28,525 læst ·
43 svar
29k læst
43 svar
Terrasseskruer til at skrue i træreglar indendørs?
Af en eller anden grund tænkte jeg, at der ville blive petitmeteret med det der.. jeg sammenlignede 5x80-skruer, hvor der er 2 øre forskel per skrue
De andre dimensioner varierer jo meget afhængigt af pakningsstørrelsen 6x120 Heco 700-pak koster kun 57 øre pr. stk. for eksempel...
Med andre ord er det mere benzinprisen og afstanden til BT henholdsvis Jula, der spiller en rolle;-)
Med andre ord er det mere benzinprisen og afstanden til BT henholdsvis Jula, der spiller en rolle;-)
Det her må vel være korrekt? Hvilke kræfter er det, som skruen skal optage for at holde en stående regel i en væg? Egentlig burde det vel være nok med en lille skrue øverst og en nederst, så reglen står stille, indtil man har skruet sin OSB-plade fast?JOW sagde:
Jep, sammenlign med hvordan man gør med pladereglar.tlundberg sagde:
Snart er det tid til et større indkøb af skruer. Primært i størrelserne 5x40-90 samt 6x80-180. Det skal være træskruer med forsænket hoved til at skrue reglar m.m. Vil måske købe skruer for omkring 5000 kr,
Eftersom Biltema har fjernet deres tilbud om billigere pris ved køb af 4 æsker, føles de ikke længere som et givet alternativ.
Hvad har I at foreslå?
Eftersom Biltema har fjernet deres tilbud om billigere pris ved køb af 4 æsker, føles de ikke længere som et givet alternativ.
Hvad har I at foreslå?
Et tip kan også være at tjekke præstationsdeklarationen for skruen, I skal købe. Al CE-mærket skrue skal have en præstationsdeklaration tilgængelig, denne fortæller om udtræksværdier og skæringskræfter. Det kan være, at I på en billigere skrue skal gå op i dimension, og så er måske prisgevinsten elimineret eller reduceret en hel del. Skrue og skrue er sjældent det samme, selvom de ser ens ud. Mit råd er at købe fra en af de større leverandører for at sikre jer, at der faktisk er blevet foretaget nogle tests på skruen. Findes præstationsdeklarationen, kan I gå ud fra, at de værdier, der er der, stemmer, da CE-mærkningen kræver en del kontroller under fremstillingen.
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Undskyld et måske OT indhop i diskussionen men en sådan lille detalje i byggeriet som skrue (eller søm) er der vel ingen grund til at "spare" på?
Jeg bruger Heco, overfladebehandling "Protect 4" som findes bl.a. på Jula, og Gunnebo når det gælder skrue.
Har dårlige erfaringer med Biltemas ankerskrue. Holder mig faktisk helst fra den butikskædes produkter.
Jeg bruger Heco, overfladebehandling "Protect 4" som findes bl.a. på Jula, og Gunnebo når det gælder skrue.
Har dårlige erfaringer med Biltemas ankerskrue. Holder mig faktisk helst fra den butikskædes produkter.
Absolut intet jeg har tænkt mig at spare på. Men priserne varierer enormt meget. Unødvendigt at købe "mærkeskruer" for mere end det dobbelte end duglige skruer af et andet mærke.
Vil derfor vide om Biltemas, Heco, Dresselhaus skruer eller andre mærker fungerer, så man slipper for at købe fx Essve, fordi det er den eneste, der duger.
Vil derfor vide om Biltemas, Heco, Dresselhaus skruer eller andre mærker fungerer, så man slipper for at købe fx Essve, fordi det er den eneste, der duger.
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Prisen på "Skruvemærket" afhænger vel snarere af salgskanalen end af mærket.Anna1984 sagde:Absolut intet jeg har tænkt mig at spare på. Men priserne varierer enormt meget. Unødvendigt at købe "mærkeskruer" for mere end det dobbelte end brugbare skruer af et andet mærke.
Vil derfor vide om biltemas, Heco, Dresselhaus skruer eller andre mærker fungerer så man slipper for at købe f.eks. Essve fordi det er den eneste der duer.
Så det gælder måske om at finde en byggemarked med rimelige priser end at finde de billigste tænkelige "skodskruer".
Som sagt har jeg dårlige erfaringer med Biltemas ankarskruer.
Det er ikke sjovt at skrue ti skruer i en sømplade og halvdelen knækker lige under hovedet
Har, som sagt, købt de fleste skruer hos GS-byggvaror og JULA.
Aldrig følt at jeg har betalt for meget, og altid fået god kvalitet.
Du har ikke overvejet at leje en sømpistol til at sømme reglar m.m. - skal det ikke være demonterbart (enkelt) og bygges ind i konstruktionen er søm økonomisk uslåeligt (indkøb + arbejdstid). Med en rigtig sømpistol behøver man heller ikke have underarme som Karl-AlfredAnna1984 sagde:
Jeg har en sømpistol, men det er vel netop kun reglarne inde i en væg, man kan sømme. Men dem kan det faktisk være enkelt og smart at sømme.Grottan sagde:
Klik her for at svare