ehdottomasti, teen rakennuspiirustuksia. Rakennuspiirustukset ovat kaikki, mitä suunnittelija tekee ja se sisältää esimerkiksi yleiset määräykset, joita käsittelet, perustuksen yksityiskohdat, kaivanto-, paalu- ja perustussuunnitelmat, kantavien rakenteiden suunnitelmat ja -yksityiskohdat, kattosuunnitelmat ja kattorakenteiden yksityiskohdat ja sitten useita muita piirustuksia (mukaan lukien eri asennuspiirustuksia).B byggingenjören97 sanoi:Wow! Kiitos vinkeistä!!
Olen lainannut useita kirjoja kirjastosta ja olen jo oppinut hieman ulkoseinistäJa olen vasta raapaissut pintaa! Kuten sanot, oppiminen ei koskaan lopu. Aion itse asiassa käydä hakemassa kosteuskirjan nyt, jonka olen varannut
Odotan, että AMA Hus vapautuu lainattavaksi. Aion ehdottomasti tutustua eri toimittajien verkkosivuihin
Olin äskettäin haastattelussa hiljattain perustetussa yrityksessä, jossa on vain 4 työntekijää, joten tuntuu järkevältä, että saan siellä enemmän vastuuta ja vähemmän apua kuin isommassa yrityksessä. En halua istua siellä ja vaan "miten tämä tehdään?" tai "mikä on höyrysulku?" jos saan työn. Joten odottaessani vastausta, ajattelin, että ei voi haitata opiskella ja lukea hieman itsekseni, ollakseni hieman valmiimpiOlen työskennellyt paljon Revitin kanssa Chalmersissa. Olin jopa harjoitusohjaaja, jossa autoin opiskelijoita ohjelman kanssa. Joten olen melko mukava digitaalisen puolen kanssa
Nyt haluan sukeltaa detaljipiirustuksiin ja rakennusfysiikkaan sen takana
Teetkö sinä myös rakennuspiirustuksia työsi osana, vai millaisia työtehtävät ovat sinulle?
![]()
Projektipäällikkönä varmistan, että työ tulee tehdyksi
Projektiryhmät muodostetaan eri tavoin riippuen siitä, kuinka suuria projektit ovat, aina siitä, että tekee kaiken itse siihen, että projektissa on mukana hurjasti väkeä. Jättää sinut uutena valmistuneena yksin projektiin olisi virhe, joten se tuskin tapahtuu. Kuten mainitsin aiemmin, etene hitaasti, se on suuri vastuu, joka liittyy ammattiin, ja voi vaikuttaa hienolta edetä nopeasti, mutta se voi olla melko yksinäistä ja haastavaa edessä, joten jos ensin varmistat itsellesi tiedot ennen kuin päädyt siihen rooliin, olet paljon tukevampi. Ja sitten, älä lupaa mitään, mitä et voi pitää ja ole 200 % varma siitä, että se on oikein, jos et ole varma, ota kysymys, varmista ja palaa sitten suoraan siihen, toimii kaikissa tilanteissa JA on ennen kaikkea kestävä pitkällä aikavälillä, mikä muu ei ole, vaikka voi näyttää siistiltä vastata suoraltaan.
Olen niin suunnattoman kiitollinen neuvoistasi ja siitä, että käytät aikaasi jakamaan nämä kanssani. Kiitos!P Paco64 sanoi:Ehdottomasti, minä laadin konstruktiopiirustukset. Konstruktiopiirustukset ovat kaikki, mitä konstruktööri tekee, ja ne sisältävät esim. yleiset määräykset suunnittelemasi konstruktion osalta, perustiedot, kaivu-, paalu- ja perussuunnitelmat, runkosuunnitelmat ja runkoyksityiskohdat, kattosuunnitelmat ja kattodetaljit ja sitten vielä useita muita piirustuksia (muun muassa erilaisia kokoonpanopiirustuksia).
