13,121 læst ·
39 svar
13k læst
39 svar
Hvordan indhegne/dække over vandhul på grund?
Nej, børn fra tre år er bestemt ikke modne til farer, der indebærer risiko for drukning......Jonatan79 sagde:
/Krille
Senest redigeret:
For at oversætte Daniels som sædvanlig informationstynde indlæg, så mener han, at det måske er jeres ejendom, men ikke nødvendigvis jeres grund. Det har at gøre med, at ens ejendom i hvert fald ikke udelukkende består af en grund eller fredszonen, ofte fordi ejendommen er relativt stor. I dette og mange andre tilfælde har det ingen praktisk betydning, om du kalder det ejendom eller grund, vi forstår det alligevel. Det er bare, at en af Daniels kæpheste er at påpege, at folk siger forkert, men uden at forklare hvordan de siger forkert. Man må have overbærenhed med det...D Daniel 109 sagde:
For øvrigt er tippet om at ansøge om hjælp til hegn rigtig godt. Hvis man alligevel skal i gang, ville jeg nok sørge for, at der er muligheder for at komme op, HVIS nogen alligevel skulle falde i. Det kan være muligt at komme op visse steder, men at supplere med et par "rebstiger" på velvalgte steder er måske ikke en dårlig idé?
Senest redigeret:
Det er desværre så uigennemsigtigt og brunt, at det ikke er en særligt god badeoplevelse (har prøvetHalcyon sagde:
T ToRy sagde:For at oversætte Daniels som sædvanligt informationsfattige indlæg så mener han, at det måske er jeres ejendom men ikke nødvendigvis jeres grund. Det har at gøre med, at ens ejendom i alle tilfælde ikke udgøres helt og holdent af grund, eller hjemmezone, ofte afhængigt af at ejendommen er relativt stor. I dette og mange andre tilfælde har det ingen praktisk betydning om du kalder det ejendom eller grund, vi forstår alligevel. Det er bare det, at en af Daniels kæpheste er at påpege, at folk siger forkert, men uden at forklare hvordan de siger forkert. Man må have overbærenhed med det...
Forresten er jo tippet om at ansøge om hjælp til hegn rigtig godt. Hvis man så alligevel går i gang, ville jeg nok sørge for, at der er mulighed for at komme op, HVIS nogen alligevel skulle falde i. Det kan måske lade sig gøre at komme op visse steder, men at supplere med et par "rebstiger" på velvalgte steder er måske ikke en dårlig idé?
Rebstiger var ingen dårlig idé. Det jeg er bekymret for, hvis jeg skulle søge hjælp med hegn, er jo, at det så bliver en permanent løsning. Det her er så flot, at så længe børnene er gamle nok til at kunne svømme, vil jeg have det åbent og flot! Det er en del af min mark, det ligger på i det mindste
To børn under tre år. Jeg er ikke enig med dig, men først og fremmest var mit spørgsmål ikke, hvorvidt jeg burde sætte noget beskyttelse op rundt stenbruddet eller ej, men hvordan jeg bør gøre det!Jonatan79 sagde:
Og bare for at præcisere, hvad jeg mener med "rebstige"; jeg mener en slags rebstige, men med wirer og trin i metal. Sådanne findes nogle steder i kanalerne i Göteborg og sikkert også andre steder. Rebstiger med reb og trin i træ vil selvfølgelig ikke holde lige så længe. En almindelig stige fungerer selvfølgelig også, sørg blot for at sikre den i den øverste ende. 
Selvom jeg elsker dammen, er der jo en anden mulighed, pumpe den tør. Det forudsætter, at det kun er regnvand, der fylder den, og ikke grundvand fra omgivelserne. I så fald drejer det sig om størrelsesordenen 250 kubikmeter vand (hvis gennemsnitsdybden er 2,5 m), der skal pumpes ud i skoven, og med en ret beskeden pumpe, der pumper 5000 l/h, er det klaret på et par dage. Men jeg frygter slammet i den dybe del, det kan være svært at pumpe.
Når børnene bliver ældre, kan man jo lade den fylde sig igen.
Når børnene bliver ældre, kan man jo lade den fylde sig igen.
OK, jeg forstår. Har selv opdraget 2 børn boende ved en sø og bæk, ikke engang en fod har været nedsænket, og børn har stor respekt for vand (min erfaring). Måske kan det lade sig gøre at lægge nogle flydende objekter rundt om stranden, som fjernes om vinteren?
og når han har pumpet alt vandet ud, kan han sætte hegn rundt om hullet, så ingen falder 5m ned og slår sig ihjel.Claes Sörmland sagde:
Selvom jeg elsker dammen, så er der jo et andet alternativ, at pumpe den tør. Det forudsætter, at det kun er regnvand, der fylder den og ikke grundvand fra omgivelserne. I så fald drejer det sig om størrelsesordenen 250 kubikmeter vand (hvis gennemsnitsdybden er 2,5 m), som skal pumpes ud i skoven, og med en ret beskeden pumpe, der pumper 5000 l/t, så er det klaret på et par døgn. Men jeg frygter slammet i den dybe del, kan være svært at pumpe.
Når børnene bliver ældre, kan man jo lade den fylde sig op igen.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 220 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48,220 indlæg
Børn er forskellige, nogle leder efter adrenalinkick og udfordrer skæbnen f.eks. ved at konkurrere om hvor tæt man kan komme på noget farligt selv når de betydeligt mere end 3 år.Jonatan79 sagde:
En aspekt som kommunen præsenterede, da naboer i mit område krævede hegn til en regnvandssø i vores område, er, at hegn kan give forældre en falsk tryghed, som gør, at de ikke har tilstrækkeligt opsyn eller lærer deres børn tilstrækkelig respekt for vandet. For hegn indbyder til at blive klatret på. Nu mener jeg ikke, at det er det samme og et gyldigt argument i dit tilfælde. For på sin egen grund vil man kunne slappe af og kunne lade børnene løbe frit på grunden, selvom man hurtigt skal på toilettet eller hælde kartoffelvandet af. Og et fem meter dybt tidligere stenbrud lyder desuden lidt farligere end en veludformet regnvandssø med skråninger, der er nemme at komme op ad. Men tænkte, at det kan være godt at have i baghovedet.
De spiser alt, mask, planter, børn. Hvad der tilfældigt havner der.