Hej!

Jeg hopper ind her med et spørgsmål. Jeg lavede en tråd i går, men da det ser ud til, at alle, der har arbejdet med afveksling med stålbjælke i trækonstruktion er samlet i denne tråd, prøver jeg her også.

Bjælken, der skal ind, er en IPE200, som har ligget ude, 3.6m lang. Skal jeg slibe og overfladebehandle den, inden den ryger ind i væggen, eller er det overkill? Hvordan har I gjort?

Taknemmelig for jeres svar!

Det behøver du ikke gøre. Men jeg havde nok gjort det selv, mest for at slippe for at irritere mig over, at jeg ikke gjorde det:p

B bossespecial sagde:
Det behøver du ikke gøre. Men jeg ville nok have gjort det selv, mest for at slippe for at irritere mig over, at jeg ikke gjorde det:p
Haha, kender mig selv der, nu er den slebet og lakeret

• Synes
bossespecial
  • Laddar…
Slår til med et spørgsmål til. Hvad har I brugt for skrue ved fastgørelsen i stolperne?

Jeg vil have tre stykker 45x70s som stolper, med en skruet overligger på toppen. Bjælken vil så blive skruet i overliggeren, og jeg har tænkt mig fire skruer i hver side. Bliver nok også forstærket vinkelbeslag mellem bjælkens nederste flange og stolpen. Der vil også blive forstærket vinkelbeslag, som skrues i bjælke og hver bjælke, som bjælken bærer.

Hvad synes I om denne fastgørelsen? Skrue mellem bjælke og ned i stolpens overligger har jeg tænkt mig fransk skrue, ca. 5-6mm tyk med sekskantskruehoved, så jeg kan skrue i med skraldenøgle. Hvad synes I om fastgørelsen, og hvad synes I om fransk skrue som fastgørelse mellem stolpe og bjælke?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.