Projektivastaavana varmistan, että työ tulee tehtyä. Uutena valmistuneena antaisin sinulle tehtäväksi ensin piirtää rungon revit-ohjelmassa ja sitten mitoittaa sen. Jotta voit piirtää osia rungosta, sinun tulee neuvotella yksityiskohdista sen kanssa, joka piirtää ne, ja ensimmäisissä projekteissasi en antaisi sinun tehdä sitä, mutta huomauttaisin sinulle, että on tärkeää kysyä KAIKKI, mitä et ymmärrä. Sanon aina nuoremmille kollegoilleni, että he eivät saa vetää yhtään viivaa, olipa se sitten suunnitelmassa tai yksityiskohdassa, jota he eivät ymmärrä. Syynä siihen on, että jos et tiedä, mikä tarkoitus asioilla on, tulet piirtämään ne seuraavaankin yksityiskohtaan (tai suunnitelmaan), vaikka siellä niitä ei tarvita...
Projektiryhmät muodostuvat eri tavalla riippuen projektien koosta, aina niin, että teet kaiken itse, siihen, että projektissa on mukana vaikka kuinka monta ihmistä. Jättäminen yksin projektiin uutena valmistuneena olisi virhe, joten sitä tuskin tapahtuu. Kuten aiemmin mainitsin, kiirehdi hitaasti, alalla on suuri vastuu ja vaikka saattaa vaikuttaa näyttävältä edetä nopeasti, siellä edessä voi olla aika yksinäistä ja tuulista, joten jos ensin hankit itsellesi tarvittavan tiedon ennen kuin päädyt siihen rooliin, olet huomattavasti vakaampi. Ja sitten, älä lupaa mitään, mitä et voi pitää ja josta et ole 200 % varma, että se on oikein. Jos et ole varma, ota kysymys mukaasi, pyydä varmistamaan ja palaa asiaan nopeasti, se toimii kaikissa tilanteissa JA on ennen kaikkea kestävää pitkällä aikavälillä, toisin kuin toisenlainen toiminta, vaikka se saattaa vaikuttaa siistiltä vastata välittömästi.
Kun sanot konstruktööri, tarkoitatko korkeakouluinsinöörejä vai diplomi-insinöörejä? Vähäisen kokemukseni perusteella korkeakouluinsinööreistä tulee CAD-piirtäjiä, kun taas diplomi-insinööreistä laskenta-insinöörejä, jotka laskevat kuormituksia jne. Aika suuri ero. Millaisia työtehtäviä korkeakouluinsinööreillä yleensä on kokemuksesi mukaan? Jos korkeakouluinsinööri haluaa tehdä enemmän laskentaa ja tavoitella roolia, jonka diplomi-insinöörit yleensä täyttävät, mitä vinkkejä sinulla olisi tälle henkilölle? Olen usein kuullut, että korkeakouluinsinööreistä tulee CAD-orjia.
Annoit todella mahtavia vinkkejä jollekin, joka on juuri astunut alalle! Mitä neuvoja sinulla olisi jollekin, joka ei ole vielä tehnyt sitä, mutta on matkalla?
Viimeksi muokattu:
Urakoitsijan pitäisi saada oikeassa, koska normivaatimuksissa edellytetään, että raudoituksessa on valumuotojen välejä tietyllä välimatkalla. Sitten voi olla sitä mieltä, että urakoitsijan olisi pitänyt "liputtaa" tämän jo silloin, kun he saivat piirustuksen käyttöönsä, mutta jotkut urakoitsijat näkevät mieluummin tilaisuuden lähettää lisälasku saadakseen enemmän rahaa rakennuksestaan... sen sijaan, että huomauttaisivat "virheestä" ennen kuin on liian myöhäistä. Mutta jotkut urakoitsijat tekevät töitä "ansaitakseen rahaa" sen sijaan, että olisivat "joustavia" ja huomauttaisivat mahdollisista puutteista, jotka he löytävät.P patrikd84 sanoi:Kuinka se meni? Saitko urakoitsija väärässä vai oikeassa?
Itseni ryhmittelen raudoituksen, jos siitä tulee liian ahdas, ja näytän jollain yksityiskohdalla, niin että on valumuotojen välejä tasaisin välimatkoin.
Juuri se, että ajattelen kaikkea, mitä pitää tehdä ennen kuin kaikki näyttää piirustuksen mukaiselta, puuttui koulutuksesta, sen huomasin nopeasti kun tulin ulos. Tärkeää on saada se mukaan aikaisin, jotta lopputulos on parempi.
