Kyllä, kunnolla niiden pitää olla :)
Mutta sitten se oli myös siksi, että olisi helppoa kiinnittää ensimmäinen kierros klosseilla, ensin varmistimme, että kaikki olivat suorassa ja sitten valutimme vähän jokaiseen reikään, jotta ne seisoivat tukevasti ennen kuin aloitimme lopun pinoamisen.

Mitä sääntöjä aiot käyttää?
Oletko tarkistanut jonkun betonitoimittajan kanssa, voivatko he toimittaa sen seoksen, jota CellplastDirekt suosittelee?
Minun piti jättää teräskuitu pois...

Aion käyttää puulistoja. Pitää vain huolehtia siitä, että ne pysyvät kuivina.
Joo, jonkinlainen raudoitus betonissa minulla tulee olemaan. En ole vielä täysin varma, mitä tulen käyttämään.

empame sanoi:
Mitä sääntöjä aiot käyttää?
Oletko tarkistanut jonkun betonin toimittajan kanssa, voiko hän toimittaa CellplastDirektin suositteleman seoksen?
Minun piti jättää teräskuitu pois...
Miten kiviesi laatu on ollut?
Oletko kuullut, että cellplast direct on myyty BeWi:lle?

Kyllä laatu oli ihan ok, toki oli joitakin, jotka olivat vähän kulmasta osuneet, mutta eihän sillä ole väliä. Onko sinulla ollut pahempia ongelmia sen kanssa?
Joo sain sähköpostin, että heidät oli ostettu...

empame sanoi:
Jo kvaliteten var väll helt ok, visst fanns det några som var lite kantstötta men det spelar ju ingen roll. Har du haft värre problem med det?
Ja jag fick ett mail om att dom hade blivit uppköpta...
Joo, jotkut palikat olivat vuodelta 2010 ja osa palikasta oli "mureneva" (kun käy kädellä läpi, se hajoaa). Eräs erä oli likainen ja erittäin kolhiintunut. Joistakin paloista puuttui "nystyt" päältä, mikä tekee niiden sijoittamisen vaikeaksi. Meidän piti käydä kaikki palikat läpi ja lajitella ne, jotka eivät näyttäneet hyviltä, ja pyytää uusia. He lähettivät kuorma-autolla meille uuden lavan täynnä palikoita, mutta ne näyttivät vielä huonommilta kuin ne, jotka olimme laittaneet syrjään. Se oli ärsyttävää, en ole maksanut mistään toisen luokan tuotteesta. Mutta nyt ne on myyty, enkä tiedä jaksanko enää ottaa asiaa esille.

Hankalaa! Itse nuolin takaisin noin 30 klossia ja sain hyvityslaskun, mutta en ole nähnyt rahoja vielä. Ehkä siitäkin tulee hankalaa nyt, kun se on myyty.
Oletko ehtinyt valaa klosseihin nyt?

empame sanoi:
Hankalaa! Itse asiassa lähetin takaisin noin 30 palikkaa ja sain hyvityslaskun, mutta en ole nähnyt rahaa vielä. Ehkä siitä tulee hankalaa nyt, kun se on myyty.
Oletko ehtinyt valaa palikoihin nyt?
Vai niin.. Ei kuulosta kovin hyvältä.
Omituista, ettei voi saada ehjiä ja puhtaita tuotteita, vaikka maksaa aika paljon jostain, joka on niin halpaa valmistaa.
Olen valanut ensimmäisen kerroksen. Viikonloppuna aiomme rakentaa seuraavan kerroksen ja valmistella kaiken voidaksemme valaa sen ensi viikonloppuna.
Ehkä olivatkin palikat, jotka sinä lähetit takaisin, ja jotka minä sain, koska ne eivät näyttäneet kivoilta.

Sain nyt maksettu hyvityksen :)
Mitä aiotte käyttää lämmitysjärjestelmänä?

FTX-järjestelmä siitä tulee. Ja sitten asennamme aurinkopaneelit katolle ja vesihaudotun takkauunin. Mitä aiot itse käyttää? Kuinka pitkällä olet nyt?
Olihan se hyvä, että sait rahat takaisin.

FTX-järjestelmä tulee. Ja sitten meidän pitää olla aurinkopaneelit katolla ja vesitakallinen takka. Mitä sinä itse aiot käyttää? Kuinka pitkällä olet nyt?
Olihan se mukavaa, että sait rahasi takaisin.

Ajan perinteisellä lattialämmityksellä NIBE F750:llä. Se vaikuttaa toimivan melko hyvin, olemme asuneet talossa 2 kuukautta nyt.

• Tykkään
EllEnn
  • Laddar…
Okei.. Tulee olemaan mielenkiintoista nähdä nyt kun tulee vähän kylmempi, miten talo selviää oletan :)
Onko sinulla kuvia rakennusprojektistasi? Kuinka kauan olet työskennellyt sen parissa? Yhden kerroksen talo?
Huomenna aiomme valaa talon toisen kerroksen ja toivottavasti katto tulee paikoilleen ennen uuttavuotta.

• Tykkään
EllEnn
  • Laddar…
Teidän Wik83 ja empame! Miten tiivistätte rakentamisen blokki, legolit, ekolit tai miksi niitä nyt kutsutaan?
Se näyttää mielestäni uskomattoman jännittävältä ja todennäköisesti rakennan oman passiivitalon Åressa kesäksi siitä materiaalista. Onko havaittuja haittoja, joita olette huomanneet ajan kuluessa? Onko teillä rappaus ulkopuolella? Mitä olisitte tehneet toisin?

Kiitollinen vastauksista!

Hauskaa! Rakensimme "Cellplast Direkts" järjestelmällä ja olemme erittäin tyytyväisiä rakennukseemme, jossa on paneeli ulkopuolella. Mutta jos rakennan toisen talon samalla tavalla, teen seuraavat asiat eri tavalla/paremmin:

Tiivistä kaikki saumat vaahdolla ja teipillä (mielestäni nykyinen uretaanivaahto ei sovi 100%)
Ole tarkempi ikkunoiden aukkojen leikkauksessa (oli vaikeaa peitelistojen kanssa, kun olimme olleet huolimattomia, mutta se onnistui kuitenkin)
Laita lattialämmitysputki oviaukkoihin

Pikkuasioita mutta kuitenkin :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.