13,121 læst ·
39 svar
13k læst
39 svar
Hvordan indhegne/dække over vandhul på grund?
En idé kunne være at bestille nogle lastbilslæs med bergkross og fylde op, så det er ca. 1,5m dybt, og derefter topper du med finere søsten ovenpå det. Så får du en fin naturpool. Måske ikke en løsning på børneproblemet, men det kunne bestemt være en højdepunkt varme somre.
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 838 indlæg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1,838 indlæg
Man skal ikke undervurdere, hvad lidt skræmme kan gøre... Da jeg var lille, var der en tjern/surhål i nærheden af en familiemedlems hus, fra meget tidlig alder blev vi advaret om "Tjern-manden", som havde arme der rakte præcis til parkeringskanten. Jeg ved, at man var rædselsslagen for at sætte foden udenfor stokken, som var grænsen mellem parkering og græs, også min bror holdt sig fra tjernen, og han var alligevel ret livligJonatan79 sagde:
Antageligvis må man ikke skræmme børn på den måde længere...B breakman sagde:Man skal ikke undervurdere, hvad lidt skræmme kan gøre... Da jeg var lille, var der en tjern/surhål i nærheden af en slægtnings hus, fra meget tidlig alder blev der advaret om "Tjern-manden", som havde arme, der rakte præcis til parkeringspladsens kant. Ved, at man var livredd for at sætte foden uden for stokken, som var grænsen mellem parkering og græs, selv broren holdt sig væk fra tjernen, og han var alligevel ret livlig![]()
Men det er jo blevet gjort i alle tider, brøndmanden og nækken er jo andre varianter!
Rådyrnet kan være en idé også. Det er ikke noget, du klatrer over i første omgang, men du kan jo have brug for at grave det lidt ned/spænde wire i underkanten for at det ikke skal kunne løftes. Den store fordel er, at det næsten ikke kan ses på afstand, så meget af udsigten bliver, typ, tilbage.
Netop hønsetråd er vel lidt spinkelt og blødt? Tåler ikke så meget. Ville selv foretrække Gunnebo-hegn eller lignende.
Måske kan man have en slags stolpesko, der står permanent tilpas skjult i vegetationen, men hvor stolperne kan løftes op, hvis man vil fjerne hegnet? Så kan det relativt enkelt monteres igen, hvis man ønsker det.
Måske kan man have en slags stolpesko, der står permanent tilpas skjult i vegetationen, men hvor stolperne kan løftes op, hvis man vil fjerne hegnet? Så kan det relativt enkelt monteres igen, hvis man ønsker det.
Fæster du hegn til træerne, så sæt gerne en bræt imellem, så hegnet ikke ligger direkte op mod træet.
Efter nogle år vokser hegnet ellers fast i træet.
Når du skriver, at hegnet skal fjernes om nogle år, så letter det arbejdet.
Eller hvis hegnet skal udskiftes.
Hvis træerne skal fældes på et tidspunkt, så værdsættes det også af den, der bruger motorsaven samt den, der skal tage sig af tømmeret, at der ikke sidder et hegn inde i træet.
Efter nogle år vokser hegnet ellers fast i træet.
Når du skriver, at hegnet skal fjernes om nogle år, så letter det arbejdet.
Eller hvis hegnet skal udskiftes.
Hvis træerne skal fældes på et tidspunkt, så værdsættes det også af den, der bruger motorsaven samt den, der skal tage sig af tømmeret, at der ikke sidder et hegn inde i træet.
Klik her for at svare