Tarkoitan molempia, olitpa koulutettu ammattikorkeakouluinsinööri tai diplomi-insinööri, olet suunnittelija.B byggingenjören97 sanoi:Olen niin äärimmäisen kiitollinen neuvoistasi ja siitä, että käytät aikaasi jakaaksesi näitä kanssani. Kiitos!
Kun sanot suunnittelija, tarkoitatko ammattikorkeakouluinsinöörejä vai diplomi-insinöörejä? Oma kokemukseni on, että ammattikorkeakouluinsinöörit työskentelevät CAD-piirtäjinä, kun taas diplomi-insinöörit tekevät laskelmia, kuten kuormituksista jne. Aika suuri ero. Millaisia työtehtäviä ammattikorkeakouluinsinööreillä on kokemuksesi mukaan? Jos ammattikorkeakouluinsinööri haluaa tehdä enemmän laskelmia ja tähdätä tehtävään, joka yleensä on diplomi-insinöörillä, mikä on neuvosi sille henkilölle? Olen kuullut usein, että ammattikorkeakouluinsinööreistä tulee CAD-orjia.
Annoit todella mahtavia vinkkejä jollekin, joka on juuri astunut alalle! Mitä neuvoja sinulla on henkilölle, joka ei ole vielä tehnyt niin, mutta on matkalla?Olen juuri valmistunut ammattikorkeakouluinsinööri ja pidän todella kiinnostavana ja hauskaa luoda piirustuksia. Onko sinulla vinkkejä, miten voin oppia asioita itsekseni samalla, kun istun kotona odottamassa ensimmäistä työpaikkaa?
Ymmärrän, että on mahdotonta oppia yksin samalla tasolla kuin insinööri, jolla on 15 vuoden kokemus. Tarkoitan enemmänkin, jos voin valmistautua työelämään jollain tavalla, vaikka vain vähän. Miten voin vaikuttaa työnantajaani? Tunnen jo hyvin Revitin
Voisinko vaikka katsoa AMA:sta tullakseni tutuksi sen kanssa, katsoa muutamia piirustuksia netissä tutustuakseni rakenteeseen samaan aikaan kun luen hieman rakennusfysiikkaa tai lujuusoppia? Mitkä ovat vinkkisi tähän? Mitä taitoja voin kehittää, jotka auttavat minua myöhemmin? Istun joka tapauksessa vain kotona tekemättä mitään juuri nyt. Voin yhtä hyvin käyttää vapaa-aikani johonkin hyödylliseen, joka voi auttaa minua myöhemmin
![]()
Kuvasi, että ammattikorkeakouluinsinöörit ovat piirustusorjia ja diplomi-insinöörit ovat ”jumalia”, voi päteä joissakin yrityksissä, mutta se ei ole minun kokemukseni. Olen nähnyt rakennus-/ammattikorkeakouluinsinöörejä, jotka pesevät diplomi-insinöörejä milloin tahansa viikosta JA päinvastoin, kuten aiemmin kirjoitin, se riippuu sitoutumisesta! Kouluttaudut koulussa muutaman vuoden, mutta kouluttaudut sitten työelämässä joka päivä seuraavien 35-40 vuoden ajan... Jos tyydyt olemaan diplomi-insinööri, sinulla voi olla vaikeaa. Henkilökohtainen mielipiteeni on, että kaikkien tulisi aloittaa piirtämällä saadakseen ymmärryksen siitä, miten asiat toimivat, juuri se mitä nyt aloitat, KUKAAN ei osaa sitä alussa.
Olen työskennellyt puhtaiden laskelmainsinöörien kanssa, jotka ovat niin teoreettisia, että he eivät näe todellisuutta, ja se toimii harvoin hyvin ilman, että ymmärtää mitä tekee. Se ei ole vain numeroita, lukuja ja kaavoja, vaan siitä on lopulta tultava rakennustyö.
Itse työskentelen paljon asuntojen, toimistojen ja koulujen kanssa ja projektibudjetit rakentamiseen ovat noin 3-6 miljoonaa, ja näistä rahoista suunnilleen 5-15% menee laskelmiin, loput rahasta menee muihin asioihin eli suurimmaksi osaksi piirtämiseen ja yksityiskohtien ratkaisemiseen eri tasoilla. Mitä kuvailet CAD-orjiksi, ei juuri enää ole, siihen ei ole varaa. CAD-orja on joku, joka piirtää viivat, joita toiset käskevät piirtämään ajattelematta itse.
