Kallson Kallson sagde:
Hvad jeg forstår, så har savværkerne mangel på råvarer da de ikke har hævet tømmerpriserne til skovejerne men i stedet skåret hele fortjenesten selv, når de internationale priser steg. Nu stopper flere og flere skovejere med at fælde, hvilket savværkerne kompenserer med at hæve prisen på savet tømmer (i stedet for at hæve indkøbspriserne).
Som skovejer har man hellere solgt på eksport det sidste halve år/år, at 'forære' eller sælge prima råvarer til de nu aktuelle listepriser er i hvert fald for mig utænkeligt.

F fribygg sagde:
Som skovsejer har man hellere solgt på export det seneste halve år/år, at 'skænke bort' eller sælge prima råvare til de nu aktuelle listepriser er i hvert fald for mig utænkeligt.
eller save selv, så lærer du at tjene multum

ByggPajken ByggPajken sagde:
eller såga själv, då lär du tjäna multum
Næppe, men man må være glad for det lille og slipper for at fodre industrien

F fribygg sagde:
Knappast, men man får vara glad för det lilla och slipper göda industin
va? Med dagens pris på byggmaterial kommer du visst tjäna godt, Meget godt, sig at du får frem 10st 2tum4 på en time, ja dem kan du sælge for 1000-1500kr.

hva? Med dagens pris på byggematerialer vil du bestemt tjene godt, Meget godt, lad os sige, at du får fremskaffet 10 stk. 2 tommer 4 på en time, ja dem kan du sælge for 1000-1500 kr.
Jeg mistænker, at du hverken har skov eller savværk

F fribygg sagde:
Jeg mistænker, at du ikke har hverken skov eller savværk
har skov, skal investere i sav

ClasseClas
useless useless sagde:
Ja, det er tid for staten at indføre en byggematerialepriskompensation.
De som har betalt 200:- for en OSB i december, januar og februar får tilbage 100:-. De som har betalt 300:- får tilbage 200:- og så er der en trappe derimellem.
Støtten udbetales af byggmax om et halvt år cirka.
Men de som har betalt præcis 200:- får ingenting, for netop det beløb indgår ikke i trappen.

• Synes
useless
  • Laddar…
har skog, ska investera i såg
Håber at du når rimelig rentabilitet og afkast på investeret kapital og tid.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.