B Build101 sagde:
Søgøren er magnetisk, så hvis dem der har opsat pladen gjort det rigtigt, burde søm/skruer være cirka i midten af reglarne?
Cirka ja... Når jeg sætter gips på plader, havner nok ikke mange skruer på nogen regel. Gipspladen behøver jo ikke skrues i nogen regel, så der er ingen grund til at markere præcis, hvor de er, før man skruer. Langs kanterne skruer man et par cm inde i spartelforsænkningen, og midt på pladen bliver det lidt, som det bliver.

• Synes
tergo
  • Laddar…
Cheesen
B Build101 sagde:
Det er et af alternativerne, jeg har også overvejet, men så tænker jeg, at tv'et vejer 57 kg ... ville 6 stk. m8 med molly kunne holde det på plads uden at det tipper?
Hvis jeg ikke husker forkert, så regnede vi med 60kg/6 mm skrue, når vi monterede køkken... Molly er vel 25kg/ skrue.

B Build101 sagde:
Søgemanden er magnetisk så hvis dem, der har sat pladen op, har gjort det rigtigt, så burde søm/skruer være cirka i midten af reglarne?
Forskel på burde og er.

• Synes
Foliehatten3
  • Laddar…
BirgitS
Men hvis du har en træplade f.eks. OSB så er det jo helt fint at skrue TV'en op i den med træskruer. Det skal jo være tilstrækkeligt til et TV, der sættes fast med nogle skruer. Nu kan jeg ikke huske det præcist men mener at OSB kan klare cirka 100 kg med en enkelt skrue.

• Synes
Thomas59 og 1 anden
  • Laddar…
BirgitS BirgitS sagde:
Men hvis du har en træplade, f.eks. OSB, så går det jo fint at skrue TV'et op i den med træskruer. Det skal jo være rigeligt til en TV, der monteres med nogle skruer. Nu kan jeg ikke huske præcist, men mener at OSB klarer cirka 100 kg med en enkelt skrue.
Jeg har disse skruer, der fulgte med vægbeslaget, har også købt træskruer.

• En hånd holder en metalvægskrue med sekskantet hoved, som fulgte med vægmonteringer.
  • En hånd holder en metalskrue med et sekskantet hoved og en stjerneskruetrækker, der blev leveret med vægbeslag.
B Build101 sagde:
Jeg har disse skruer som fulgte med vægbeslag, har også købt træskruer.
Temmelig overdimensionerede hvis du skal have 6 stk.....

Cheesen Cheesen sagde:
Molly er vel 25kg/ skrue
Teknisk info og belastningstabeller for SAM Metall Expander Enkel, inkl. træk- og tværlastkapacitet for enkelgips i kg.
Diagram over praktisk lastkapacitet for ESSVE metalludvidere, med drag- og tværlastværdier for Sam 4D, 5D, og 6D i gipsvægge.

Senest redigeret:
Lidt opdatering, fandt nu en træregel og spikret mig frem til hvor jeg tror centrum er, nu er det næste problem, jeg har taget mål på både 45 cm og 60 fra kendt regel men fandt ikke nogen anden regel på den afstand? Kan det være 30 cm, så skulle jeg alligevel have ramt regel på 60...

Redigering: huset er fra 70'erne, og jeg begynder nu at mistænke, at det kun er en fritstående regel og ingen flere..

Senest redigeret:
K
Stop med at lede efter regler.
Hvis du har gips og osb eller plyfa, kan du uden problemer hænge det største tv op, du kan finde hos Elgiganten (eller et andet sted), uden at skulle skrue i en regel.

• Synes
Farstatjej90 og 2 andre
  • Laddar…
B Build101 sagde:
Lidt opdatering, fandt nu en træregel og spikret mig frem til hvor jeg tror centrum er, nu er det næste problem, jeg har taget mål både på 45 cm og 60 fra den kendte regel, men fandt ikke nogen anden regel på den afstand? Kan det være 30 cm, så skulle jeg alligevel have ramt en regel på 60...

Redigering: huset er fra 70'erne og jeg begynder nu at mistænke, at det kun er en fritstående regel og ingen flere..
Hold op med at lede. Du har jo træplade bag gipsen, som vil holde.
Prøv også ved 30, men rimeligvis er den næste så ved 60, og der har du jo været?

Alright, tænkte fæste 2 med træskrue i regel og resten med molly burde være stabilt 😅

Tak for hjælpen alle, værdsættes virkelig meget ♥️

B Build101 sagde:
Alright, tænkte fastgøre 2 med træskrue i regel og resten med molly burde være stabilt 😅

Tak for hjælpen alle, det værdsættes virkelig meget ♥️
Du behøver ikke Molly med din træplade.

• Synes
Thomas59 og 1 anden
  • Laddar…
Har man boret hul kan man tage en bøjet ståltråd og trække ind, så snurrer man til den tager i reglen markerer vinklen, og så kan man nemt se præcis hvor reglen går.

BirgitS
B Build101 sagde:
Alright, tænkte fæstne 2 med træskrue i regel og resten med molly burde være stabilt 😅

Tak for hjælpen alle, værdsættes virkelig meget ♥️
Træskrue i træskiven er vel bedre end molly.

• Synes
elmont og 5 andre
  • Laddar…
B Build101 sagde:
Det er et af de alternativer, jeg også har overvejet, men så tænker jeg, at tv'et vejer 57 kg .. kunne 6 stk m8 med molly holde det på plads uden at det tipper?
Hvis tv'et vejer 57 kg, kan det hænges på en skrue. Skal du derimod have et stativ, der flytter det ud fra væggen og kan vinkles, er det nok klogt at skrue i reglarne eller bruge 4 stk Molly eller nogle passende skruer, der trækker godt i OSBn/plyfan bagved gipsen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.