52,857 læst ·
185 svar
53k læst
185 svar
krydsmåle rum...stammer det ikke endnu da?
Lån et skydelære fra arbejdet.falkn sagde:
Det er det tip, jeg har fået, da gulvet stemmer på den anden side. For hvis de differerer 0,10 mm pr. stav på 10 staver, så bliver det 1 mm.
Er det ikke det, så ved jeg ikke, hvor fejlen kan ligge, og heller ikke dem, jeg har talt med, synes at forstå. Hvis det ikke skyldes stavene.
Nej det har jeg ikke gjort, tog en normal længde på skydelæren, så den kan ikke måle så langt,falkn sagde:
Det kan jo være, at man har haft lidt uheld og fået en pakke, der differ lidt lidt, så fik jeg at vide, at hvis man åbner en pakke, skal man lægge hele pakken færdig og ikke lade den ligge bare. Hvilket jeg ikke vidste, da ingen har sagt det.
Jo då... Har haft maksimal uheld med altnino sagde:
Dykert gik i stykker, indleverede den, fik den tilbage, brugte den i 1 time, så gik den i stykker igen
Så kom den og den virkede
På mandag kan jeg fortsætte
Japp nu ser det ud til at passe, fejlen var af lidt forskellige faktorer. Talte med fyren jeg købte gulvet af, da jeg var og hente lidt mere. på grund af at det første var jo limet, mennino sagde:
Man kan enkelt sige, at jeg var for grundig, selvom det er lidt åbent. så kan det løse sig, hvis du hurtigt lægger f.eks. 1 række til og banker. Så var mit gulv ikke helt plant, hvilket gjorde stavene ændrede sig lidt, men nu ser det ud til at blive godt. Nu ved jeg ikke, om stavene rækker:S til listerne. må kigge på det i morgen,
mvh
Behøver at have nogen at sparre med
Har nu fræset rundt om og skal begynde at lægge listebånd, men jeg har tænkt mig at foreslå alle hjørner, da jeg synes det ser bedre ud.
Bliver det 45 grader?.. Det må det vel blive, og så bør det blive en god linje mod hjørnet.
For hvis jeg for eksempel gærer 48 grader, så kan det vel ikke være rigtigt.
Har nu fræset rundt om og skal begynde at lægge listebånd, men jeg har tænkt mig at foreslå alle hjørner, da jeg synes det ser bedre ud.
Bliver det 45 grader?.. Det må det vel blive, og så bør det blive en god linje mod hjørnet.
For hvis jeg for eksempel gærer 48 grader, så kan det vel ikke være rigtigt.
Jeg synes gering på frisen er overvurderet, da det kun bliver en masse småstykker. Listenbåndene har jeg dog geret. Det er ikke sikkert, at det er 45 grader, du skal bruge; det afhænger jo af hvilken vinkel du har mellem de respektive sider. Køb en vinkelmåler, eller tjek med vinkelhagen, at det er 90 grader. Er det det, så gerer du 45 grader. Uanset så deler du altid den totale vinkel med to. D.v.s. skulle det være 88 grader, så bliver gervinklen 44.