Hej!
Jeg har fjernet bjælkelag i et over 100 år gammelt hus på grund af dårlig vedligeholdelse.
Valgte at fylde op med Leca, lægge celleplast gulvvarme. Nu til spørgsmålet
Kan jeg bruge EPS til pladen? Omkring 7-10 cm tyk. 60 m2
Venlig hilsen

J
A AlbinJO sagde:
Hej!
Har fjernet bjælkelag i et over 100 år gammelt hus pga. dårlig vedligeholdelse.
Valgte at fylde op med Leca, lægge cellplast gulvvarme. Nu til spørgsmålet
Kan jeg bruge eps til pladen? Ca 7-10 cm tyk. 60 m2
Mvh
Hvorfor vil du støbe en konstruktion med det?
Bliver vel bedre med beton både holdbarhedsmæssigt og økonomisk..

Du kan IKKE bruge eps beton med gulvvarme.

J Jansson69 sagde:
Hvorfor vil du støbe en konstruktion med det?
Det er vel bedre med beton både holdbarhedsmæssigt og økonomisk..
Tænkte evt. tage betonbil, men da renden på bilen ikke når, bliver det pumpebil. Jeg har ikke tjekket prisen på pumpebil endnu.
Tænkte bare, om nogen anden har gjort noget lignende.

Jarlingar Jarlingar sagde:
Du kan IKKE bruge eps beton med gulvvarme.
Tak for svar!

J
A AlbinJO sagde:
Tænkte evt. tage betonbil, men da bilens rende ikke når, bliver det pumpebil. Jeg har ikke tjekket prisen for pumpebil endnu.
Tænkte bare, om nogen anden har gjort noget lignende.
Du skal støbe en konstruktion med armering, så glem EPS-betonen. Det er en god udfyldning, der giver lidt isolering, men ikke godt i dit tilfælde. Desuden skal man flydespartle på EPSen, og det vil blive dyrt.

J Jansson69 sagde:
Du behöver støbe en konstruktion med armering, så glem EPS-betonen, det er en god udfyldning, som giver lidt isolering, men ikke godt i dit tilfælde. Derudover skal man flydespartle på EPSen, og det vil blive dyrt.
Okay, tak for svaret! Kan jeg bruge EPS oven på celleplasten for at udjævne niveauet oven på cellepladerne?

J
A AlbinJO sagde:
Okay tak for svar! Kan jeg bruge EPS på celleplasten for at jævne niveauet ovenpå cellepladerne?
Nej den kommer bare til at blive krummer, når du går og armerer og lægger gulvvarme, vand mm..
Justér højden gør man med Leca kuglerne, før man lægger celleplasten..

J Jansson69 sagde:
Nej den kommer bara at blive smulder når du går og armerer og lægger gulvvarme, vand mm..
Justere højden gør man med leca kuglerne inden man lægger celloplasten..
Différerer nogle centimeter på badeværelset og har 2 palle med eps til overs. Det må blive en pumpebil på dette.

A AlbinJO sagde:
eps på cellplasten
Så længe du er under gulvvarmen så kan du gøre det. Du må absolut ikke støbe gulvvarme ind i eps.

J
A AlbinJO sagde:
Diffar nogen centimeter i badeværelset og har 2 paller med eps til overs. Må blive en pumpebil til dette
Sælg de sække til nogen, der har det rette behov for dem, for det vil bare blive skrot af en påstøbning på celleplast med EPS om 0-20mm.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.