Kan man bruge terrasseøskruer til at sætte reglar op for f.eks. indervægge, hvis man skruer træ i træ? Og til alle andre slags skruninger man laver for at fastgøre træreglar mod andet træmateriale?

Svar ja. Klart om skruven duger ude, burde den jo også duge at have inde. Dog behøver man jo ikke samme rustbeskyttelse til skruer inde. Og så bliver det billigere.

Trallskruv kan anvendes, men til konstruktion plejer jeg at foretrække lidt kraftigere skruer og med et lidt større hoved.

Enig med AndersS om dimensionen. Trallskruv er alt for spinkle til at holde reglar. Kan anbefale Biltemas 5x80-100 Torx-skruer, som er virkelig prisvenlige og meget stærke.

Ok så det er at foretrække at have skruer, der er mindst 50 tykke?

Troede bare biltema lavede skidt :-)

Du mener nok 5mm ;) Jep, jeg bruger 5-6 mm og derefter er de almindelige længder jeg bruger omkring 70-120mm.

Ja, det var nok det, jeg mente :)

Og Biltemas skruer er altså tilstrækkelige? Kiggede lidt på ESSVEs skruer, men de er jo ret dyre.

Jeg har skruet det meste i hele mit husbyggeri med skruer fra Biltema, har ikke stødt på nogen problemer overhovedet.

Trodde bare biltema gjorde skrammel :-)
Det er vel en af de få produkter Biltema sælger som ikke er skrald. De lykkedes dog med at ødelægge den gamle smarte papiremballage til samme skrue. Skruen er dog prima vare.

Er også 5mm :s terrassebundskruer for spinkle?

Kiggede på biltemas hjemmeside, er deres skrue så billig egentlig? Der var desuden kun 100 og 200 pakker.

raveper sagde:
Er 5mm :s trallskruv for svage?
Ja, du kan godt bruge dem. Men når du kommer op i disse dimensioner, bliver prisen normalt væsentligt højere, det dobbelte eller måske mere, end for almindelige skruer til indendørs brug, og dem man normalt har liggende er ofte trallskruer 4,2-4,5. Jeg bruger ved regelværk også 6mm og ofte ved længder over 90mm, måske overdimensioneret, men det holder godt ;)

• Synes
Per-Erik Strand
  • Laddar…
Har købt en masse Essbox nu som jeg skal fylde med skruer.

Har jo fået anbefalet at købe Biltema skruer, og det lyder ikke som nogen dårlig idé. Men jeg fandt også disse skruer:
http://www.lapplandimporten.eu/Skruvar/Traeskruvar-torx/

Lidt billigere end biltema samt at de tilbyder fri fragt. Rart at få alt sendt hjem.

Nogen der har nogen erfaring med disse eller meninger om dem?

Har brug for forslag til, hvilke skruer der er gode at have hjemme til at indrette en overetage. Montere loft/gulvreglar, indervægge samt alt øvrigt snedkeri man skal gøre for at indrette en overetage, der kun er isoleret :-)

Senest redigeret:
Biltema har meget gode ting. Passer dimensionen, går det godt. Både Biltema og Byggmax plejer at have gode priser. Bare at tjekke på nettet.
Samling? :confused:
Valget af skrue afhænger af, hvad du skal skrue fast.

O sagde:
Samling? :confused:
Valget af skrue afhænger af, hvad du skal skrue fast.
Opdaterede spørgsmålet lidt :-)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.