Jos olet halukas tekemään enemmän laskelmia, se on erittäin positiivinen asia, eikä käytännössä mikään estä sinua tekemästä sitä niin kauan kuin päädyt oikeaan yritykseen. Projekteissani minulla on useita ammattikorkeakouluinsinöörejä, joilla on täsmälleen sinun tavoitteesi haluta mitoittaa enemmän, ja me teemme niin, että nuorempi henkilö, esimerkiksi näin ammattikorkeakouluinsinööri, istuu alas yhdessä ”laskentavastaavan” kanssa (joka itse asiassa useissa projekteissani on ammattikorkeakouluinsinööri, jolla on palava kiinnostus laskemiseen eli itseoppinut) ja valitsee sopivan osan, mistä aloittaa. Voit esimerkiksi aloittaa tekemällä kuormalaskelma rakennuksen osalle, luomalla laskelmamallin 3D-FEM:ssä tai kuormien pohjalta, joita laskentavastaava on laatinut, mitoittaa peruslaatat, ja kaikki tämä laskentavastaavan valvonnassa, joka on edelleen vastuussa tuloksesta.
Mutta kuten sanottu, kiirehdi hitaasti, miljoonia uusia asioita on otettava sisään, ja sinulla on 35 vuotta aikaa! Tule hyväksi siinä, mitä teet, ota sitten pieniä askelia eteenpäin sen sijaan, että kiirehtisit eteenpäin, se antaa sinulle paremman lopputuloksen vähemmillä virheillä!!
Lisäopiskelua varten, kun olet kyllästynyt asennusohjeisiin, kosteuskirjoihin ja AMA:han jne., voit aina tarkistaa Chalmersilta, mitä harjoituskirjoja heillä on laskelmia varten ja vilkaista niitä. Esimerkiksi Eurokoodin oppimiseen ei ole myöskään huono idea, SE vie aikaa
Kiitos paljon neuvoistasi! Olen ikuisesti kiitollinen! Miksi en voi koskaan löytää työnantajaa, joka on sinun kaltainenP Paco64 sanoi:Tarkoitan molempia, riippumatta siitä, oletko koulutettu insinööri (AMK) tai diplomi-insinööri, olet suunnittelija. Kuvasi siitä, että insinöörit (AMK) ovat piirrustusorjia ja diplomi-insinöörit ovat "jumalia", voi tietysti pitää paikkaansa joissakin yrityksissä, mutta se ei ole minun kokemukseni. Olen nähnyt rakennus-/insinöörejä (AMK), jotka pesävät diplomi-insinöörit mennen tullen, JA päinvastoin, kuten kirjoitin aikaisemmin, kyse on sitoutumisesta! Kouluttaudut koulussa vain muutaman vuoden, mutta työelämässä sen jälkeen joka päivä seuraavan 35-40 vuoden ajan... Jos tyydyt olemaan valmistunut etkä pyri kehittämään itseäsi, voi siitä tulla rankkaa. Henkilökohtainen mielipiteeni on, että kaikkien tulisi aloittaa piirtämisellä saadakseen ymmärryksen siitä, miten asiat toimivat, juuri kuten sinä nyt aloitat, KUKAAN ei osaa sitä alusta alkaen.
Olen työskennellyt puhtaiden laskentasuunittelijoiden kanssa, jotka ovat niin teoreettisia, etteivät näe todellisuutta, ja se toimii harvoin hyvin ilman ymmärrystä siitä, mitä ollaan tekemässä. Se ei ole vain lukuja ja kaavoja, vaan siitä pitäisi lopulta tulla rakennustyö. Itse työskentelen paljon asuntojen, toimistojen ja koulujen parissa ja rakennusprojektien budjettien parissa, jotka ovat noin 3-6 miljoonaa, ja näistä rahoista pyöreästi 5-15% menee laskentaan, loput rahoista menevät muuhun eli pääasiassa piirtämiseen ja yksityiskohtien ratkaisuun eri tasoilla. Kuvaamasi cad-orjat ei juuri enää ole olemassa, siihen ei ole varaa. Cad-orja on joku, joka piirtää viivat, joita muut käskevät piirtämään, ajattelematta itse.
