Jeg hørte fra en som arbejder på savværk, at der var firedobbelte priser på visse dimensioner. Det er nok det led, der tjener penge nu.

F
Jeg renoverer lidt i sommerhuset og var til den lokale byggemarked og spurgte om prisen for jeg har brug for 10 st OSBplader.
Men jeg troede, at sælgeren lavede sjov, da han nævnte prisen.
Så var dog ikke tilfældet, så jeg må finde en anden løsning :(

• OSB-plade fra BOA på en byggevareside. Mål: 2500x1197x11 mm. Pris: 618,00 kr/stk. Anvendes til væg-, tag- og gulvkonstruktioner indendørs.
Material til bådindretning synes at have samme pris som for nogle år siden, hvis det fortsætter sådan, bliver det snart billigere med mahogni end med fyrretræ :D

• Billedet viser en lys mahogniplade med en prisliste for forskellige størrelser og tykkelser af pladerne.
  • Synes
  • Haha
ch75 og 7 andre
  • Laddar…
Lægt 1x2" (25x48) er nu noteret til 10kr/m, så sent som 2016 kunne man købe 2x4 for de penge

• Synes
FredrikR
  • Laddar…
Var til Beijer i sidste uge og købte vindueskarme til en lille tilbygning, 28x95 gran. Lastede 12 stykker 4,8 m planker på tagbøjlerne men var ved at få dåndimpen ved kassen. 67,20 kr meteren gav den rimelige pris på 3870 kr! Godt nok overstreget, men alligevel..

C
S Staffan-N sagde:
om det fortsätter så blir det snart billigare med mahogny än med furu :D
Ha ha - "sætter du ikke OSB bag gipsen?" - "Næ næ, jeg sparer og bruger mahogny" :cool:

• Synes
  • Haha
ch75 og 34 andre
  • Laddar…
S Staffan-N sagde:
Material til bådindretning synes at have samme pris som for nogle år siden, hvis det fortsætter, bliver det snart billigere med mahogni end med fyrretræ :D
nu er det godt nok birkeplywood, men 2440x1220x15 koster over tusindkronen. Den lokale byggmax har fordoblet OSB og plyfa sammenlignet med sidste år. Hver månedsskifte denne sommer har betydet en stigning på ca. 20%. Etableres disse priser monstro?

kender til flere nyproduktioner som kraftigt har revideret deres kalkulationer..

C cpalm sagde:
Ha ha - "sætter du ikke OSB bag gipsen?" - "Næ næ, jeg sparer og bruger mahogni" :cool:
Byggede netop ind en plade mahogni i garageporten, på en overflade som helt skal dækkes over med kobberplade. Rådbestandigt og billigt, eftersom jeg kun havde brug for en kvart plade. :D

For to uger siden var jeg i min lokale Byggmax i Borås og skulle købe lidt OSB.

For det første havde de kun 900×2100×11. Den kostede 359 kr/plade.

For det andet lå der lige ved siden af en stor bunke 1200×2400×12 krydsfinér.. som også kostede 359 kr/plade!

Ja, jeg købte krydsfinér i stedet.

• Wow
  • Synes
Workingclasshero og 4 andre
  • Laddar…
F fribygg sagde:
Lægte 1x2" (25x48) er nu noteret i 10kr/m, så sent som 2016 kunne man købe 2x4 for de penge
Har handlet lægte og 45x45 de seneste dage.
Føler mig voldtaget.

Bliver nødt til ikke at snedkerere mere end det, man skal den nærmeste tid.

• Synes
Raskus
  • Laddar…
D Daniel 109 sagde:
Det er jo et bedre valg. Så når forskellen er lille, ville jeg have valgt krydsfiner, selvom den var lidt dyrere.
At krydsfiner er bedre end OSB kan jeg være enig i, men spånplade? Jo, den er glattere end OSB, men ellers?

• Synes
tobbbias og 1 anden
  • Laddar…
Håber dette indebærer en nogenlunde hurtig readjustment.

Ret glad for, at jeg påbegyndte mit tagløft sidste forår. De fleste indkøb lige inden Covid, blev ret billigt. Købte stadig OSB hos Byggmax og Bauhaus for under 130:- :- i maj. Nu mangler jeg Reglar og OSB til et par indvendige vægge. Må se om jeg når at se en vending, inden det er tid. Glæder mig dog over, at jeg nok har sparet 200000:- ved at bygge nu i stedet for sidste år :)

Avisartikel fra Dagens industri om faldende tømmerpriser, der beskriver en "tømmerboble" og en nedgang i priserne med over 50% på én måned.

• Synes
OlleKlockare og 1 anden
  • Laddar…
A atomlab sagde:
Begynder at være tid til at sælge de overskydende formplywoodplader, man har tilovers.
Hvilken KAPITAL!!

Kallson Kallson sagde:
Var på lokala XL-bygg idag och köpte två reglar 45x70 (5.4m). Hittade en rak och den andra hade en böj sista metern men tänkte det är OK (ville inte stöka till mera i bunten). Det facila priset för dessa båda reglar blev 408 kr, dvs nästan 40 kr/m!

Tänkte därför roa mig med att hitta ett ännu värre exempel. Mitt bidrag blir en OSB-skiva från Beijer och ud fordringen til forummet bliver at overgå med noget endnu værre.
[billede]
I dag har den sænket med 25kr m² på Beijer

T Tsdoesds sagde:
nu er det ganske vist birkekrydsfiner, men 2440x1220x15 koster over tusindlappen. Lokale byggmaxen har fordoblet osb og plyfa sammenlignet med sidste år. Hver månedsskifte nu under sommeren har medført en stigning på ca. 20%. Etableres disse priser mon?

kender til flere nyproduktioner som kraftigt har revideret deres kalkuler..
Jeg arbejder på Beijer og vi sænkede priserne i går...osb blev sænket med 25kr m²...men stadigvæk sygt høje priser...jenkierne og canadierne køber alt træ...og vi er ikke kommet op i gear fra sidste års salg. Derfor er prisen steget så meget.

• Synes
larsbj og 1 anden
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.