Hej!

Jeg skal skråskruve et par vægge sammen med 45x95-reglar.
Hvor mange skruer skal jeg bruge per regel og hvor lange?
Er skråskruningen nok, eller skal jeg supplere med f.eks. skruer gennem hammarband eller syll ind i reglarne? Væggene bygges på gulvet og rejses færdige, så på med tre lag gips..
 
S
søm i stedet bliver billigere.
kan også have bund- og topregler i plade, så skruer du lige
 
Tre lag gips, hvorfor?
 
Tak, men jeg skal skrue, og alt skal være træregler. Svar gerne på mine spørgsmål i stedet.
 
huggan sagde:
Tre lag gips, hvorfor?
Lydisolering.
 
S
sen hvorfor skråskruve når de ligger ned? bare sætte skrue lige op og ned
 
  • Synes
Alko og 3 andre
  • Laddar…
SBH sagde:
sen varför skråskruva när dom ligger ner? bara sätta skruv rakt op og ned
Seriøst mand. Jeg stiller konkrete spørgsmål. Kan du svare, så gør det. Ellers kan du måske bare undgå tråden og lade en anden svare på mine spørgsmål? Tak på forhånd.
 
søm lr skrue ret gennem hammerbånd og syll ind i endetræet, søm ca:100mm hvis jeg havde skruet, så ville jeg have brugt lige så lange skruer. hvis væggen sømmes liggende, så behøves det normalt ikke skråes. skiverne binder sammen reglarne!
 
S
forsøger bare at gøre det enkelt for dig.
skal du skrive det samme til daugard?
 
OM jeg vil skrueskrå 45x95-regler, hvor mange skruer skal jeg så bruge per regel, og hvor lange bør de være? Antag at skruemontage er den eneste mulige mulighed, og mit liv afhænger af, at jeg får svaret. Der findes ingen andre muligheder, og alle søm er desuden slut. Tak på forhånd.
 
  • Synes
  • Haha
  • Wow
A Stenberg og 4 andre
  • Laddar…
S
jalous.
 
  • Synes
HeyJon og 3 andre
  • Laddar…
Studion sagde:
OM jag vill skråskrue 45x95-regler, hvor mange skruer skal jeg så bruge pr. regel og hvor lange bør de være? Antag at skrueskruning er den eneste mulige mulighed, og mit liv afhænger af at få svaret. Der er ingen andre muligheder og al søm er desuden slut. På forhånd tak.
Så lange skruer som muligt uden at de stikker ud på den anden side. Dvs 5-6x90-100.

I øvrigt er jeg enig med bla SBH.

To skruer/krydsning.
 
M
Jeg har intet svar til dig, kun en kommentar om trådens udvikling. Så pokkers almindeligt her, at man stiller et konkret spørgsmål og selv bliver stillet spørgsmål ved i en slags gammelklogs men-jeg-ved-faktisk-mere-end-dig-attitude. DET er pokkers latterligt. Hvor svært kan det være at svare på et spørgsmål, hvis man kender svaret???

Jeg er vel ikke helt uskyldig selv i fortiden, men har lært mere og mere ved at have oplevet disse reaktioner selv, men nu om dage starter jeg næsten ikke tråde overhovedet. Netop på grund af dette.

sly.gif
 
  • Synes
Kronprinsen og 2 andre
  • Laddar…
hantverkare1 sagde:
Så lange skruer som muligt uden at de stikker ud på den anden side. Dvs 5-6x90-100.

I øvrigt er jeg enig med bla SBH.

To skruer/krydsning
Tak for et konkret svar.
Altså en skrue fra hver side, eller hvad betyder krydsning? Skrues det i midten eller mod kanten på reglen?
 
Hvorfor skal du skråskruve? Det bliver jo så meget bedre at skrue igennem syllen/hammarbandet, hvis det alligevel ligger ned.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.