60,938 læst ·
252 svar
61k læst
252 svar
Overdækning
OK, så da er spørgsmålet om overbleck et trådemne, og der har du fået svar. Dine overbleck er ikke korrekt monteret, selvom man kan se den type montering her og der.E Evalarsson36 sagde:
Dine kommentarer om at snedkeren eventuelt narrer dig er så emnet for en mulig ny tråd, som er helt adskilt fra hvordan et overbleck skal monteres?
Præcis 👏 endelig nogen der læser. TakClasseClas sagde:
OK, så då er spørgsmålet om overblik et trådemne og der har du fået svar. Dine overblik er ikke korrekt monteret, selvom man kan se denne type montering her og der.
Dine kommentarer om, at snedkeren eventuelt snyder dig, er så genstand for en mulig ny tråd, som er helt adskilt fra, hvordan et overblik skal monteres?
Dette er så forvirrende. Hvad vil du have hjælp med?E Evalarsson36 sagde:
Langt indlæg…
Bygger hus nu og har ikke vinddug men gips, skruede på 45/45 lægter til panelet men fjernede midlertidigt og fastgjorde pladen mod gipsen og tapede derefter mod gipsen (faktisk gjort det samme i det varme lager, hvor jeg har vinddug). Tanken er, at evt. vandindtrængning i panelet medfører, at vandet løber ud på båndet og ikke ind i vinduesrammen. Enkelt at gøre.
45/45 skrues derefter tilbage i passende højde over båndet, så panelet sidder korrekt.
Bygger hus nu og har ikke vinddug men gips, skruede på 45/45 lægter til panelet men fjernede midlertidigt og fastgjorde pladen mod gipsen og tapede derefter mod gipsen (faktisk gjort det samme i det varme lager, hvor jeg har vinddug). Tanken er, at evt. vandindtrængning i panelet medfører, at vandet løber ud på båndet og ikke ind i vinduesrammen. Enkelt at gøre.
45/45 skrues derefter tilbage i passende højde over båndet, så panelet sidder korrekt.
Løbende regning?Farstatjej90 sagde:
Fantastisk at nogen er læsekyndig. Tak 👏ClasseClas sagde:
OK, så da er spørgsmålet om overblik et trådemne, og der har du fået svar. Dine overblik er ikke korrekt monteret, selvom man kan se den type montering her og der.
Dine kommentarer om, at tømreren eventuelt snyder dig, er så genstand for en mulig ny tråd, der er helt adskilt fra, hvordan et overblik skal monteres?
Og I lader til ikke at være læsekundige heller. Jeg har IKKE engageret en masse tømrere til at indsætte vinduer fx 😉 jeg har svaret på en masse fejl og ikke særligt mange af jer har sagt, at I ved, at de sidder forkert, fordi I har uddannelse inden for området heller.T trojlee sagde: