Rejäl sagde:
Træ må ikke ligge i kontakt med beton, da rådner det, så de skal enten save panelet op eller rive det ned.
Er det sådan?
 
P
C CharlesZidler sagde:
Er det så?
Ja.
 
C CharlesZidler sagde:
Ja men då er det okay alligevel, man er jo ikke så kyndig. Syntes bare, at det virkede lidt skørt.
Men tænker, at de må fjerne knutbrädorna? Ellers kommer de jo i princippet aldrig til at kunne blive skiftet.
Nej det er ikke okay.

Panelet skal fjernes, og derefter skal der noget andet på, der udgør støbeform, så kan man hælde beton på.
 
  • Synes
Andreas.
  • Laddar…
P
Efter at panelet er blevet fjernet, skal de erstatte det urjackade L-element, som man ser på billedet.
 
Støbningen blev udsat, og nu er panelet savet af, men skal stadig dækkes med noget andet, forstår jeg, så man ikke støber direkte mod syllen?
Så den der knudebrædt, men de må vel fjerne det senere efter støbning.
 
  • En blå væg med afskåret panel; forberedt til betonstøbning med armeringsnet. En slange hænger på væggen, omgivet af vegetation.
  • Blå træpanelvæg med afskåret bund, synlige armeringsjern og isolering på jordniveau.
Intet træ skal have kontakt med betonen. Hvordan man gør mellem bygningsdelene burde man selvfølgelig overveje. Jeg ville sandsynligvis lægge en tynd flamingo mellem det eksisterende hus og støbningen, og når det er klart, kan man fuge her.

Den blå panel tager man jo rimeligvis væk inden man bygger videre.
 
P
C CharlesZidler sagde:
Støbningen blev udsat, og nu er panelet savnet af, men skal stadig dækkes med noget andet, som jeg forstår det, så man ikke støber direkte mod syllen?
Så den der knudebrædt, men de må vel fjerne det senere efter støbning.
Se der ja…
Ja, syllen har brug for noget imellem sig og betonen, fx Syllpapp.
Armeringen må ikke have kontakt med celleplasten; minimum dæklag rundt om armeringen plejer at være 30mm, dette er meget vigtigt, så armeringen ikke ruster i den beregnede levetid!
 
Rejäl sagde:
Se der ja…
Ja syllen behøver noget imellem sig og betonen fx. Syllpapp.
Armeringen må ikke have kontakt med celleplasten, minimum dæklag rundt om armeringen plejer at være 30mm, dette er meget vigtigt så armeringen ikke ruster i løbet af den beregnede levetid!
Så det kan/må ikke se ud sådan her?
 
  • Rustne armeringsjern og betonfundament ved siden af træramme og grus.
P
C CharlesZidler sagde:
Så det kan/får ikke se ud sådan her?
Absolut ikke minimum 30mm skulle have 50mm for at have margen.
 
Det der er, som så mange allerede har konstateret, desværre bare at fjerne og begynde om fra begyndelsen. Med så mange fejl og mangler ville i hvert fald ikke jeg turde lade den, der har gjort det, fortsætte med byggeriet...
 
P
C CharlesZidler sagde:
Så det kan/får ikke se ud sådan?
Kan ikke se nogen B-jern i bjælkermeringen.
 
Senest redigeret af en moderator:
Er det første gang firmaet laver et støbejob?
 
  • Synes
Joak
  • Laddar…
Ser ud til at det er ret utæt mellem kantenelementerna.
Byggeplads med kantsten og armeringsjern; markeret utæthed.
 
Stefan N Stefan N sagde:
Er det første gang firmaet laver et støbejob?
Det håber jeg ikke, jeg har købt en tjeneste og så håber man, at de kan deres sag.
Tænker ikke at skrive her hvilket firma, men det havde gode anmeldelser.
 
Skal firmaet kun udføre støbningen, eller skal de også bygge resten?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.