19,640 læst ·
62 svar
20k læst
62 svar
Råd om foranstaltninger i gammel kælder
Medlem
· Blekinge
· 12 291 indlæg
Eller en pumpebrønd.
Har ikke kommet så vældig langt i projektet, men nu har i det mindste affugteren kørt konstant i en uges tid, og jeg har 55% i kælderen. Startede på 85%.
Før var der en muggen lugt, men nu er det helt forfærdeligt i kælderen. Så slemt har det aldrig lugtet før.
Har i det mindste valgt klinker og skal bestille til hele kælderen nu. Tænker at en lidt brun nuance er bedre end gråt. Bliver lidt varmere toner
https://www.bauhaus.se/pirite-gra-1
Før var der en muggen lugt, men nu er det helt forfærdeligt i kælderen. Så slemt har det aldrig lugtet før.
Har i det mindste valgt klinker og skal bestille til hele kælderen nu. Tænker at en lidt brun nuance er bedre end gråt. Bliver lidt varmere toner
https://www.bauhaus.se/pirite-gra-1
Vask hele kælderen, vægge, gulv og loft (hvis du har betonbjælkelag) med en rigtig stærk klorinopløsning, som du sprøjter på med en sprøjte, lad det virke i et kvarter og højtryksrens derefter. Du vil næsten garanteret slippe af med den klamme lugt. Men brug åndedrætsmaske, der bliver en pokkers stikkende lugt i næsen af kloret, hvilket sikkert heller ikke er så godt.
Uh, det lyder drastisk! Men det har tydeligvis brug for desinfektion. Måske lugter det mere nu, når affugteren varmer op kælderen, og fugten begynder at vandre.GoC sagde:
Vask hele kælderen, vægge, gulv og loft (hvis du har betonbjælkelag) med en rigtig stærk klorinopløsning, som du sprøjter på med en sprøjte, lad det virke i et kvarter og højtryksvask.
Du vil næsten garanteret slippe af med den ulækre lugt. Men brug åndedrætsmaske, der bliver en pokkers stikkende lugt i næsen af kloret, sikkert heller ikke så godt,
Det er værd at besværet, og så får du fjernet al gammel løs puds og forvitret beton. Jeg har vasket hele min kælder på denne måde, helt klart værd.G Galten sagde:
Vask og sug suppen op med en grovstøvsuger.
Har du vandslås i gulvafløbene? Har du vand i dem eller er det åbent til afløbssystemet?G Galten sagde:Har ikke kommet så veldig langt i projektet, men nu har i det mindste affugteren gået konstant i nogen uge og jeg har 55% i kælderen. Startede på 85%.
Før var det en ubehagelig lugt, men nu er det helt forfærdeligt i kælderen. Så slemt har det aldrig lugtet før.
Har i det mindste valgt klinker og skal bestille til hele kælderen nu. Tænker at en lidt brun nuance er bedre end grå. Bliver lidt varmere toner
[link]
Godt spørgsmål! Jeg undrer mig over det sammeG Galten sagde: