Har du ingen vinkelhake? Så kan du jo bare kontrollere, om det er 90 grader eller ej.

falkn sagde:
Har du ingen vinkelhake? Då kan du jo bare kontrollere om det er 90 grader eller ej.
Problem er løst:)

nu ligger hele listbåndet, skal lime det snart, så det får ligge over nat. Så i morgen så skal resten gøres, oma jeg når det er dåb kl 14. men det skal nok nås.

Nu er jeg glad:)

https://www.youtube.com/watch?v=S-MsW89nyfM

så jeg dette klip, og ser ud det gulv ser ud.. da skal jeg være tilfreds med min lægning:)

Overvejer om jeg skulle gøre dette FØR de kommer og sliber gulvet, for min tid er billig:P
men tror I det gør noget, hvis de har slebet et ege gulv, der er lakeret, og man bruger det? eller tror I det vil kunne ses, da min hårdvoksolie er meget mørk, tænker så det bliver farvet.

Hvad kalder man det i Sverige for filler? er det lim eller hvad kan det være?

Et stort tak til alle, der har hjulpet mig!!!! :thumbup:

Uden jer ville mit gulv være endt på genbrugspladsen, og billig laminat ville have ligget der.
Jeg er næsten færdig. Opdagede, at jeg har dummet mig lidt... Med de gjæringsskårne hjørner. Får det ikke helt til at passe. Men der er kun 3 staver tilbage, som skal skæres i vinkel. Så er det klart.

De skal komme i næste uge og slibe gulvet.

Begynder dog at få kolde fødder over mit farvevalg, begynder at tvivle :(

D
Hvad skønt! Men vi vil se billeder!

Det lyder godt :) Hvad er det for en farvning, du har tænkt dig? Er det hårdvaxolja, du skal bruge?

falkn sagde:
Det lyder godt :) Hvad er det for en indfarvning, du har tænkt dig? Er det hårdvoksolie, du skal bruge?
japp købte Rubio Monocoat Oil Plus 2C..
og farven er charcoal
men begynder at overveje, om jeg vil have den eller ej, det bliver meget mørkt, og jeg vil jo have, at man skal kunne se sildebenene, så det ikke bare opfattes som et mørkt trægulv

http://www.rubiomonocoatshop.se/sv_b2c/catalog/product/gallery/id/299/image/261/

Vender mig til eksperterne...

På en eller anden mærkelig måde får jeg ikke samme mål i det ene hjørne. Hvor det så bliver sådan her:

Trægulv med uoverensstemmende hjørnemål og tydelige samlinger.

Har I nogle tips?

Har tjekket de andre hjørner, og de har alle samme mål på
begge sider... Men ikke her. Havde stavene været bredere, så havde det ikke været noget problem.

Nogle tips? Bare rive det op og gøre om?

Skal du ikke bare kløve den venstre del ned? Eller tage stavlen til venstre for den og kløve, så får du 2 lige store dele i hjørnet.

berne88 sagde:
Jeg henvender mig til eksperterne...

På en eller anden mærkelig måde får jeg ikke samme mål i det ene hjørne. Hvilket resulterer i følgende:
Er det en tanketorsk, eller afviger virkeligheden så meget fra det ideelle?

For at redde situationen ville jeg bakke den højre frise nogle stave og lave en eller to korrekturstave, så hjørnesamlingen bliver korrekt.

arneri68 sagde:
Er det en tankefejl eller adskiller virkeligheden sig så meget fra det ideelle?

For at redde situationen ville jeg rykke den højre frise nogle stave tilbage og rette med en eller to korrekturstave, så hjørnesamlingen bliver korrekt.
Den højre skal vel blive større for at det passer?
Så må man jo rykke en del tilbage og skære mange stave ned for at få plads til en mere, den venstre skal blive mindre så der kan man nok tage alt på en stav?

nino sagde:
Den højre må vel blive større for at det skal stemme?
Så må man jo bakke ret meget og kappe ned mange stave for at få i yderligere en, den venstre skal blive mindre så der kan man nok tage alt på en stav?
Ja, du har ret, dit forslag er mindst en stav mere økonomisk end mit.

Det gik at løse takket være dig... Nino:) Det takker vi for.... blev så tilfreds med det så jeg rev op et andet hjørne og. Det var det første, som jeg skammede mig over, men nu er det straks klart, skal lægge 2 stænger, så er det kun de meget små stykker tilbage i toppen i hvert hjørne tilbage.

Måtte trække det ud nu så jeg har noget at lave i weekenden:)

• Synes
nino
  • Laddar…
Så nu ligger de meget små stykker, der skal være i alle hjørner, og tørrer, da det ikke går at sømme dem, så jeg har limet dem sammen og venter lidt, inden jeg limer dem på gulvet.

Men jeg ville virkelig have brug for jeres hjælp...

1. Valg af behandling... Tror I, det bliver for mørkt? At sildebensmønstret ikke kommer til at være så synligt?
2. Er der et andet produkt end Bona fix & fill?

Læg gerne et billede op af, hvor mørkt du har tænkt dig. Jeg ville nok ikke have gjort det sort på et nyt gulv. Mørke sildebensgulve synes jeg selv er virkelig flotte, selvom vi valgte ikke at gøre det. Jeg kan varmt anbefale Osmos produkter. Først farver du med en pigmenteret hårdvåxolja og lægger derefter sidste lag med en almindelig mat osmo hårdvåxolja original.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.