Teen parhaillaan cellplast direkthus -projektia. En egentligen har något att klaga på. Fick upp stommen ITSE viikonlopussa. Sitten piti kyllä sahata ikkunat ym. En ostanut heidän plastreglar utan käytin tavallisia 45x45 teräsreglarla jotka olivat huomattavasti halvempia. Ota mielellään yhteyttä jos sinulla on kysymyksiä...

Kuulostaa mahtavalta, aiotko rakentaa yksikerroksisen talon? Koko?
On hyvä, että on joku, jonka kanssa voi keskustella kysymyksistä, kun on samassa tilanteessa kuin itse. Teräsprofiilit, kuulostaa kalliimmalta kuin muovi :) Pohdimme puuprofiileja 45x45 sen sijaan, mutta luulen, että tarjouksessa meillä on mukana muoviprofiilit, joten on yhtä hyvä käyttää niitä, ja puuprofiilien on oltava todella suoria ja hienoja, jos niitä aikoo käyttää.

1,5 kerros, 140 m² laatta. Tietääkseni Bauhausissa teräs maksoi noin 20kr, Cellplastissa muovi taisi maksaa 55kr plus moms. 45x45 puulista toimii varmaan hyvin, vaikka se olisi hieman kiero, koska rei'issä, joihin ne asennetaan, on melko paljon tilaa.

Mitä luulet, jos sekoitetaan orgaanisia ja kemiallisia materiaaleja? Jos on tarkoitus laittaa puuta solumuoviin. Voisiko siitä koitua komplikaatioita?

Puutukki kiinnitetään kuitenkin sekä sisä- että ulkopuolelle. Ei sillä voi olla väliä, vaikka yksi olisi keskelläkin.... Teräsrankojen haittapuoli on, että ruuveja ei voi kiristää yhtä tiukasti, siinä puu on etu. Miten muovirangat ovat, en tiedä.

Mikä hinta per m² olette saaneet selliosastoille?

Noin 250 + alv

Ovatko he laskeneet hintaa niin paljon? Alussa viestissä sanotaan, että hinnat ovat noin 1000 sek / m2? 250 sek on todella hyvä hinta.

Virhe minun puoleltani. 250 kr/kpl blokeista eli 500 kr/neliömetri. Sitten tulee lisäksi reglar, raudoitus, betoni ym.

Ok, mutta se on silti suhteellisen hyvä hinta. Olen harkinnut blockin tuomista ulkomailta, mutta nyt täytyy ehkä laskea uudelleen, kannattaako se. Kiitos tiedoista :)

Onko sinulla linkkiä, josta voisi löytää blocken ulkomailla?

Nyt on vihdoin päästy alkuun "legorakentamisessa" Rakennusprojekti aloitettu, valkoisista legoilta näyttävistä styroksipalikoista rakennettu seinät luonnon keskellä.

Oletko nostanut raudoituksen jokaisessa valureiässä?

empame sanoi:
Oletko asentanut vahvikkeen jokaiseen valettu aukkoon?
Joo, meillä on vahvistus jokaiselle palikalle paitsi ovien kohdalla. Meidän piti myöhemmin leikata joitakin.
Mutta cellplast direktin mukaan sitä ei pitäisi tarvita, mutta se tuntuu näin turvallisemmalta.
http://db.tt/wIJwZIZ7

Vakavasti. Porasin 3 kpl jokaiseen kulmaan sen jälkeen kun laatta oli valettu, sitten sai riittää.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.