Eller en pumpebrønd.

• Synes
tobben87
  • Laddar…
Jeg rodede lidt i sandet, og der ligger et rør der med en eller anden form for luge.

Væggene er meget ru. Det var ingen finbeton de brugte direkte Grov betonvæg med ujævn overflade, viser brug af ikke-finbeton.

Så er det en spulebrønd for kloakken, du har fundet.

• Synes
Galten
  • Laddar…
Hvad tror I er den bedste løsning for de grove betonvægge? Der er til tider ret stor sten, og væggen er ret porøs. Det er let at pille stykker væk med fingeren. Puds med armering?

Har ikke kommet så vældig langt i projektet, men nu har i det mindste affugteren kørt konstant i en uges tid, og jeg har 55% i kælderen. Startede på 85%.

Før var der en muggen lugt, men nu er det helt forfærdeligt i kælderen. Så slemt har det aldrig lugtet før.

Har i det mindste valgt klinker og skal bestille til hele kælderen nu. Tænker at en lidt brun nuance er bedre end gråt. Bliver lidt varmere toner

https://www.bauhaus.se/pirite-gra-1

Vask hele kælderen, vægge, gulv og loft (hvis du har betonbjælkelag) med en rigtig stærk klorinopløsning, som du sprøjter på med en sprøjte, lad det virke i et kvarter og højtryksrens derefter. Du vil næsten garanteret slippe af med den klamme lugt. Men brug åndedrætsmaske, der bliver en pokkers stikkende lugt i næsen af kloret, hvilket sikkert heller ikke er så godt.

• Synes
Galten
  • Laddar…
GoC GoC sagde:
Vask hele kælderen, vægge, gulv og loft (hvis du har betonbjælkelag) med en rigtig stærk klorinopløsning, som du sprøjter på med en sprøjte, lad det virke i et kvarter og højtryksvask.
Du vil næsten garanteret slippe af med den ulækre lugt. Men brug åndedrætsmaske, der bliver en pokkers stikkende lugt i næsen af kloret, sikkert heller ikke så godt,
Uh, det lyder drastisk! Men det har tydeligvis brug for desinfektion. Måske lugter det mere nu, når affugteren varmer op kælderen, og fugten begynder at vandre.

G Galten sagde:
Oj, det lyder drastisk! Men det behøver tydeligvis desinficeres. Muligvis at det lugter mere nu, når affugteren varmer kælderen op, og at fugten begynder at bevæge sig
Det er værd at besværet, og så får du fjernet al gammel løs puds og forvitret beton. Jeg har vasket hele min kælder på denne måde, helt klart værd.
Vask og sug suppen op med en grovstøvsuger.

TRJBerg
G Galten sagde:
Har ikke kommet så veldig langt i projektet, men nu har i det mindste affugteren gået konstant i nogen uge og jeg har 55% i kælderen. Startede på 85%.

Før var det en ubehagelig lugt, men nu er det helt forfærdeligt i kælderen. Så slemt har det aldrig lugtet før.

Har i det mindste valgt klinker og skal bestille til hele kælderen nu. Tænker at en lidt brun nuance er bedre end grå. Bliver lidt varmere toner

[link]
Har du vandslås i gulvafløbene? Har du vand i dem eller er det åbent til afløbssystemet?

TRJBerg TRJBerg sagde:
Har du vandlås i gulvafløbene? Har du vand i dem, eller er det åbent til afløbssystemet?
Du havde ret, to af vandlåse var udtørrede (de andre tre bruges regelmæssigt). Det var ikke så længe siden, jeg puttede vand i dem, måske har affugteren tørret dem ud hurtigere.

TRJBerg
G Galten sagde:
Du havde ret, to af vandlåse var udtørrede (de andre tre bruges regelmæssigt). Det var ikke så længe siden jeg dryppede vand i dem, måske har affugteren tørret dem ud hurtigere.
Mistænkte det m t p affugteren.

• Synes
Galten
  • Laddar…
Dette er et banalt spørgsmål, men hvad gør man først, væggene eller gulvet?

Jeg skal pudse visse vægge, mens andre bare skal males. Gulvet bliver klinker. Loftet er allerede hvidmalet af en eller anden grund.

G Galten sagde:
Dette er et banalt spørgsmål, men hvad gør man i stand først, væggene eller gulvet?

Jeg skal pudse visse vægge, mens visse bare skal males. Gulvet bliver klinker. Loftet er allerede hvidmalet af en eller anden grund.
Godt spørgsmål! Jeg undrer mig over det samme :). Skulle jeg gætte så: væg først så gulv. Eller? Føles generelt som om det er en god strategi at renovere oppefra og ned...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.