60,863 læst ·
252 svar
61k læst
252 svar
Overdækning
Du lavede et eksempel, som jeg svarede på.E Evalarsson36 sagde:Du skal læse bedre. Hvor har jeg skrevet, at jeg absolut vil have det på en bestemt måde? Jeg vil vide, hvordan pladen skal sidde, og jeg mistænker, at tømreren forsøger at snyde mig. Og hvad angår at købe hus. Så hvis du har chancen for at købe dit drømmehus til en god pris. Det eneste problem er, at pladerne skal skiftes af en eller anden grund. Så siger du nej?
Det fremgår af dine første indlæg, at du vil have sort på hvidt, at han tager fejl, og dine svar og de indlæg, du har kunne lide, har en høj grad af risikokonstruktioner, så jeg antager, at du foretrækker det.
Du må forklare, hvorfor skal du skifte pladerne på dit drømmehus i dit eksempel?
Hvis det er fordi, det er en fejlagtig konstruktion og derfor vil skifte, skal du også tage højde for omkostningerne for det. Hvis det er af æstetiske grunde, har jeg allerede svaret på det.
Gennem undersøgelsespligten fremgår det, at det er fejlagtigt udført på dit hus, og nu kan du enten løse risikokonstruktionen eller skifte farven afhængigt af, hvad du har kalkuleret med.
Må man spørge i din situation, hvorfor skal du skifte/flytte drypnæse?
Passer godt og tænkte ikke engang på den mulighed, da det var så selvindlysende. 😎 På vores fritidshus har vi et vindue med ovenblek, de øvrige vinduer/døre har kun karme.Mats-S sagde:
Billedet som eksempel, vindue til venstre har ovenblek og de øvrige kun karme, døre/vinduer kan være endnu længere ned uden at have brug for et ovenblek. Her er det en "umotiveret" omkostning at lægge arbejde på ovenblek, garanteret 100% at det ikke er nødvendigt. Så hvis et hus' placering ligger, hvor det kan regne horisontalt, må man vurdere det ud fra det hus' forudsætninger, hvilket aldrig kan ske, hvor vores hus er placeret.

Senest redigeret:
Nu fotograferede jeg et vindue på stueetagen, for jeg var ikke ivrig efter at hænge ud gennem vinduet på førstesalen og tage billeder. Det er ligesom lettere at fotografere det vindue 😏 jeg har jo flere vinduer. Pladen sidder jo ens på alle vinduer. Hvor har jeg skrevet, at jeg ikke er tilfreds med svaret?T trojlee sagde:
Det er et eksempel Helge 😏 det er ikke virkelighed. Det er jo op til hver enkelt, hvorfor de vil lave en ændring. Man vil måske skifte farve på huset og vil have en anden farve på pladen fx. Jeg har ingen planer om at skifte nogle næser. Ikke lige nu i hvert fald.J J_K_H sagde:Du lavede et eksempel, som jeg svarede på.
Det fremgår af dine første indlæg, at du vil have sort på hvidt, at han tager fejl, og dine svar og de indlæg, du har kunnet lide, har en høj grad af risikokonstruktioner, så jeg antager, at du foretrækker det.
Du må forklare, hvorfor skal du skifte pladerne på dit drømmehus i dit eksempel?
Hvis det er fordi, det er en fejl konstruktion og derfor vil ændre, skal du også medregne omkostningerne for det. Hvis det er af æstetiske grunde, har jeg allerede svaret på det.
Gennem undersøgelsespligten fremgår det, at det er forkert udført på dit hus, og nu kan du enten løse risikokonstruktionen eller skifte farve alt efter, hvad du har kalkuleret med.
Må man spørge i din situation, hvorfor skal du skifte/flytte drypnæse?
Synes denne tråd begynder at blive komisk. Du har ikke købt en tjeneste af en snedker, men siger så, at du har købt en tjeneste. Du påpeger, at snedkeren er en idiot og kan ikke tage det ind, som forumets medlemmer skriver om, hvordan korrekt montering skal ske. Du viser et billede af et vindue, hvor arbejdet skulle have været udført, men der er ikke gjort noget. Så er det pludselig ikke engang vinduet på billedet, det drejer sig om. Troll videre, forlader denne tråd nu.
Hvis du læser nøje, vil du forstå, hvor komisk du er. Hvorfor er det vigtigt at tage et billede af det rigtige vindue? Blekkene sidder ens på alle vinduer.T trojlee sagde:Jeg synes, at denne tråd begynder at blive komisk. Du har ikke købt en tjeneste af en snedker, men så siger du, at du har købt en tjeneste. Du påpeger, at snedkeren er en idiot og ikke kan tage imod det, forumets medlemmer skriver vedrørende, hvordan korrekt montering skal ske. Du viser et billede af det pågældende vindue, hvor arbejdet skulle have været udført, men der er ikke gjort noget. Pludselig er det ikke engang vinduet på billedet, det drejer sig om. Trold videre, forlader denne tråd nu..
Du har altså hyret to tømrere for at diskutere, hvordan afdækningen skal sidde, men du skal ikke skifte nogle inddækninger?E Evalarsson36 sagde:
Hvad skal du bruge tømrerne til i øvrigt? Hvilken tjeneste har du købt?
Ja, jeg bliver ubehagelig, når folk ikke lytter/læser ordentligt. Hvis du refererer ubehageligT trojlee sagde:
Læs igen. Spørgsmålet var, hvordan beslaget skal sidde. Og at jeg mistænker, at min snedker forsøger at narre mig. Jeg har ikke hyret nogle snedkere for at diskutere, hvordan noget skal sidde. Jeg behøver ikke skrive hele min livshistorie for at få svar på et spørgsmål 😏ClasseClas sagde: