3,781 læst ·
34 svar
4k læst
34 svar
Hvorfor rammer jeg ikke regel
Cirka ja... Når jeg sætter gips på plader, havner nok ikke mange skruer på nogen regel. Gipspladen behøver jo ikke skrues i nogen regel, så der er ingen grund til at markere præcis, hvor de er, før man skruer. Langs kanterne skruer man et par cm inde i spartelforsænkningen, og midt på pladen bliver det lidt, som det bliver.B Build101 sagde:
Hvis jeg ikke husker forkert, så regnede vi med 60kg/6 mm skrue, når vi monterede køkken... Molly er vel 25kg/ skrue.B Build101 sagde:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 125 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48,125 indlæg
Men hvis du har en træplade f.eks. OSB så er det jo helt fint at skrue TV'en op i den med træskruer. Det skal jo være tilstrækkeligt til et TV, der sættes fast med nogle skruer. Nu kan jeg ikke huske det præcist men mener at OSB kan klare cirka 100 kg med en enkelt skrue.
Jeg har disse skruer, der fulgte med vægbeslaget, har også købt træskruer.BirgitS sagde:
Lidt opdatering, fandt nu en træregel og spikret mig frem til hvor jeg tror centrum er, nu er det næste problem, jeg har taget mål på både 45 cm og 60 fra kendt regel men fandt ikke nogen anden regel på den afstand? Kan det være 30 cm, så skulle jeg alligevel have ramt regel på 60...
Redigering: huset er fra 70'erne, og jeg begynder nu at mistænke, at det kun er en fritstående regel og ingen flere..
Redigering: huset er fra 70'erne, og jeg begynder nu at mistænke, at det kun er en fritstående regel og ingen flere..
Senest redigeret:
Hold op med at lede. Du har jo træplade bag gipsen, som vil holde.B Build101 sagde:Lidt opdatering, fandt nu en træregel og spikret mig frem til hvor jeg tror centrum er, nu er det næste problem, jeg har taget mål både på 45 cm og 60 fra den kendte regel, men fandt ikke nogen anden regel på den afstand? Kan det være 30 cm, så skulle jeg alligevel have ramt en regel på 60...
Redigering: huset er fra 70'erne og jeg begynder nu at mistænke, at det kun er en fritstående regel og ingen flere..
Prøv også ved 30, men rimeligvis er den næste så ved 60, og der har du jo været?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 125 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48,125 indlæg
Hvis tv'et vejer 57 kg, kan det hænges på en skrue. Skal du derimod have et stativ, der flytter det ud fra væggen og kan vinkles, er det nok klogt at skrue i reglarne eller bruge 4 stk Molly eller nogle passende skruer, der trækker godt i OSBn/plyfan bagved gipsen.B Build101 sagde:



