8,445 læst ·
72 svar
8k læst
72 svar
Støbe plade
Det kan være en mulighed.B BosseHansson sagde:Lidt svært at se, hvordan du skal gøre. Hvis væggen står på noget, så der ikke er direkte kontakt med vand, ville jeg nok skære gipsen 10 mm op og derefter sætte blød fuge. Tror man niveauet bliver over det, så ville jeg også have sat Duri "GOLVSOKKEL PVC-FRI SELVKLÆBENDE GRÅ 70MM" eller tilsvarende produkt. Findes også som ikke er selvklæbende, hvis man ikke kan lide dem.
Det er nybygget, det er:
støbt plade-syllisolering-syll
og væggen er:
syll/reglar-fugtspærre-osb-gips.
Bare skære gipsen da, behøver ikke skære osb-pladen under.
Problemet er at forsøge at løse det ved portens skinne.
Jeg ville have skåret profilen også. Hvis osb står på gulvet, ville jeg have skåret den også. Multiværktøj er nok det nemmeste til at skære gips/osb. Så ville du have brug for mere hældning væk fra porten. Det er nok nemmest med en vinkelsliber med diamantslibeskive. Det andet hjælper kun, hvis der er vand på gulvet, og det ikke leder det væk.C CharlesZidler sagde:
Ja osb måste med kapas i så fall, du har rätt.B BosseHansson sagde:Jag hade kapat profilen med. Om osb står på golvet hade jag kapat den med. Multiverktyg är nog enklast att kapa gips/osb. Sen skulle du behöva få mer lutning ut från porten. Det är nog enklast med en vinkelslip med diamantslipskiva. Det andra hjälper bara om det är vatten på golvet inte leder bort det.
Här är en bild på andra sidan av porten, där är plattan ca 1cm lägre så där är det automatiskt mellanrum iallafall mellan gipset och plattan och ändå ser man fukt som sugits upp i gipset.
Så någon form av kontakt är det som vätan kan ta upp till gipset.
Kommer der meget vand, bliver det sikkert en pøl, og så suger det op. Jeg synes, sprækken ser ud til at være meget lille. Jeg ville have lagt noget omkring 5-10mm på bunden og brugt multiværktøjet. Silikone bagefter gør jo, at det ikke let kommer ind til vægreglen.
Skulle have gjort som de øvrige foreslår at save op i osb og gipsen og lægge en blød fuge som hulkel mod gulvet..C CharlesZidler sagde:
Men jeg ville have lejet en gulvsliber og slebet til et fald fra hvor porten støder mod betonen og udad, selvom man kun får et fald på 3-5mm, vil det gøre godt😊
For som det ser ud nu er det uden fald? Eller ser jeg forkert🤔
Ja både og, der er nogle mm højdeforskel så det skråner udad, men der sidder desværre en tærskeljern som er monteret forkert så det skråner ind mod garagen. Hvilket gør, at så snart det regner, samler vandet sig der, som pladen suger fra.Rejäl sagde:Skulle gjort som de øvrige foreslår at save op osb og gipsen og lægge en blød fugemasse som hulkælkant mod gulvet..
Men jeg ville have lejet en gulvsliber og slebet til et fald fra der hvor porten slutter mod betonen og udad, selvom man kun får et fald på 3-5mm så vil det gøre godt😊
For som det ser ud nu er der uden fald? Eller ser jeg forkert🤔
Skitserede en tegning som jeg overdrev lidt, men viser problematikken.
Måske kan man sætte noget på porten, der får vandet til at komme længere væk fra porten. Lidt ligesom vindueskarme, men ikke nødvendigvis i metal. Der må være noget i gummi, man kan bruge.
Klik her for at svare