Jos olet innostunut laskemaan enemmän, se on todella positiivinen asia ja käytännössä mikään ei estä sinua tekemästä niin, kunhan päädyt oikeaan yritykseen. Projekteissani minulla on useita insinöörejä (AMK) täsmälleen samoilla tavoitteilla eli haluavat mitoittaa enemmän, ja siinä me teemme niin, että nuorempi henkilö, esim. insinööri (AMK), istuu alas "laskentavastaavan" (joka on itse asiassa monissa projekteissani insinööri (AMK) jonka laskentainto on itseopittua) kanssa ja valitsee sopivan osan, mistä aloittaa. Voit esimerkiksi aloittaa tekemällä kuormalaskentaa osalle rakennusta, tehdä laskentamalli 3D-FEM tai kuormien perusteella, jotka laskentavastaava on kehittänyt, mitoittaa peruspohjat, ja kaikki tämä laskentavastaavan valvonnassa, joka on edelleen vastuussa lopputuloksesta.
Mutta kuten sanottu, kiirehdi hitaasti, tulee olemaan miljoonia uusia asioita omaksuttavana ja sinulla on siihen 35 vuotta! Ole hyvä siinä, mitä teet, ja ota sitten pieniä askelia eteenpäin sen sijaan että kiirehtisit eteenpäin, se antaa sinulle paremman lopputuloksen, jossa on vähemmän virheitä!
Lisätutkimuksia varten, kun olet kyllästynyt asennusohjeisiin, kosteuskäsikirjaan ja AMA:an jne., voit aina tarkistaa Chalmersilta, mitä harjoituskirjoja heillä on laskentaa varten ja vilkaista niitä läpi. Esimerkiksi yritä oppia löytämään Eurokoodeista, se ei myöskään ole huono idea, SE vie hetken.
@byggingenjören97 Olen diplomi-insinööri KTH:sta, jossa opiskelin talonrakennusta. Kysy ihmeessä, jos sinulla on muita kysymyksiä.
Itse asiassa mielestäni @Paco64 selittää sen erittäin hyvin!! Kudos!
Kaikki aloittavat piirustuksilla, ja on hyvä kokeilla erilaisia asioita, jotta siitä ei tule yksitoikkoista. Päätin suuntautua mitoituspuolelle ja kehityin hyväksi siinä, koska se oli mielestäni hauskaa, joten älä huoli, vaan aloita kampaaminen yhdeltä puolelta ja jatka toiselle, niin huomaat pian, mikä on mielestäsi kivaa
Älä myöskään ole ujo kysymään!
Itse asiassa mielestäni @Paco64 selittää sen erittäin hyvin!! Kudos!
Kaikki aloittavat piirustuksilla, ja on hyvä kokeilla erilaisia asioita, jotta siitä ei tule yksitoikkoista. Päätin suuntautua mitoituspuolelle ja kehityin hyväksi siinä, koska se oli mielestäni hauskaa, joten älä huoli, vaan aloita kampaaminen yhdeltä puolelta ja jatka toiselle, niin huomaat pian, mikä on mielestäsi kivaa
Älä myöskään ole ujo kysymään!
Yleinen ajatus konetekniikan diplomi-insinööriltä.
Akatemiassa oppii useita erilaisia kursseja, kuten piirustustekniikkaa, mekaniikkaa, lujuusoppia jne. Ja erikseen nämä kurssit ovat kohtuullisia ja järkeviä. Mutta vaikeus syntyy, kun täytyy yhdistää tiedot eri kursseilta ja alueilta. Tätä oppii yleensä diplomi-insinöörikoulutuksen viimeisinä kahtena vuotena. Tämä on saattanut jäädä huomaamatta, mutta tämä ei ole todiste siitä, että kaikki olisi helppoa kahden lisävuoden opintojen jälkeen. Todellisuudessa on valtava määrä muuttujia, joihin pitää kiinnittää huomiota, ja tietoa, jota "ei ole", kun tekee koulutehtävää. Ja juuri tässä kohtaa kokemus tulee esiin. Tämä kokemus ei ole jotain, mitä oppii koulussa (oikein tai väärin), vaan sen saa työkokemuksen myötä.
