Havde tænkt mig at begynde at lægge listebåndene, men når jeg lægger en stav, får jeg en lille sprække, ved ikke hvorfor. For stykket passer perfekt i min fræsespår, kontrollerede det imens jeg fræsede.
Men bemærk, at hvis man løfter lidt i bagkanten, så bliver det stramt og godt, så jeg overvejer, om jeg skal spartle lidt langs siderne, eller ej.
Hvis jeg gør det, vil listebåndet ligge højere oppe end resten af gulvet, men det kan man slibe ned, det bliver lidt mere arbejde, men det overlader jeg til andre
Jeg har også oplevet dette nogle steder, men det er som regel der, hvor gulvet hælder lidt udad. Passer det, hvis du lægger to stykker sammen fladt på arbejdsbordet?
Jeg har også oplevet dette nogle steder, men det er som regel der, hvor gulvet falder lidt udad. Passer det, hvis du lægger to stykker sammen plant på arbejdsbordet?
Ja, det er nok, at jeg lægger det øverst.
På gulvet, så glider det sammen.
Som sagt var det bare et problem nogle steder, jeg sked i den lille sprække der. De andre steder gik det fint sammen. Det vigtige er jo, at du fræser på den rette højde, vær ekstremt nøjagtig, når du laver indstillingen.
Som sagt var det bara et problem nogle steder, jeg sked på den lille sprække der. På øvrige steder gik det sammen fint. Det vigtige er jo, at du fræser i den rigtige højde, vær ekstremt omhyggelig når du laver indstillingen.
Jeg tog en stav å, indstillede højden via den
Hvordan ser sprækken ud nu? Når gulvet er klart? Og behandlet.
Overvejer om jeg skal spartle eller bare acceptere den sprække å
Køre på
Ved ikke, ikke noget jeg går og tænker på direkte. Jeg har lagt fiskben i 5 forskellige rum/områder nu, så jeg kan ikke engang huske, hvor problemet var. Når gulvene er slebet og behandlet, tænker man ikke på sådanne småting. Kigger man på de gamle originalgulve, ser de betydeligt værre ud.
Ved ikke, intet jeg går og tænker på direkte. Jeg har lagt fiskeben i 5 forskellige rum/områder nu, så jeg kan ikke engang huske, hvor der var problemer. Når gulvene er slebet og behandlet, tænker man ikke på sådanne småting. Kigger man på de gamle originalgulve, ser de betydeligt værre ud.
Så det er okay? Bare at køre på,
Behøver ikke at spartle gulvet?
Så det är okej? Bara att køre på,
Behøver ikke at spartle gulvet?
Du ved at du kan spartle med slibestøv og olie? Det bliver ikke 100%, men sprækkerne vil synas mindre og det bliver den rigtige farve. Hvis stavene er korrekt tørrede, vil du nok ikke se nogen forskel i løbet af året.
Dagens tips... Køb ikke smygvinkel på Clas Ohlsson...... Svært at få præcis vinkel. Plus at den kun kan bruges i én retning. Men men... 100 kr så hvad skal man forvente sig hahah
Godkend! Det er et trægulv du lægger, det vil bevæge sig lidt og nogle sprækker vil være der eller opstå uanset hvor perfekt du lægger det. Det er ikke et laminatgulv... Overarbejd ikke uden gør det godt men husk at perfect nogle gange er the enemy of good.
Godkend! Det er et trægulv du lægger, det vil bevæge sig lidt og nogle sprækker vil findes eller opstå uanset hvor perfekt du lægger det. Det er ikke et laminatgulv... Overarbejd ikke, men gør det godt, men husk at perfektion nogle gange er fjenden af det gode.
/K
Hehehe.... Det var også, hvad fyren jeg købte gulvet af sagde.... At det er umuligt at få det 100% selv for dem, der har lagt det i 20 år, men for en amatør som mig er det svært at vide, hvad man vil se, når alt er klart og ikke.
Tak for indlægget.
Jeg vil lime listebåndene, da det bliver svært at sømme, jeg kan ikke rigtig komme til, så nu forsøger jeg at lægge listebåndene færdigt, for derefter at lime alt på én gang