Huddingebo Huddingebo sagde:
Markafløbsrør sælges vel i forskellige styrkeklasser? Er der nogen, der kigger på, at de sammenligner samme klasse, når de sammenligner priser? Godkendt ifølge "bla bla bla" siger ikke hele sandheden.
Ptja, hvis indstillingen allerede er at certificeringerne er "bla bla bla", hvad skulle så få dig til overhovedet at bekymre dig om hvilken mærkning eller angiven styrke de har? De prøver kan jo også være "bla bla bla"?

Edit: tilføjer fra Poly Nordics hjemmeside:
"I de nordiske lande anvendes plastprodukter af høj kvalitet. Produktkvaliteten er sikret gennem national kvalitetsmærkning af produkterne, hvor uafhængige prøvningsinstitutioner har overvåget prøvningen. For produkter, der anvendes i bygninger, har nationale myndigheder (Boverket i Sverige) tidligere fastsat krav og udstedt typegodkendelser (”gaffelmærket” i Sverige).

I forbindelse med at tidligere udstedte typegodkendelser udløber, vil disse ikke blive fornyet, så typegodkendelserne vil derfor inden for nær fremtid gradvist forsvinde. I fremtiden vil CE-mærket gælde, hvilket ikke svarer til det kvalitetsniveau, der tidligere gjaldt i de nordiske lande.

Ved at foreskrive at plastprodukter skal være mærket med Nordic Poly Mark sikres det, at plastprodukter, der fremover vil blive anvendt i jord og bygninger, skal have det kvalitetsniveau, der er opretholdt i de nordiske lande."

• Vred
Huddingebo
  • Laddar…
Det jeg mente var, at forskellige styrkeklasser kan være godkendte enligt en certificering. En certificering kan sikre en vis styrkeklasse, men at bare sige, at et rør er "certificeret" siger ikke hvilken styrke et bestemt rør har.

Det var en røris på arbejdet, der fortalte dette, da jeg tilsluttede offentlig kloak i 2013. Da kloakrørene sprang ud fra en vens ejerlejlighed for nogle år siden, blev det opdaget, at rørene ikke havde den rette styrkeklasse for den dybde og de jordforhold, der fandtes.

Jeg forsøgte i al hast at finde lidt info om dette, men brugte ikke så meget tid på det....
https://repair.expertexpro.com/sv/n...ovetov-po-vyiboru-pvh-trub-dlya-kanalizatsii/

(Jeg mente altså ikke, at certificering er "bla bla bla", men at det ikke siger så meget om kvaliteten, at et rør er certificeret, styrkeklassen siger noget om styrken/kvaliteten)

• Synes
Gudahov
  • Laddar…
D Drburr sagde:
Grunda med cementrbruk, på med putsnät sen b-bruk en centimeter tjockt, klok plåt med droppkant eller tegelpannor på toppen. Lämna ommålad. sen håller den nok forhåbentligvis. Glem ikke at spraye vand på den i 2-3 dage
B brug lærer ikke at holde i længden nederst mod jorden, især hvis det er udsat for at der drypper vand fra oversiden af muren
Ville anbefale at bruge et cement-brug a mellem 30 og 50cm fra jorden.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.