GoC GoC sagde:
Så klart att du kan hælde i beton. Men prop først med en klud eller fugeskum, inden du fylder på betonen.
Tak!

Det har vel ikke sket overdrevent meget, har banket ned og stålbørstet af al løs beton/maling/puds. Næste skridt er at leje en nedbrydningsmaskine for at få fjernet klinker og brusefundament (i en del af kælderen).

Et spørgsmål. Af en eller anden grund har man lavet huller til skorstenen fra to rum. Der går ingen rør eller kabler, men man mente af en eller anden grund, at det var en god beslutning. Kan jeg lukke de huller? Det er ikke nogen pæn hulltagning, hvis man siger det sådan.

Ellers opdager jeg nu, når virkelig al panelet er taget ned, at det er amatør lavet el i hele kælderen. Fandt en kabel med løse kobbertråde med spænding på bag en panel. Nogle sukkerknapløsninger med 230V også. Så nu har børnene adgangsforbud, indtil en elektriker har været her.

• Synes
claym
  • Laddar…
Lille opdatering:

Elektrikeren var her og fjernede det, der var direkte livsfarligt. Jeg har sprøjtet fugeskum i afløbene og skal støbe dem igen, når skummet er hærdet. Noget ubehageligt syn at se ned på 1000-vis af orme i afløbet. Antager at det er helt normalt?

Har brudt 20 m2 klinker op, som lå i et af rummene, det var ret fugtigt under fliserne nogle steder. Føles jo sådan... Det gik uventet nemt at bryde betonfundamentet til brusekabinen op, Biltemamaskinen arbejdede godt!

En lille undren over, hvorfor betonslibemaskine er så utroligt dyrt? Der er så store arealer, der skal slibes, kombineret med at jeg ikke kan afsætte tre dage, men må tage det lidt efterhånden. En nogenlunde maskine koster op mod 10.000 kr! Ser jo ud som en noget kraftigere vinkelsliber. At leje er selvfølgelig en mulighed, men passer dårligt med den tid jeg kan afsætte.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.