Jeg har altid kun kørt en streng latexfog i inderhjørner.

M Mjolnir sagde:
Spørgsmål, jeg gjorde som du beskrev og delte gipspladerne, der endte mod indre hjørner, for at undgå at spartle hjørnerne. Kiggede dog lidt på videoer på Youtube, hvor de alligevel anvender papirstrimmel og spartel. Er det nødvendigt, når man har gjort som du beskrev, eller er det bare at køre en fugestreng mellem gipspladerne?
Gør hvad du selv mener bliver bedst.
Personligt spartler jeg alle hjørner med spartelmasse og glasfiberstrimmel, og det holder og bliver godt i hvert fald.

Første lag spartelmasse påfører jeg hele hjørnet. Dag 2 spartler jeg 1 side af hjørnet, og dag 3 det andet hjørne.
Ellers synes jeg det er ret svært at få et perfekt hjørne.

• Synes
Mjolnir
  • Laddar…
slacker slacker sagde:
Jeg har altid bare kørt en stribe latexfuge i indre hjørner.
Det har holdt godt uden at revne op?

M Mjolnir sagde:
Det har holdt godt uden at sprække op?
Absolut - Det var på reglar du satte OSB + gips? Har du lagt OSB bag reglen på fortsættelsen af væggen, så ska det definitivt holde med bare en latexfog.

Reglar altså en væg først med OSB, skruer derefter næste vægs første regel i OSB'en, så kan hjørnet slet ikke deles. Typ som på denne bild. Vægkonstruktion med reglar og OSB, illustrerer opbygning ved hjørne for stabilitet.

• Synes
Pappa1986
  • Laddar…
slacker slacker sagde:
Absolut - Det var på reglar du satte OSB + gips? Har du lagt OSB bagved reglen på fortsættelsen af væggen, så skal det bestemt holde med bare en latexfug.

Reglar altså en væg først med OSB, skruver derefter næste vægs første regel i OSB’'en, så kan hjørnet ikke dele sig overhovedet. Typ som på dette billede. [billede]
Det var sådan, inden jeg rev den gamle spånvegg, så nu slutter OSB pladens kant i hjørnet, hvor reglen begynder, dvs den fortsætter ikke.

Se billeder, før og efter det andet lag, samlebåndet bobler, selvom det sad perfekt indspartlet i det første lag. Tænker, hvis det svulmer sådan, så må det vel også gøre det, når man maler over samlingerne? Antager, at det meste trækker sig tilbage..

• Skarvremsa på væg med synlige bobler efter andet lag, forårsaget af opsvulmning i spartlingen.
  • Skarvremsa med bobler på en malet væg, skygge af en person med kamera vises.
M Mjolnir sagde:
Se billeder, før og efter det andet lag, samleremsen bobler trods at den sad perfekt indspartlet i det første lag. Tænker at hvis det svulmer sådan her, så vil det vel også gøre det, når man maler over samlingerne? Antar at det meste trækker sig tilbage..
Det er derfor jeg bruger glasfiberstrimmel.
Kan ikke finde ud af, hvad man skal gøre med papirstrimmel

U
Lim pappstrimlen med tapetklister til vådrum.
Vores maler gjorde sådan både fordi det sidder bedre og fordi det tørrer hurtigere, så han kunne gå i gang med spartelmassen tidligere.

• Synes
basseman og 2 andre
  • Laddar…
Jeg tænker at svare, at du satte strimlen med for tørt spartelmasse. Brug pladespartel og vær lidt kvik, når du sætter den, så vil det gå glimrende.

Tak for alle svar. Har vævlim derhjemme, tænkte bruge det og spartle over derefter. Flåede de dårlige samlingsstrimler af før det hærdede, blev et spor for at nemt lime en ny på.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.