Joten ajatukseni voidaan tiivistää: pidä toivo yllä, alussa on hyvin vihreä ja tietämätön kaikilla aloilla. Olipa kyseessä AMK-insinööri tai diplomi-insinööri ja riippumatta alueesta. Ole avoin ja rehellinen sen suhteen, mitä osaa ja mitä haluaa oppia, se on ainoa tie tulla taitavaksi! Jatka siis eteenpäin.
Akatemiassa oppii useita erilaisia kursseja, kuten piirustustekniikkaa, mekaniikkaa, lujuusoppia jne. Ja erikseen nämä kurssit ovat kohtuullisia ja järkeviä. Mutta vaikeus syntyy, kun täytyy yhdistää tiedot eri kursseilta ja alueilta. Tätä oppii yleensä diplomi-insinöörikoulutuksen viimeisinä kahtena vuotena. Tämä on saattanut jäädä huomaamatta, mutta tämä ei ole todiste siitä, että kaikki olisi helppoa kahden lisävuoden opintojen jälkeen. Todellisuudessa on valtava määrä muuttujia, joihin pitää kiinnittää huomiota, ja tietoa, jota "ei ole", kun tekee koulutehtävää. Ja juuri tässä kohtaa kokemus tulee esiin. Tämä kokemus ei ole jotain, mitä oppii koulussa (oikein tai väärin), vaan sen saa työkokemuksen myötä.
Joten ajatukseni voidaan tiivistää: pidä toivo yllä, alussa on hyvin vihreä ja tietämätön kaikilla aloilla. Olipa kyseessä AMK-insinööri tai diplomi-insinööri ja riippumatta alueesta. Ole avoin ja rehellinen sen suhteen, mitä osaa ja mitä haluaa oppia, se on ainoa tie tulla taitavaksi! Jatka siis eteenpäin.
Miten on käynyt rakennusinsinööri97? Oletko saanut jalkaa oven väliin suunnittelijana vielä? Itse olen utelias siitä roolista, mutta toisin kuin sinä, olisin mielelläni tyytynyt olemaan "CAD-slav" kuten jotkut kutsuvat sitä. Onko sellaisia töitä? Täytyykö käsitellä todella edistyksellisiä laskelmia kuten koulutuksen aikana? Vai riittääkö, että lähtee liikkeelle taulukoista ja helpommista laskelmista, joissa diplomi-insinööri laskee vaikeampia?
Uskokaa minua "Cad Slav", erityisesti jos keskityt Revit-ohjelmaan, voit todella saavuttaa korkeuksia, koska tuntuu, että niistä on pulaa.C C45/55 sanoi:Miten on mennyt byggingenjören97? Oletko saanut jalkaa oven väliin suunnittelijana? Itse olen kiinnostunut siitä roolista, mutta toisin kuin sinä, olisin tyytyväinen olemaan "CAD-orja", kuten jotkut kutsuvat sitä. Onko sellaisia töitä? Onko ne todella vaativia laskelmia, joita pitää hallita koulutuksen aikana? Vai riittääkö, että perustuu taulukoihin ja yksinkertaisempiin laskelmiin, joissa dipl.-ins. laskee ne hankalammat?
Kyllä, sellaisia töitä on todella olemassa. Mitä opiskelet tänään?
Ne eivät ole monimutkaisia laskelmia ollenkaan, paljon ohjautuu ohjelmistojen kautta ja paljon on kyse siitä, että pystyy arvioimaan ja näkemään, onko se järkevää. Vaativammat tulevat vastaan, jos on enemmän "erikoisratkaisuja", jotka yleensä menevät kokeneemmille, ellet halua ottaa laskelmia asiantuntijan tuella. Kun aloitin työt (olen koulutettu diplomi-insinööriksi), aloitin piirtämällä Revitissä ymmärtääkseni miltä se näyttää, samalla kun sain laskea pieniä yksinkertaisia asioita kuten pilarit, palkit, kuormitukset jne.
Kiitos inputistasi! Se antaa minulle vähän toivoa löytää ehkä jotain, mikä sopii minulle. Olen kuitenkin opiskellut yksinkertaisen YH-koulutuksen, jossa on kevyttä tietoa betonirakenteista ja siitä, miten niitä piirretään, jos aineisto ja yksityiskohdat ovat jo saatavilla. Pylväiden, palkkien ja kuormituksen laskeminen kuulostaa minusta vaikealta, heheD Dashio sanoi:Usko minua "Cad Slav", erityisesti jos keskityt Revit-ohjelmistoon, voit todella päästä pitkälle, koska siitä vaikuttaa olevan pulaa. Kyllä, sellaisia töitä on olemassa. Mitä opiskelet tällä hetkellä?
Ne eivät ole oikeasti edistyneitä laskelmia, paljon ohjataan ohjelmistojen kautta ja paljon on sen arvioimista, ovatko ne kohtuullisia. Edistyneempiä asioita tulee vastaan erityisratkaisuissa, jotka menevät yleensä kokeneemmille, ellet halua itse ottaa vastuuta laskelmista asiantuntijan tukemana. Kun aloitin työskentelyn (olen koulutukseltani diplomi-insinööri), aloitin piirtämällä Revitillä ymmärtääkseni, miltä asiat näyttävät, samalla kun laskeskelin pieniä yksinkertaisia asioita, kuten pylväitä, palkkeja, kuormituksia jne.![]()
Anteeksi huono palaute. Joulu oli tielläC C45/55 sanoi:Kiitos panoksestasi! Antaa minulle hieman toivoa siitä, että saatan löytää jotain, joka sopii minulle. Olen kuitenkin opiskellut yksinkertaisen YH-koulutuksen, joka sisältää kevyempää tietoa betonirakenteista ja siitä, miten niitä piirretään, kun alustat ja yksityiskohdat ovat jo olemassa. Pilarien, palkkien ja kuormanlaskenta kuulostaa vaikealta minulle hehe
Kyllä, toimistossani on ihmisiä, jotka ovat opiskelleet BIM rakennusprojektoriksi ja piirtävät Revitiin, joten älä luovuta vielä
Kaikki on vaikeaa ja tuntematonta siihen asti, kunnes se selitetään alusta alkaen
Hei. Aika on kulunut - tämä on melko lailla kaukaa haettua, mutta parempi kysyä kuin olla kysymättä...
Tarvitsen apua rakentamassani huvilassa. Onko joku jolla olisi vinkkejä rakennesuunnittelijasta tai joka itse voisi olla kiinnostunut tehtävästä?
Pulma: Rakentajat/suunnittelijat, joiden kanssa olen puhunut, väittävät, että tarvitsisin todennäköisesti betonivälipohjan. Se aiheuttaisi useita ongelmia suhteessa muuhun rakentamiseen, joten minun on selvitettävä, onko se ratkaistavissa puu-/teräsvälipohjalla.
Kaksi kerrosta, rinnepohja, noin 12-6,6 metriä ulkoseinien välillä - valettu laatta, muurattu alakerros ja puurakenne yläkerrassa. Valitettavasti ei ole seinää siellä missä portaikko (portaikkoaukko) yhdistää kerrokset, ja toiveena on vesikiertoinen lattialämmitys myös yläkerrassa - mieluiten uralevyissä eikä valettuna.
Kaikki vinkit otetaan kiitollisuudella vastaan! Peter
Tarvitsen apua rakentamassani huvilassa. Onko joku jolla olisi vinkkejä rakennesuunnittelijasta tai joka itse voisi olla kiinnostunut tehtävästä?
Pulma: Rakentajat/suunnittelijat, joiden kanssa olen puhunut, väittävät, että tarvitsisin todennäköisesti betonivälipohjan. Se aiheuttaisi useita ongelmia suhteessa muuhun rakentamiseen, joten minun on selvitettävä, onko se ratkaistavissa puu-/teräsvälipohjalla.
Kaksi kerrosta, rinnepohja, noin 12-6,6 metriä ulkoseinien välillä - valettu laatta, muurattu alakerros ja puurakenne yläkerrassa. Valitettavasti ei ole seinää siellä missä portaikko (portaikkoaukko) yhdistää kerrokset, ja toiveena on vesikiertoinen lattialämmitys myös yläkerrassa - mieluiten uralevyissä eikä valettuna.
Kaikki vinkit otetaan kiitollisuudella vastaan! Peter