F fac sagde:
Jeg renoverer lidt i sommerhuset og var til den lokale byggemarked og spurgte om prisen for jeg har brug for 10 st OSB-plader.
Men jeg troede, at sælgeren lavede sjov, da han nævnte prisen.
Så var dog ikke tilfældet, så jeg må finde en anden løsning :(
Anstændigt ord. Pris

Hvis I synes, det er dyrt nu, så hold jer fast. Producenterne varsler lige nu en yderligere stigning på 30% på træ.

john68 john68 sagde:
Deltager i et større ombygningsprojekt, 80 mille ca, og de, der holder i det, siger, at tilbud på isolering og træ gælder 24 timer. Så er det bare at spørge igen.....

Imp træstolper 7cmx180, til indhegningen kostede tidligere 25 kr stk, nu 62,95

D Daniel 109 sagde:
Det er klart, at priserne følger med ned. Savværkerne må jo producere for at overleve. Så når efterspørgslen falder, må de jo konkurrere med prisen.
Nej.. de stopper med at save og investerer i deres linjer i stedet..

• Synes
Aser og 1 anden
  • Laddar…
L Lilllen sagde:
Skenende priser er godt at holde øje med (y) Men for en som mig, der aldrig i mit liv hidtil har købt en OSB fx, så ville det være interessant, hvis også prisen som varen plejer/plejede at koste er med. Helst nøjagtige tal, men en omtrentlig vurdering er også nok :) Ser at nogen har fået med en "før" pris, men efterspørger altså flere.
Jeg har ikke styr på, hvad de kostede i foråret eller sidste år, men for typ 4 år siden gav jeg 78 kr/m2 for OSB.

• Synes
Lilllen
  • Laddar…
Hej
Køb spontet krydsfiner i stedet, det er billigere og bedre

Kallson Kallson sagde:
Var på lokala XL-bygg idag och köpte två reglar 45x70 (5.4m). Hittade en rak och den andra hade en böj sista metern men tänkte det är OK (ville inte stöka till mera i bunten). Det facila priset för dessa båda reglar blev 408 kr, dvs nästan 40 kr/m!

Tänkte därför roa mig med att hitta ett ännu värre exempel. Mitt bidrag blir en OSB-skiva från Beijer och utmaningen till forumet blir att överträffa med något ännu värre.
[billede]
Var på K-Rauta idag och kiggede på samme produkt. Ifølge sælgeren var den steget fra 149kr til 599kr på kort tid hvilket er helt vanvittig prisudvikling

• OSB-plader priser på K-Rauta website; OSB Ljungberg Fritzoe 11x1200x2500 cm til 599 kr/stk og 11x900x2500 cm til 399 kr/stk, markeret med rød cirkel.
A
M Morpal sagde:
Var på K-Rauta i dag og kiggede på samme produkt. Ifølge sælgeren var den steget fra 149kr til 599kr på kort tid, hvilket er en fuldstændig sindssyg prisudvikling
Sagde han noget om de solgte meget osb?
Jeg tænker, at efterspørgslen må falde ret markant.

Rkarlsson sagde:
Sagde han noget om de solgte meget osb?
Jeg tænker, at efterspørgslen må falde ret meget.
Nej, og jeg håber, at du får ret. Var i en anden byggemarked for nogle uger siden, da kunden foran mig reagerede på de tilbagevendende prisstigninger og spurgte, hvor længe prisen var gældende. Fik så til svar fra sælgeren med et glimt i øjet ”dagen ud”. Tror nok, at kulminationen er nået, og at mange simpelthen afventer indkøb, hvis de kan.

• Synes
Anonymiserad 239657
  • Laddar…
AXS
Gik en tur i 5-årige sønnens bræddebunke. Nu får han kun beholde alt under en meter. :D

Skulle købe gulvlist der plejer at koste ca 15;-/m, nu 49:-/m.

• Haha
  • Synes
guggen og 6 andre
  • Laddar…
Jeg tror, bemærk tror, at priserne vil falde til det normale inden for en måned + 5 til 10 procent, da man benytter lejligheden til at hæve priserne i et eller flere led.

Offtopic har jeg et omvendt eksempel, hvor jeg købte 100 lpm 45x95 samt 27 lpm 45x120 til den overkommelige pris 2500 kr den anden dag direkte fra et savværk i Härjedalen.

• Synes
Bjorn.Hed
  • Laddar…
A atomlab sagde:
Begynder at blive tid til at sælge de overskydende formplywood plader man har til overs.
En millionær på forummet. Hyggeligt!

• Synes
JFB
  • Laddar…
L l3ff3 sagde:
En millionær på forumet. Hyggeligt!
Der findes flere

• Sække med cement stablet i bagagerummet på en bil.
  • Haha
  • Synes
ch75 og 17 andre
  • Laddar…
Offtopic har jeg et eksempel derimod, hvor jeg købte 100 lpm 45x95 samt 27 lpm 45x120 til den favorable pris 2500 kr forleden dag direkte fra et savværk i Härjedalen.
Høvlet?

Tror priserne falder til efteråret, når hennasnickrandet aftager. Bliver spændende at se, om det kommer ned til omtrent samme priser som før, eller om det bliver på et højere niveau.

• Synes
Johan Lindell
  • Laddar…
Noget der tilsyneladende slet ikke er steget, er Rheinzink-plade.
Samme listepris i dag som det var sidst jeg købte, for 3 år siden. Fik endda lidt mere rabat denne gang end sidste.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.