Er det okay at støbe direkte mod træfacaden?
De skal helst komme og støbe i morgen.
 
  • Bygge ved blå træfacade med armeringsnet lagt på isolering, klar til støbning. Løv spredt over belægningen.
  • Trist
din granne
  • Laddar…
Nej
 
P
C CharlesZidler sagde:
Går det bra att støbe direkte mod træfacade?
De skal komme og støbe i morgen er det tænkt.
Absolut ikke, de burde save af panelen, så støbningen går hele vejen ind mod den eksisterende grund!
 
Den nye plade vil være højere end den eksisterende, derfor har de måske ladet det være. Indenfor væggen er der et förråd, og den nye del vil også være förråd, begge opvarmede. Men det føles lidt sketchy, det er en 40 år gammel træfacade med lidt halvmulde ender.
 
P
C CharlesZidler sagde:
Den nye plade kommer til at være højere end den eksisterende, deraf har de måske ladet det være. Men det føles lidt sketchy, det er en 40 år gammel træfacade med lidt halvrådne ender.
Det ser vi ikke på billedet eller, vi ved jo ikke hvor langt ned som panelet rækker?
 
Rejäl sagde:
Det ser vi ikke på billedet eller, vi ved jo ikke hvor langt ned som panelet rækker?
Ved ikke præcis, ville gætte på at panelet stikker ned nogle cm nedenfor eksisterende plade. Så en 5-10cm vil denne plade være højere.
 
P
C CharlesZidler sagde:
Ved ikke præcis, ville gætte på, at panelet stikker nogle cm ned under den eksisterende plade. Så en 5-10 cm vil denne plade være højere
Ikke helt sikkert, det kan være sådan men vi må håbe på, at de har afvejet højden!
 
Rejäl sagde:
Inte alls säkert, kan vara så men vi får hoppas på att dom har afvejet højden!
Højden på nye plade og gulvet i gamle lageret kommer til at være den samme, men det gamle har oprejst bjælkelag på betonpladen.
 
  • Synes
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Ser ut som dom har jackat ur formen ca 10-12 cm. Varför har de även sparat ut för en vot mot befintligt förråd men inte armerat den delen?
Byggeplads med afstivet form mod væg, udsparring for vot ses, ingen armering der, plader og løv på jorden.
 
Centano Centano sagde:
Ser ud som de har løftet formen ca. 10-12 cm. Hvorfor har de også efterladt plads til en vot mod eksisterende skur men ikke armeret den del?
[billede]
Det er armeret nu. Ja ca. 10 cm vil pladen ligge mod eksisterende facade.
 
Er tanken, at den eksisterende væg skal åbnes op, når den nye del er færdig?
 
Ja, men så er det okay alligevel, man er jo ikke så kyndig. Syntes bare at det virkede lidt underligt. Men tænker at de må fjerne knutbrädorna? Ellers vil de jo i princippet aldrig kunne udskiftes.
 
Centano Centano sagde:
Er tanken, at den eksisterende væg skal åbnes op, når den nye del er klar?
Nej, kommer til at blive en indervæg, så op med et eller andet plade på den.
 
P
C CharlesZidler sagde:
Nej, kommer att bli en innervägg så op med nån skive på den.
Træ må ikke ligge i kontakt med beton da rådner det så de skal enten save op panelet eller rive det ned.
 
Skær facadebrædderne eller riv alt ned og form med noget, der tåler fugt, støb ikke mod træ.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.