Skal sætte op et spejl, der vejer ca. 15 kg og som kun har beslag til EN skrue. Væggene er af OSB og gips. Hvad for slags skrue og størrelse skal jeg bruge? Det skal sidde MEGET FAST, må ikke falde ned!

Sådan ser beslaget på spejlet ud:

Spejlfæste i metal med krydsformet hul og tre små skruer fastgjort, ses mod en sort baggrund.

H håbbe1961 sagde:
Plejer at bruge noget lignende denne, når man har tunge ting
[link]
Skal helst være en mere skånsom skrue, da det er tapeter. Og ekspander er vel primært til gips?

expander bør fungere godt, om der også er osb, men det skal være en for dobbel gips
ellers bør en grovgænges træskrue også fungere
test med træskrue først

• Synes
Dilato og 1 anden
  • Laddar…
T tergo sagde:
expander bør funke godt om der osb også men det får være en for dobbelt gips
ellers bør en grovgænged træskrue også funke
Tips på grovgænget træskrue? Hvor lang osv? Tænker også så at hovedet er rigtigt? Antager det skal være fladt?

A Advert sagde:
Skal helst være en blidere skrue, da det er tapeter. Så er vel expander primært til gips?
Fungerer også til andre pladematerialer.
Almindelig træskrue med maks diameter, der passer i ophængningen, vil holde.

• Synes
Dilato og 2 andre
  • Laddar…
A Advert sagde:
Tips på grovfængad træskrue? Hvor lang osv? Tænker også så at hovedet er rigtigt? Antager det skal være fladt.
Ca. 40mm bør være fint.

Montageskrue har fladt hoved og ville sandsynligvis fungere godt i dit tilfælde.

• Synes
Advert og 1 anden
  • Laddar…
FredrikR FredrikR sagde:
Ca. 40mm bør blive godt.

Montageskrue har fladt hoved og ville sandsynligvis fungere godt i dit tilfælde.
Ok så denne skrue vil ordne det?

Sikkert? Spejlet vejer ca. 10kg. Ville ikke være godt, hvis det faldt ned.

En metalskrue placeret ved siden af et målebånd, der viser dens længde.

Sådan ser beslaget på spejlet ud

Spejlfæste med tre skruer monteret på en sort baggrund, bruges til at sikre en 10 kg spejl.

A Advert sagde:
Ok så den her skrue vil fikse det?

Sikker? Spejlet vejer ca. 10kg. Det ville ikke være godt, hvis det falder ned.

[billede]

Sådan ser beslaget på spejlet ud

[billede]
Det bør fungere fint

• Synes
FredrikR
  • Laddar…
F fribygg sagde:
Det bør fungere fint
Ja jeg er enig, hvis du har osb bagved vil den blive siddende.

• Synes
fribygg
  • Laddar…
ClasseClas
Pakke med HECO træskruer, 5,0 x 40 mm, i en plastikpose, egnet til diverse vægfastgørelser. Posens etiket beskriver skruestørrelse og type.
Det blev jo ret passende, da jeg så, hvilken skrue jeg havde valgt til at sætte et vægur op i stuen efter ny tapet. Gips + spånplade i indervæggene.

Her findes et godt billede, som giver en følelse af, hvor meget en træskrue kan holde til i lidt forskellige vægophæng. TS kan så tænke over, hvor roligt han skal svømme eller hvor svært han skal have ved at sove om natten.
Testresultat for væginfästning for træskruv i forskellige materialer, såsom STABIL, OSB og Plywood, med angivne vægte og trækstyrker fra Sveriges Tekniska Forskningsinstitut.

Senest redigeret:
  • Synes
Srixon og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.