thomas33 sagde:
Nu er det ikke som at sætte op et billede eller hylde, når du skruer fast gipsplader. Skruerne skal holde pladen på plads ved forskellige temperaturer og fugtighed. Det er dumt at spare ved at skrue så sjældent som du nu har gjort. Gør det om, gør det rigtigt.
Jeg behøver vel ikke gøre det om, det er nok at supplere som det står i manualen. Der skriver man, sæt først 5 stykker på langsiden så supplér.

snowjim sagde:
Göra om behöver jag väl inte, räcker att komplettera som det står i manualen. Där skriver man, sätt först 5 st på långsida sen komplettera.
Nej, det går absolut ikke. Skruer man ikke alle skruer på en gang, kan gipspladen selvantænde eller eksplodere:eek::D

• Synes
snowjim
  • Laddar…
Nu mente jeg ikke med "Gør om, gør det rigtigt" at skruer som sidder i gipset skal fjernes, men mere at du må gå tilbage og supplere, så det bliver rigtigt, inden du spartler.

Det har vist sig rigtig svært at få fat på akustikfogmasse! Ahlsell har det, men jeg har ikke en virksomhed at handle på, hvordan plejer I at gøre? Lige nu har jeg sat alle pladerne op med ca. 3-10 mm margen til tilsluttende vægge, gulv og loft. Så noget skal jeg nok fylde i, men jeg kunne også bruge tec7 eller noget lignende bare for at fylde ud.

Hvorfor skal du fylde samlingerne? Normalt sætter man loft- og gulvlister som skjuler samlingerne.

Latexfog er billigt og det som plejer at blive brugt i praksis.

Fik handlet AKUSTIKFOGMASSE SIKACRYL-S 300 ML på Ahlsell med firmakortet :) Nu skal jeg supplere de plader, der allerede sidder med fugemasse og skruer.

Vent nu, fugemasse i fugerne?
Hvorfor?

bomm sagde:
Latexfog er billigt og det der plejer at blive brugt i praksis.
Jo, efter at man har spartlet og inden maling i loftvinklen og hjørner...

S
nino sagde:
Nej gipsskruven går genom gips osb och in i regeln om man gör det rätt
sådan her er det. osb er ikke godt at skrue i. lidt bevægelse så har du ikke længere et gevindet hul. men et i princippet glat hul.
kollegaens seks årige søn river nemt skruerne ud af det med sin lille hammer.

C
anders07 sagde:
Vent nu, fugemasse i samlingerne?
Hvorfor?
Akustikfugemasse måske giver en ledetråd?
Formentlig overkurs hvis man ikke ønsker at optimere væggens lydisolerende egenskaber selvfølgelig.

cpalm sagde:
Akustikfogmassa kanske giver en hint?
Formentlig overkurs hvis man ikke vil optimere væggens lydisolerende egenskaber selvfølgelig.
Tror nok ikke den masse gør nogen forskel

cpalm sagde:
Akustikfogmassa måske giver en hint?
Formentlig overkurs hvis man ikke vil optimere væggens lydisolerende egenskaber selvfølgelig.
Jo, men ikke med OSB bag gipsen, det er pengene i søen!

C
anders07 sagde:
Jo, men ikke med OSB bag gipsen, det er pengene i søen!
Fugemassen skal bruges i gulv-, loft- og væg-vægvinklerne, hvor OSB'en og gipsen ikke overlapper.

cpalm sagde:
Fogmassen skal bruges i gulv, loft- og væg-væg vinklerne, hvor OSB'en og gipsen ikke overlapper.
Hvad gør den for gavn?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.