Købte Z-panel i foråret hos jem og fix. Da tog de 14:- /meteren.
Byggmax tog 25.
Skulle ned sidste uge og bestille en palle til. Da tog jem og fix 25:- meter men byggmax 18:-.

Det gælder om at kigge rundt.

• Synes
Nalleman64 og 1 anden
  • Laddar…
K
Hvor længe tror I, at de højere priser vil holde sig? Ser at byggmax tager 26.95 for almindelig 45x70 i dag...

D Daniel 109 sagde:
Det er klart, at priserne følger med ned. Savværkerne må jo producere for at overleve. Så hvis efterspørgslen falder, må de jo konkurrere på prisen.
Byggemarkedernes indkøbspriser vil falde ja. Men når forbrugerne har vænnet sig til en højere pris, kan byggemarkederne benytte lejligheden til at øge deres margener lidt.

• Synes
Liquid og 5 andre
  • Laddar…
Der findes jo mange steder mere end et byggemarked, og kunderne er prismedvetne. Så jeg tror ikke, at de kan holde margenerne oppe særlig meget.

L
K Kallebo sagde:
Hvor længe tror I, at de højere priser vil holde ved? Ser at byggmax tager 26.95 for almindelig 45x70 i dag...
Leverandørerne forudsiger, at dette vil holde ved op til 18 måneder.

• Synes
Nalleman64
  • Laddar…
Z Zorn sagde:
Sker der ikke forhandlinger angående indkøbspriser periodisk og ved næste forhandling måske priserne falder noget for os forbrugere. Hvis man kigger på børskursen, der er faldet en del siden toppen, så bør en justering være på sin plads. Nedad. Håber jeg.

Har noteret hos 3 byggevarebutikker i mit område, hvordan lagrene med imprægneret er velopfyldte. Bygger folk stadigvæk terrasser, eller er det omvendt?
Når en terrasse i år er blevet dobbelt så dyr som sidste år, begynder folk at trække ørene til sig. Så er det ikke alle, der har råd til at lave et trædæk på 100 kvm.

• Synes
Dortmunder DAB
  • Laddar…
T Ejmelie sagde:
Ikke sjovt at se de der priser på OSB plader :worried:. Jeg skal jo netop til at købe OSB til mit Attefallhus :thumbdown:
mange byggefirmaer erstatter osb med 12mm spånplade for at klare prisfastsættelsen.

K Kallebo sagde:
Hvor længe tror I de højere priser vil holde sig? Ser at byggmax tager 26.95 for almindelig 45x70 i dag...
1 år, eller så længe som markedet stadig kører i samme fart.

T Ejmelie sagde:
Ikke sjovt at se de der priser på OSB plader :worried:. Jeg skal jo netop til at købe OSB til mit Attefallshus :thumbdown:
Jeg valgte 12mm k-ply i stedet. Blev 15kr/m2 billigere til min overraskelse (y) Stadig dyrt dog.

W Willewonka sagde:
Jeg valgte 12mm k-ply i stedet. Blev 15kr/m2 billigere til min overraskelse (y) Stadig dyrt dog.
Amerikanerne kan lide Osb og ikke plyfa, deraf prissætningen

• Synes
Nalleman64
  • Laddar…
D Dr.L sagde:
mange bygningsvirksomheder erstatter osb med 12mm spånplade for at klare prissætningen.
Det er jo et bedre valg. Så når forskellen er lille, ville jeg vælge krydsfiner, selv om den var en smule dyrere.

• Synes
Nalleman64
  • Laddar…
Ingen billede men fik tilbud på en limtræsbjælke 90x225 l=12m til 12000 PLUS moms ved levering inden for 3 uger. Kunne jeg vente 8 uger fik jeg den for typ 3000 inkl i stedet. Martinsons tager vist ikke engang imod bestillinger på limtræ lige nu hvad jeg har hørt fra min sælger på K-Bygg.

• Wow
Dortmunder DAB og 2 andre
  • Laddar…
PeterFalun
N NoOne2k sagde:
Når en altan i år er blevet dobbelt så dyr som sidste år, begynder folk at blive opmærksomme. Så er det ikke alle, der har råd til at smække et trægulv på 100kvm op.

godt

N NoOne2k sagde:
Når en altan i år er blevet dobbelt så dyr som sidste år, begynder folk at blive bekymrede. Så er det ikke alle, der har råd til at smide et trädäck på 100kvm op.
Nja, at have et trädäck er jo vigtigere i disse tider uanset hvad det koster.

Kiggede i reklamblad fra byggmax sommeren 2019.
Osb-plade da 148:- i dag 349:-
Panel 120mm da 11,85 i dag 22,95
Regel 45*95 da 15,95 i dag 34,95
Det er fordoblede priser.

• Synes
  • Trist
AAkermo og 5 andre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.