Vi ska ha förbesiktning på vårat nybyggda hus , nu upptäckte jag att panelen uppe under taket har spikats dit med passbitar av panelen sedan har man lagt byggsilikon skarvarna (se bifogad bild). Brukar man bygga på det här viset eller är det snickarna som är slarviga ? Borde man inte kunna ha panelen i en hel bit ? Jag undrar också om man ska godta att det är småsprickor i panelen eller ska de bytas ut ?
Så som jag förstod det av din bild så har man helt enkelt klyft ner den översta panelraden för att det ska passa den höjd du har på ditt hus. Detta tycker jag inte alls verkar konstigt.
Att de lagt fog i skarven - ja det förstår jag inte riktigt - just det ställe som bilden visar är ju inte något högriskställe för fukt. Antar dessutom att det kommer brädor på lådorna så att detta dessutom kommer att dölja ungefär hälften av den översta panelraden.
Att de lagt fog i skarven - ja det förstår jag inte riktigt - just det ställe som bilden visar är ju inte något högriskställe för fukt. Antar dessutom att det kommer brädor på lådorna så att detta dessutom kommer att dölja ungefär hälften av den översta panelraden.
Bra att Du är observant tupas, för det finns ingen symetri i någon del av deras arbete. det förefaller också som att man biter av brädorna, saknar dom en duglig såg. Även skarven i brädorna överst i bild har hamnat galet. Finns all anledning att du kollar vidare, men tvivlar på att du erhåller någon rättelse. Enbart spikens olika placering, får en att undra om den här personen inte skulle ägna sig åt annat. Jasså, det är så här Myresjö bygger? Tar man inte ansvar för sina kunder, som drar på sig stora skulder för sina nybyggda villor? Byggarbeten skall vara fackmässigt utförda, det är dom inte på det foto du visar.
Jo det är riktigt, att det är detaljerna som är viktigt. Förr när vi använde spårskruv, skulle alla skårorna vara vända lika. därför kan man undra om inte kryss/tork kommit till för alla slarverpellarv-g skrev:
En svennson tänker inte på det men du som jusst byggt huset och redan märkt det kommer att reta dig på detta i alla år.. Ser ju ut som att en unge har spikat ihop detta..
Nee jag skulle inte gilla det.. Men vad gör man då? antar ju att inen kommer att bry sig om att du blivigt missnöjd på något sådant.. Får la hoppas att sörjan krymper eller någe så kanske det finns nån garanti som säger att de e fel..
Nee jag skulle inte gilla det.. Men vad gör man då? antar ju att inen kommer att bry sig om att du blivigt missnöjd på något sådant.. Får la hoppas att sörjan krymper eller någe så kanske det finns nån garanti som säger att de e fel..
Klicka här för att svara