Anna1984 sagde:
TS skal ikke engang behøve at skrive indlæg #48. Det går at besvare hans spørgsmål om, hvordan man skal skråskrue i hvert fald.
De fleste har vel stillet spørgsmålstegn ved selve skråskruningen på en liggende væg?
Mere kompliceret, sværere, dummere samt også upraktisk, da det er sværere at fastgøre reglen på et givet sted.

Men du har selvfølgelig ret i sagen :)

• Synes
xyle
  • Laddar…
Jeg ved ikke, om det er komisk eller tragisk, at vi er oppe på 6 sider nu for at besvare spørgsmålet:

"Jeg skal skråskruve sammen en række vægge med 45x95-reglar.
Hvor mange skruer har jeg brug for pr. regel og hvor lange?"

:wow:

Synes selv det tyder på et fantastisk engagement i spørgsmålet :D

For øvrigt er det bare 3 sider her men det afhænger nok af indstillingerne.

Blindnit sagde:
For øvrigt er det kun 3 sider her, men det afhænger nok af indstillingerne.
Din indstilling er positiv :D:D:D

Vi registrerede kan jo vælge at vise alle med.
Ikke testet det i låååange tråde dog :)

Blindnit sagde:
Vi registrerede kan jo vælge at vise alle med.
Ikke testet det i låånga tråde dog :)
Der findes en tråd med typ 4260 indlæg og en maaaaaasssa billeder, hvor det ikke virker, ellers kører jeg altid med det og det er aldrig nogle problemer.

Mit tip til TS ville vel være at skrue gennem syll/hammarband og ind i endetræ. Enklere og mere smidigt end at skrå. Hvis jeg har forstået det rigtigt, opfylder det alle kriterierne. Jeg ville have sat 6x90mm og to i hver ende, men det er klart, en er sikkert nok og det bliver jo halvdelen af arbejdet :)

Senest redigeret:
Anna1984 sagde:
Jeg ved ikke om det er komisk eller tragisk at vi er oppe på 6 sider nu for at besvare spørgsmålet:

"Jeg skal skruesamle et hold vægge med 45x95-reglar.
Hvor mange skruer behøver jeg per regel og hvor lange?"

:wow:
Det tragiske er vel at det er denne type indlæg som har resulteret i mængden af sider ;)
Du har vel for resten ikke misset mit tilbud til dig i tråden om testen af Boschen :)

Det TS ikke tænker på, og som tydeligvis har forvirret i tråden, er at trods det enkle spørgsmål, så kan svaret måske lyde forskelligt afhængigt af forudsætningerne. Det har jo vist sig i denne tråd, at kyndige personer mener forskelligt afhængigt af, om hammarband sidder fast i tag, skal rejses mod tag, eller skal rejses uden tag. Måske ikke let at forudse, men derfor var måske også grundforudsætningerne dårlige?

Det er desuden sjovere at svare på et spørgsmål, hvis man kan forestille sig, hvad der bygges, hvilket sandsynligvis giver flere svar. Så hvorfor ikke begynde med to sætninger om studiebyggeriet og lokalet, det bygges i?

• Synes
Ramnemark og 1 anden
  • Laddar…
S
elpaco sagde:
Det TS ikke tænker på, og som tydeligvis har forvirret i tråden, er at trods det enkle spørgsmål, så kan svaret måske afhænge af forudsætninger. Det har jo vist sig i denne tråd, at kyndige personer har forskellige meninger afhængig af om hammerbånd er fastgjort i taget, skal rejses mod taget, eller skal rejses uden tag. Måske ikke let at forudse, men derfor var grundforudsætningerne måske også dårlige?

Det er desuden sjovere at svare på et spørgsmål, hvis man kan forestille sig, hvad der bygges, hvilket sikkert giver flere svar. Så hvorfor ikke begynde med to sætninger om studiebyggeriet og lokalet, det bygges i?
det skal blive en studie i en større lokal

thomasx sagde:
Der findes en tråd med typ 4260 indlæg og en maaaaaasssa billeder, der fungerer det ikke, ellers bruger jeg altid det, og der er aldrig nogen problemer.
Det er jo MIN tråd, ouups :D

elpaco sagde:
Det TS ikke tænker på, og som åbenbart har forvirret i tråden, er at trods det enkle spørgsmål, så kan svaret måske lyde forskelligt afhængigt af forudsætningerne. Det har jo vist sig i denne tråd, at kyndige mener forskelligt afhængigt af om hammarband sidder fast i tag, skal rejses mod tag, eller skal rejses uden tag. Måske ikke let at forudse, men derfor var måske også grundforudsætningerne dårlige?

Det er desuden sjovere at svare på et spørgsmål, hvis man ser for sig, hvad der bygges, hvilket sikkert giver flere svar. Så hvorfor ikke begynde med to sætninger om studiebyggeriet og lokalet, det bygges i?
Nah, jeg føler mig tilfreds nu. Tak alligevel.

S
Studion sagde:
Nah, jeg føler mig tilfreds nu. Tak alligevel.
du og jeg har vel gået videre vel. hvorfor kan ikke de andre det?
kan godt lide at du stod på dig

Et alternativ kan jo være at bygge med stålreglar. Lette at bære, lette at sammenføje (nitte) med minimalt skruen og sømring. Desuden giver de bedre lydisolering end träreglar ifølge gyproc.
http://www.gyproc.se/gör+det+själv/så+här+gör+du/så+minskar+du+oönskat+ljud/ljuisolerande+innervägg

Angående lydisolering i øvrigt så vil jeg huske, at der findes speciel fugemasse til at "lime" i hjørner, oven- og underkant.

Skråskrue träreglar har jeg anvendt 5x90mm 4 stk./regel. 2 oppe og 2 nede. For at få den rette afstand har jeg anvendt en 55,5 cm lang regel, som er placeret mod den foregående regel cc 60cm. Let at få afstanden og holder positionen, også når man trækker skruerne.

Robert 75 sagde:
Et alternativ kan jo være at bygge med stålregler. Let at bære, let at sammenføje (nitte) med minimalt skrue- og sømarbejde. Desuden giver de bedre lydisolering end træregler i henhold til gyproc.
[link]

Angående lydisolering i øvrigt så vil jeg huske, at der findes speciel fuge, der kan "lime" i hjørner, over- og underkant.

Skråskruning af træregler har jeg brugt 5x90mm 4 stk./regel. 2 oppe og 2 nede. For at få den rigtige afstand har jeg brugt en 55,5 cm lang regel, der er placeret mod forrige regel cc 60cm. Enkelt at få afstanden og holder positionen, selv når man skruer.

Jeg får hjælp af en konsulent med det meste. Jeg bombarderer ham med så mange andre spørgsmål, så jeg ville tjekke denne enkle ting ("enkle" haha) vedrørende skråskruning her i stedet! :-)
Idéen med målregel er dog genial, og den kommer jeg nok til at bruge, takker for det! Var nok en anden, der nævnte noget lignende før, så tak til den person også!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.