8,445 læst ·
72 svar
8k læst
72 svar
Støbe plade
Er der en spalte plejer man vel i det mindste at fylde med fuge skum så du ikke får en kuldebro op i pladen.C CharlesZidler sagde:
Men dette med armeringen er jo en ret grov fejl som virkelig får en til at tænke på, om den der har lavet arbejdet har en anelse om hvad de laver, desværre.
Ja lidt har de fyldt med fugeskum, men mest rundt om, ikke ned mod jorden.MathiasS sagde:
Jeg vil sige, at hvis man bruger en træmålestok som målestok, er det bredere end det, så skum det, er det bredere end 8mm, så skal de udskifte kantelementet, fordi skum sjældent holder det samme som hel celleplast…C CharlesZidler sagde:
Igen skal armeringen fikses!
Altså skal armeringen dækkes med omkring 30mm ca. med beton, for at beskytte den mod at ruste. Ellers kan den rustende armering sprække betonen. Desuden kuldebro.
Mod grunden ønsker man ikke, at pladerne sidder sammen, hvis du får en minimal sætning. En cm cellplast mod den gamle grund hjælper. Eller en bølgepap. Bare det bliver et par mm mellemrum.
Men som 100 personer har sagt, træ og beton skal ikke være i kontakt.
Det ser ikke super-professionelt ud, det her desværre.
Mod grunden ønsker man ikke, at pladerne sidder sammen, hvis du får en minimal sætning. En cm cellplast mod den gamle grund hjælper. Eller en bølgepap. Bare det bliver et par mm mellemrum.
Men som 100 personer har sagt, træ og beton skal ikke være i kontakt.
Det ser ikke super-professionelt ud, det her desværre.
Nej, det spørgsmål havde jeg også, men de har nok tænkt sig at afslutte facadebrædderne ned mod trædækket.Centano sagde:
Så facaden vil jo ikke kunne gå ned noget over pladen, og der vil i princippet være en sprække ind til syllen. Men de må vel dække det på en eller anden måde.
Ok, for det virker som om, de vil, at pladerne skal være faste, da de har boret i huller og puttet armeringsjern i, de lidt tykkere, man ser på billedet, er inde i den eksisterende plade.B BSOD sagde:Altså armeringen skal dækkes med omkring 30mm ca med beton, for at beskytte den mod at ruste. Ellers kan den rustende armering sprække betonen. Desuden kuldebro.
Mod grunden vil man ikke have, at pladerne sidder sammen, hvis du får en minimal sætning. En cm cellplast mod den gamle grund hjælper. Eller en bølgepap. Bare det bliver et par mm mellemrum.
Dog, som 100 personer har sagt, træ og beton skal ikke være i kontakt.
Det ser ikke superprofessionelt ud desværre.



