Hvordan er det gået? Fik du stoppet byggeriet?
 
  • Synes
Denimhead og 1 anden
  • Laddar…
Centano Centano sagde:
Hvordan er det gået? Fik du stoppet byggeriet?
Undskyld at jeg ikke har svaret.
Ja både og, de måtte rette fejlene der var (med støbeformen/armeringen) og så støbte de.
Som du forstår, så må vi komme videre, jeg må nu forsøge at få det her til at glide så smidigt som muligt og forsøge at holde styr på det så godt jeg kan.
Jeg sætter pris på alle de kommentarer jeg får her, da det letter at have et modspil til at spørge nogen, og der kommer måske flere, håber at det ikke gør det.. 🙂
 
Bare af ren nysgerrighed. Fotodokumenterede du noget efter deres korrektioner?
 
Centano Centano sagde:
Bare af ren nysgerrighed. Fotodokumenterede du noget efter deres rettelser?
Ja vi dokumenterer alt nu for at minimere så meget misforståelser/spørgsmålstegn som muligt.
 
Det har nu kørt bedre da de har byttet ud mændene der var her, men visse problemer vedvarer fra tidligere arbejde.
Pladen blev jo ikke så jævn f.eks. da den blev støbt, der er forskelle på 10-20mm i form af en bule på midten sammen med nogle svagheder.
De ville flytte det hvilket jeg ikke ser som en mulighed da det er forhøjet 20mm fra det nuværende garagegulv og vil ikke have en kant.
Men tror de nu vil kombinere at slibe med at flytte det.
Spørgsmål om nogen er kyndig på flydespartel.
Det skal være i garage så tænker at det bør være holdbart flydespartel til det, med tanke på hvad det udsættes for og ingen anden belægning skal ovenpå.
Skal tage og ringe til PCI i morgen men tænkte om nogen har generelle tanker om hvad man bør bruge, har lidt svært ved at udlede om dette fungerer til formålet.
https://www.pci-sverige.se/sv/sortiment/pci-ft-plan-pro
 
N
Findes der intet flydespartel, som klarer slidflader i en garage. Kun beton klarer det.
 
  • Synes
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
N neo11 sagde:
Findes intet flydespartel der kan klare slidflader i en garage.
Kun beton kan klare det.
Er det sådan er det lidt trist, har læst om at nogen har nævnt finja 520.
Netop den jeg linkede til er den som er købt og har forsøgt at få en idé om den, hæftede mig lidt ved at der står "under topbelægninger" på den.
 
P
C CharlesZidler sagde:
Er det så er det lidt trist, har læst om at nogen har nævnt finja 520.
Lige den jeg linkede til er den som er købt, og har forsøgt at få et indtryk af den, hæftede mig lidt ved at der står "under toppbelægningslag" på den.
Hvad skal du lave på den del af garagen?
 
Rejäl sagde:
Hvad skal du lave på den del af garagen?
Ingenting særligt, det tungeste er nok at mekke bil, donkrafte, treben, m.m.
 
P
C CharlesZidler sagde:
Inget särskillt, tyngsta är nog mecka bil, domkrafter, tripoder, m.m.
Ok jeg tror desværre ikke, at det kommer til at holde..
Foreslå, at de sliber overfladen så plan og god som muligt..
 
  • Synes
CharlesZidler
  • Laddar…
S
Du har ikke overvejet at ophæve aftalen? De ser ikke ud til at være tilstrækkeligt kompetente til det der.
 
  • Synes
FlugfiskarniJämtland
  • Laddar…
C CharlesZidler sagde:
Er det sådan, er det lidt ærgerligt, har læst om at nogen nævnte finja 520.
Lige den jeg linkede til er den, der er købt, og har forsøgt at få en fornemmelse af den, blev en smule bekymret over at der står "under toppbeläggningar" på den.
Et byggefirma skal kunne støbe en betonplade til en garage og opnå en god jævnhed uden at flydespartle. Som sagt tidligere, så anvender man ikke flydespartel som et overfladelag, særligt ikke i en garage der udsættes for meget slid, det vil aldrig nogensinde være en god løsning.
De burde have glittet pladen efter støbning, men det kan slibes nu også, så kræv det af dem.
 
  • Synes
CharlesZidler
  • Laddar…
S sinuslinus sagde:
Du har ikke overvejet at ophæve aftalen? De virker ikke tilstrækkeligt kompetente til det der.
Alle alternativer er blevet diskuteret herhjemme, men det er lettere sagt end gjort i praksis.
Overordnet set bliver det godt gjort nu, efter at de har andre fyre her.
 
God søndag til jer.
Har fået et kedeligt problem ved garageporten, så snart det regner udenfor, kommer/suger der vand ind, selvom porten er lukket, så jeg har brug for en løsning på dette, da jeg mistænker, at det ikke bliver langlivet i denne udførelse.
Overvejer om man kan montere en vinkelprofil langs væggen og bag portens skinne, og forsegle dette på en fornuftig måde.
Alle forslag til løsninger er velkomne.
 
  • Garagedør, der ikke slutter tæt, med synlig sprække, hvor vand trænger ind. Udfordring med tætning, bil anes i baggrunden.
Lidt svært at se, hvordan du skal gøre. Hvis væggen står på noget, så den ikke er i direkte kontakt med vand, ville jeg nok skære gipsen 10 mm op og derefter sætte blød fugemasse. Tror man niveauet bliver over det, ville jeg også sætte Duri "GULVSOKKEL PVC-FRI SELVKLÆBENDE GRÅ 70MM" eller tilsvarende produkt. Findes også som ikke er selvklæbende, hvis man ikke kan lide dem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.