22,389 læst ·
47 svar
22k læst
47 svar
Hvor kommer byggmax mørtel egentlig fra?
Yderst skeptisk over, at det overhovedet forekommer. Ligeledes, hvis TS skulle høre af sig og klage over, at "skiten er faldet ned" - hvis de overhovedet var villige til at tage den diskussion, ville deres første spørgsmål være "Er arbejdet udført af en fagmand"? Når svaret er nej, er samtalen sandsynligvis slut for deres del.K Kortling sagde:
Jeg ska ligesom TS pudse koldmurer udendørs.
Undrer mig over, hvad der er mest sikkert for at undgå, at det slipper og revner.
Har fået tip om at grunde med A-grunderingsmørtel, nette og pudse med fiberarmeret B-mørtel.
Meninger om det?
Ville desuden gerne have en ridsepus men ved ikke, om det kan kombineres med ovenstående.
Undrer mig over, hvad der er mest sikkert for at undgå, at det slipper og revner.
Har fået tip om at grunde med A-grunderingsmørtel, nette og pudse med fiberarmeret B-mørtel.
Meninger om det?
Ville desuden gerne have en ridsepus men ved ikke, om det kan kombineres med ovenstående.
Ja. Min far gjorde det, da flydespartlen i badeværelset revnede. Der kom en fyr og kiggede, og det viste sig, at der var fejl på en batch. Pappa fik vælge mellem kompensation eller nye sække, hvis han ville lave det om. Kan ikke huske, om det var Finja eller Combimix, men en af dem. Ingen klynk om fagmand, det var nok med de billeder, han havde taget under arbejdet.K Kortling sagde:
Men chancerne er nok ikke-eksisterende, hvis pudsen falder af, du ikke er fagmand, og det viser sig, at du har grundet med et noname-puds eller på anden måde ikke fulgt anvisninger. Det handler om at minimere eventuelle problemer, hvor det er rimeligt at gøre. I mit tilfælde - samme producent af alle murprodukter. Desuden er det ofte sådan, at kendte mærker, kald det professionel produkter, hvis du vil, ofte er lettere at arbejde med og gør det nemmere at få et bedre resultat. Det synes jeg er værd at engagere sig i. Jeg bruger hellere nogle timers research og betaler lidt mere, end jeg står og bliver irriteret, fordi det er svært at arbejde med og svært at få et godt resultat. Jeg har som princip ikke at bruge ukendte mærker på sådanne ting, der ikke let kan udskiftes. Derfor blev det for eksempel ikke jordafløbsrør fra byggmax, men rinkaby, der sælger pipelife.
Og nej, jeg køber ikke andet end professionelle værktøjer, undtagen i sjældne tilfælde for enkeltvist brug, hvor prisforskellen er urimeligt stor.
Men jeg er nærig som få, så hvis det er muligt at få professionelt brug i en byggmax-sæk til lavere pris, så er valget jo givet.
Lyder faktisk som en sund princip. Så afhænger det af, hvor man trækker grænsen "enkelt at bytte ud".mexitegel sagde:
Også her findes variation mellem varehuse. Jeg drænerede rundt om huset for nogle år siden, lokale Byggmax solgte svenskfremstillede drænrør fra Uponor. Markafløbsrørene var polskfremstillede, men var certificerede ifølge Poly Nordic.mexitegel sagde:
Ifølge en person jeg kender, der arbejder hos Finja, er det de samme ting i pakkerne. De ændrer kun pakkerne, ikke indholdet ved produktionen.MultiMan sagde:
Er i gang med at google og så, at Byggmax AB har Bemærkning hos KFM, ligeledes ansøgninger og balancesaldo. Ikke videre. Samme med moderselskabet Byggmax Group AB. [link]
Uanset hvad, indtil jeg finder noget specifikt om Pewab, hvis det er Finja der producerer, ville jeg have købt det uanset hvad der står på poserne. Hvis jeg husker rigtigt, har Finja startet nye faciliteter og også moderniseret sig, så hvem ved, de forsøger måske at komme ind på flere markeder på grund af øget kapacitet?
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 871 indlæg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6,871 indlæg
Ok, lyder rimeligt. Har du nogen forklaring på, hvorfor det er Cementa, der siger, at det er deres produkter, der sælges som Pewab hos forhandlere? Har linket om det i et tidligere indlæg.C Ceci sagde:
MultiMan sagde:
Er ved at google og så så jeg, at Byggmax AB har Bemærkning hos KFM, ligeledes ansøgninger og gældssaldo. Ikke så godt. Det samme gælder moderselskabet Byggmax Group AB. [link]
Uanset, indtil jeg finder noget specifikt om Pewab, hvis det er Finja, der fremstiller, ville jeg købe det uanset hvad der står på poserne. Hvis jeg husker korrekt, har Finja startet nye anlæg og også moderniseret sig, så hvem ved, måske forsøger de at trænge ind på flere markeder på grund af øget kapacitet?
Jula har jo købt sig ind i byggmax. Hvorfor kan man jo undre, men der løser de vel nogle kroner i det mindste.
Uponor har fabrikker over hele verden. Deres fabrik i Polen ligger i Kleszczow og er en af selskabets mest moderne. Jeg ville nok have foretrukket den over forrigeuseless sagde:
Altså, hvad har du imod Uponorfabrikken i Borås?MrJay sagde:
Hvad sker der med mig? Jeg kommer ikke engang herfra, har jeg boet her så længe, at jeg er begyndt at forsvare stedet? Hujedamig...
Markafløbsrør sælges vel i forskellige styrkeklasser? Er der nogen der ser på, om de sammenligner samme klasse, når de sammenligner priser?
Godkendt i henhold til "bla bla bla" siger ikke hele sandheden.
Godkendt i henhold til "bla bla bla" siger ikke hele sandheden.